Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 17. juli 2015

Å farge seg glad

Endelig er jeg kommet på MIN side av fargepaletten igjen, etter å ha prøvd ut andre farger.
Og strikkelysten kom plutselig tilbake
Orange og røde farger i skjønn forening

Nå strikkes det i Orange Faerytale. En lett og fargerik genser skal det bli. Top- Down. 
Har tenkt å strikke noen gensere, istedetfor jakker. Det har jeg så mange av fra før.

Ankelsokkene er de siste nå, i en rekke av mange. Deilig å få brukt opp litt restegarn. Oppskriften min på disse, finner du lenger ned i bloggen min.

Disse er til meg, for som du ser, så er de i MINE farger. Jeg har brukt Mirasol Alpakka til disse. Og hovedfargen er en farge som har gått ut forlengst. Men den var så fin, så den har jeg spart på til noe ekstra. Som til disse ankelsokkene.

Jeg bor i ankelsokker for tiden, for jeg kan ikke vise føttene mine til noen........Husker du den FOOTNER kuren jeg tok for litt over en uke siden? Nå har den begynt å virke, og huden skaller av i store flak. Men under der, er huden babymyk.

Ikke verst å ha denne utsikten når jeg er på jobb
Blomster i alle farger og nyanser

Foran butikken er det en liten park, og der bugner det av skjønne blomster. Dette er kun et lite utsnitt av bedet. 
Til å bli glad av, ikke sant?

God fredag

10 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

At have en udsigt, der er smuk, er faktisk vigtig- så forstår godt du er glad for din :) Det er så hyggelig at strikke sokker- skønne farver du strikker i :) Jeg elsker selv mine uldsokker og har mange og strikker gerne flere :)

Gitte sa...

Jo - man bliver glad af ar kigge på smukke blomster i mange farver.

Godt at du har fundet strikkelysten igen. Dine ankelsokker er så fine! Jeg ville ønske at jeg kunne være lidt mere flittig på sokkefronten, for jeg elsker at gå i hjemmestrikkede sokker, men jeg kan ikke rigtig komme igang. Garnlager af dokkegarn bugner - endda noget fint med sølvtrød......... - Så det er ikke sokkegarnmangel jeg lider af.......

Spændende med den farvestrålende sweater. Starten frisk og sommerlig, og skøn til dine mørke krøller.

Gitte sa...

Sokkegarn..... Ved ikke hvorfor stavekontrollen forslår/skriver dokkegarn........

Elisabeth sa...

Det er helt riktig at strikkelysten blir større av garnfarger man er glad i selv :) Sliter med noe sennepsgult for tiden, men jeg skal vel komme gjennom det.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Herlig juicy og sommerlige farger. Selv om det er ull. Godt du har funnet strikkelysten igjen!!! Man trenger jo virkelig sokker denne sommeren....

Elisabeth sa...

Musikerne har hatt det fint i sommer. Landsfinalen i UKM er ikke konkurranse, bare mulighet til å vise seg fram. Nå spiller de inn nye låter :)

Helen sa...

Uten tvil, her snakker vi Sylvia farger !!
Glad farger på de sokkene dine.

Ja, jeg og trives så med sommerfarger, og gul kjole hi hi

Den kuren til føttene dine, tror jeg jammen meg jeg må kjøpe meg når jeg kommer hjem.
Høres virkelig ut som den funker ! Hvor kjøper du den igjen? Og hva het den da tro...finner kanskje svaret lenger ned her hos deg :O)

Fredag, igjen ! Syns ukedagene bare flyr avgårde.....god helg, vi tar imot nye gjester igjen imorgen, så joda, alt som det pleier..he he

Rubia sa...

Der var fargene dine tilbake ja. :O)

Flott utsikt fra jobben det. Fargerik akkurat som inne hos dere.

Ha en flott helg!

Madame sa...

Fine sokker i dejlige farver, Sylvia - og sikke et vidunderligt blomsterbed, du kan nyde på jobbet!
Ønsker dig en rigtig god weekend her fra et bagende varmt Liseleje.

Ruths datter sa...

Orange blir lekkert i en genser. Gleder meg til å se den ferdig. Fikk lyst på orange jeg også, men må nok la være å kjøpe garn på en stund. Har gatt litt bananas i det siste.
Klem