Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 4. juni 2015

Ukens fangst

Min fangst hos Sjølingstad Uldvarefabrikk 
Herlige farger som jeg elsker akurat nå

Valgets kval da vi var på Sjølingstad.
Først hadde jeg bestemt meg for, at jeg trengte ikke mere garn.
Jeg hadde ikke noen nye prosjekt å kjøpe garn til.

Men da jeg så mange av de andre fråtset i garn, kunne jeg IKKE la vær alikevel.
Så ble det ORANGE/rødt. 
 Og litt turkis/petrol........som egentlig er et sportsgarn, fint egnet til sokker. Mulig jeg må strikke sokker igjen, da. 

Vi var også innom Husfliden i Mandal, en av mine favoritter
Butikken har en egen stemning og atmosfære. Med mange lekre ting.

Husfliden i Kristiansand fikk også besøk
Koselig garnavdeling

I Kristiansand besøkte vi også et Glassblåseri
Knapstad Glass

Der blåste han ferdig et glass for oss, og vi fikk vite fremgangsmåten, og hvorfor ting ble gjort i riktig rekkefølge. Det er like gøy hver gang, for man ser jo hvordan et kunstverk blir født.

Det flotte glasset i forgrunnen drakk jeg Mozell av, og jammen var jeg så heldig at jeg fikk kjøpe det også. Så vil det alltid minne meg om denne flotte turen.
Jammen ble det et ORANGE glass med hjem også.

Og vil DU også ha et slikt fint glass, har KNAPSTAD egen hjemmeside www.knapstadglass.no
Ellers fylte vi bilen med glass, som vi nå selger i butikken :) så bare ta turen innom.

På jobben i dag fikk jeg pakket dem opp, og fikk ny giv til å rydde i butikken. Formen har ikke vært helt på topp i dag heller, men nå kan det bare bli bedre!!! host host....

13 kommentarer:

Madame sa...

Wow, ugens fangst - så spændende, Sylvia. Husfliden i Mandal ville jeg gerne besøge og sikke smukke glas du viser.
Jeg har været på kunstudstilling i dag sammen med to veninder.
Håber du snart er rask igen!

mimouna sa...

Garn og glass i matchende farger er en fin fangst!

God bedring!

Helen sa...

herlig inspirasjon dette her :)

Sikkert artig å se andre Husfliden butikker, men dere har kanskje noen retningslinjer hvordan utstillingen skal være? Eller er det fritt frem..?

Fint garn, og den oransje fargen - helt deg hi hi hi

God bedring !

Strikkeheksen sa...

Kære Sylvia - nu håber jeg, at lidt dejlig vin i glasset - måske en varm romtoddy kan gøre det af med den stædige forkølelse - uanset hvad, så må det hjælpe at se på de smukke glas :-) Det ser ud til, at du har været på en fantastisk tur - jeg synes, det er så synd for dig, at du har været syg i alle dagene - håber, det snart er på retur :-) Fantastisk flot garn - den orangerøde er utrolig smuk - petroleumsfarvet elsker jeg jo, så det behøver jeg ikke sige mere om ;-) Det er så fantastisk at besøge steder, der fremstiller garn og andre "følgeprodukter" - kæmpe inspiration og et sus fra fordums tider :-) Rigtig god bedring :-)

Strikkeheksen sa...

PS: Dejlig retro-trøje, du har fået lavet :-)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Siden jeg er inhabil kan jeg jo like godt si: Kanonflott garn og knallfine farger!!!! He he!!! Synd jeg ikke traff deg Sylvia - håper du får mer fritid neste gang!!! Ser ut som du koste deg!!

Gitte sa...

Skønne, skønne farver! Jeg kan godt forstå at du måtte have garnet og også glassene med hjem.
Sådanne "inspirationsture" hvor man ikke skal have noget er næsten dømt til at mislykkes :-)
I dag er der Garnstaffet i Århus. Jeg mangler heller ikke garn, og jeg kan ikke strikke så meget med den dumme venstre arm - men, men, men det holder mig sikkert ikke tilbage.....

God weekend

♥ Hannele på Hisingen sa...

Snygga vaser.

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Det var fine farger sammen!! Elsker den rød-orange og Sjøllingstadgarnet er godt å strikke med :-) Ser ut til å ha vært en fin tur :-)

Lin sa...

Jamen Sylvia, er du forkoelet igen?????
Sikke en masse laekre ting. Flot glas. Vil staa i laekker kontrast til roedvin. mums.

Helle sa...

Så leit å være syk på en slik tur. Å ikke ha smakssans må nesten være det tristeste av alt. Smak er en viktig del av kos.

Nydelig garn du har kjøpt. Fikk med meg noe lignende på koftetreffet, Ask fra Hilfa, i en rød-oransje som jeg syntes var så flott. Jeg har dessverre ikke funnet et prosjekt for det ennå, men det kommer vel. En farge som er god til "høst", spesielt når man har fått litt sommerglød i huden. - Ser ut fra bildene dine at jeg kan glede meg til neste koftetreff.

God bedring ønskes herfra. Kom hjem fra noen dager på reise i går kveld, dessverre kan man ikke si det samme om koffertene våre! Og oppi dem lå det kanskje ikke helt uventet mer enn et prosjekt. 😉

Lisbeth sa...

Den ullvarefabrikken kjørte jeg forbi forrige helg - og kan tro jeg hadde lyst til å stoppe! Men sjøføren raste bare videre, sikkert lurt for lommeboka mi :) God bedring til deg :)

Rubia sa...

Det var jammen en lekker fangst!