Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 7. juli 2015

BOKFOT

Jeg har lest en god bok!
Nemlig denne
Avsluttet den i går kveld, med en varm kopp te

STONER.For en fin bok. Et lavmælt mesterverk. En perfekt roman. Dypt rørende. Et trist, men likevel et vakkert liv.

Jeg nevner litt av det som står på Coveret, som andre har sagt om boken. Det stemmer faktisk. 
Uten å fortelle om handlingen, så er det historien om et liv, levet i det stille. En nydelig bok, som jeg varmt kan anbefale, og jeg elsker språket i den.
Den ble først gitt ut i 1965. Men foreligger nå på Norsk, 50 år etter.

Deretter startet jeg på en ny bok, i går kveld. En liten murstein på 841 sider. Jeg elsker tykke bøker, for da tar de jo aldri slutt..... Mer om det siden.

I dag er første dagen på en ukes ferie
Og jeg har gjort dette
SPA for føttene mine

Jeg brukte denne FOOTNER for første gang i fjor, da mamma gav meg en kur, og bad meg prøve den, og gjett om den gjorde underverk for føttene mine!!!
Disse plastikksokkene skal sitte på en time, og så skal føttene skyldes med vann etterpå.
Om ca en uke, vil behandlingen begynne å virke..........

Da vil den døde huden begynne å falle av. Og det vil ikke se pent ut.
Men etterpå har jeg verdens mykeste føtter, uten sprekker og tørr, død hud.
Denne er på -40% på VitusApotek denne uken. Derfor kjøpte jeg to!!!!

Vi butikkdamer strever med såre, tørre føtter, når vi er på beina hele dagen. Jeg har hatt de verste hælene du kan tenke deg, med dype sprekker som blør. Helt forferdelig!!!! Og jeg har altså ikke tid til å sette meg ned med fotbad, sånn annenhver dag.
Nå skal mine føtter være like pene frem til våren, og så tar jeg en kur igjen.

(Dette innlegget har IKKE vært sponset, men er bare et tips fra meg, som er veldig fornøyd med denne kuren. Den er SÅ virkningsfull!)

I morgen har Mannen bedt meg med på Kjærestetur, så stay tuned, hvis du vil vite hvor ferden går.......

6 kommentarer:

Helen sa...

Deilig å lese en god bok, man koser seg med - dag etter dag !
Spent på hvilken murstein du har begynt på nå?

Jeg sliter også med tørre føtter og sprukne hæler....(og ikke står jeg hele dagen engang)
og dette problemet er stort sett sommerstid ! Når hele verden skal se føttene mine....arg...
ihvertfall lille Bolsena by...har gudskjelov funnet en utrolig flink fotpleier, som steller mine føtter jevnlig sommeren gjennom. Samt funnet meg sandaler som dekker hælen min, og ikke bare stropper bak, det er ikke alltid like pent på meg nemlig.

Gutta vi besøkte idag, har frokost hver dag til sine gjester som bor på deres B&B !
Og hvilken frokost ! Ikke noe italienske enkelthet her med kun en croissant og kaffe...
Storparten er jo nordmenn som ferierer der, så dette er frokost buffet !
Digge juicer, grovbrød, godt utvalg i pålegg, frukt m.m. og ikke minst muffins til kaffen da...

Kjæreste tur høres perfekt ut !
Spent på hvor ferden går hen ?

Regner med du sender "Postkort" ? Til da - goooood tur og pleie kjærligheten :)

Lin sa...

Vi er generelt ikke saerligt soede ved vores foedder. Mine ligner hrmmmmmmm, men hvornaar smoere dem ind i creme uden at det klistrer overalt???? Det er ligesom med haandcreme, det er ogsaa umuligt ( saerligt naar man er en strikker suk). Saa saadan et fodspa lyder ideelt. Og saa kan man strikke samtidigt hehe.

Herligt med en god bog. Det er altid lidt frustrerende naar den slutter hihi, for saa maa man jo finde en ny haha.
Rigtig god kaerestedag i morgen.
Klem

Madame sa...

Tusind tak for tippet om bogen, Sylvia - den får jeg lyst til at læse. Har set, at den også er rost til skyerne mange steder her.
Det er dejligt, hvis du har fundet et godt middel til dine fødder. Jeg bruger en creme (Helosan) hver aften. Den suges ind i huden, så den ikke er ubehagelig fedtet bagefter.
Ønsker jer en rigtig god Kjærestetur! Klem

amo sin blogg sa...

Takk for boktips.
Og takk for tips om fotstell, eg skal kjøpe denne kuren i morgon den dag .

Ruths datter sa...

Den der fotterapien ser deilig ut da. Det må jeg prøve. Godt du får litt fri da. Ønsker deg en fin uke.
Klemz

Rubia sa...

Kos deg med velfortjent ferie med babymyke føtter.