Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 28. juni 2015

Rester/ombruk

Nå har en hel uke gått, uten at jeg har strikket noe som helst. Jo, litt på en UFO, men jeg må bare innrømme at det er så lite spennende.......uff

Så jeg hentet en pose garn fra plassen under trappa ( et av stedene der jeg gjemmer garn )
Herlige GO' farger

Papirposer er så fine å oppbevare garn i. Her en pose fra Home & Cottage. De kan man feks skrive utenpå med tusj, hva man har av garnslag oppi. I min pose er det en god blanding med 2-tråds garn, bla STERK, Mirasol og Finull.

Ellers er det ganske lekkert med mange like poser feks stablet på rad ( med garn oppi )
Man trenger da rett og slett ikke gjemme dem vekk, men ha dem fremme til pynt. Tilogmed i stua! ;)

Her om dagen hadde jeg en liten opprydning, i både klesskap og garnlager ( endelig fikk jeg gjort det! )

Da fikk jeg frigjort en lekker kurv, som bare inneholdt gamle bommullsjal, en vott, gamle ridehansker, og tilogmed noen søte tresko som Sophia hadde gått med.De ble gjemt bort et annet sted, mens alt det andre gikk i søpla.

OMBRUK
Dermed ble kurven fyllt med .......ja, nettopp GARN! Og den står i stua!!!

Så, hva er det da jeg endelig har bestemt meg for å strikke?
Ankelsokker igjen

Ankelsokkene jeg strikket sist, er på hele tiden. Hvorfor ikke strikke en hel haug!!!!
Sommerværet her i Norden er jo ikke alltid til å stole på, og er man varm på bena, så blir man også varm om hjertet.

Oppskriften min på ankelsokker finner du litt lenger ned på siden min.

De ble visst populære, for nå strikker en venninne av meg sitt andre par. Og en hyggelig dame fra Molde, var innom butikken, og sa hun fulgte bloggen min. Hun kjøpte med seg garn til ankelsokker, hun også. Så det er ikke bare jeg som har dilla på ankelsokker.

14 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Tænk, hvad der kommer frem under en oprydning, Sylvia - det er en meget dekorativ kurv og selvfølgelig skal den fyldes med garn :-) Sokker er stadig en mangelvare på mine strikkepinde, men så er det så meget desto sjovere at se, hvor let det går for andre ;-) Dejligt at du har fundet noget, du har lyst til at strikke, for uden dét går det simpelthen ikke, vel? For anden gang i dag, vil jeg sige god søndag til dig :-)

gimmeline sa...

Hei, så koseleg at du deler oppskrift!
Kva garn anbefaler du til ankelsokkane dine?

God søndag vidare! :)

Anonym sa...

Gimmeline:
Hvis du leser oppskriften på ankelsokkene mine, anbefaler jeg STERK garnet. Det er et alpakkagarn med nylonforsterkning, helt perfekt til sokker. Du burde prøve dette garnet. Lykke til.
Sylvia :)





Madame sa...

Det er en meget fin kurv, Sylvia - godt den er kommet frem og fyldt med garn. Hvor er du flittig med strikkepindene.
Jeg har været på loppemarked i dag, og i går var jeg med Miri på den dejligste udflugt til Møns Klint.
Ønsker dig en rigtig god søndag!

Helen sa...

Der ser du, DU er grunnen til at ankelsokker (strikkede vel og merket) kommer til å ta av !! Hehe - så moro med hun som kom innom butikken og var fra Bodø....blogglandia strekker seg overalt serru :)

Her har det vært en hektisk helg med byttedag på Villa'n, og møte med masse nye folk, og avskjed med masse hyggelig folk, men merker jeg blir litt sliten faktisk, og varmt er det også...så idag, en rolig dag på sjøen med båten som starter (men lader ikke) og kun mannen, og jeg og en god bok :) = litt ferie følelse..

God sommer ! og kos deg med strikkingen, og du den kurven var jo berre lekker - super fin !

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Kul kurv!! Og stilig at du inspirerer til ankelsokkestrikk :-) Her har det vært en kjempestor vårrydding, og ikke noe er mer skjønt en å få oversikt og få gitt bort eller kastet!!

Chain of Yarn sa...

Det er godt at se, at jeg ikke er den eneste der strikker noget varmt denne sommer. Fantastisk kurv til garnet. Hav en god uge.

Ruths datter sa...

Skulle prøvd de ankelsokkene du lager. De ser flotte ut. Kjekt med garn og oppbevaring av garn. Skulle bare hatt mere fritid.
Klemz

Rubia sa...

Så lenge en synes det er artig å holde på med, er det bare å strikke en haug av dem.
Man trenger virkelig gode sokker her i landet.

Siddis back home sa...

Herlig med en opprydning og nytt prosjekt! Tusen takk for alle hyggelige kommentarer hos meg, ha en flott mandag! Her er det regn, denne sommeren venter vi på….

Elisabeth sa...

Så deilig å så ryddet i garnlageret da! Likte både kurv og farger på garn jeg.

Har starta fridagen hjemme med vindusvask og klesvask, før jeg fyker til tante i på lunsj i Skien og middag med regattahos venner i Brevik. Heldige meg. Tudeloo!

Ha en finfin onsdag, kjære du.

mimouna sa...

Hehe, du fanget interessen min med overskriften i dag. Elsker restegarn og gjenbruk. (Ikke fullt så glad i å rydde da, men det må jo gjøres av og til det også.)

Flott å bruke garnet som dekor, det pynter jo bra opp når man tenker litt gjennom fargesammensetninger og plassering. Der har du nok god nytte av erfaringene fra jobben. Koselig kurv. :)

♥ Hannele på Hisingen sa...

rester gillar jag ♥

Helle sa...

En liten opprydning i garnlageret hadde sikkert vært lurt hos flere av oss. I alle fall her, for her begynte det å flyte litt over og ut fra hobbykroken min i stuen. Løsningen ble å putte det meste opp i en gammel kiste, selv om jeg burde ha sortert ut restegarn. Sukk. Men så synes jeg som du at garn kan være fin dekor, bare man blander fargene "riktig" sammen.

Godt at du har fått smak og matlyst tilbake. Det betyr mye for livskvaliteten å kunne nyte både mat og drikke. 😉

Selv så henger jeg fortsatt litt bakpå med en kropp som ennå ikke spiller på lag, men tar en dag av gangen og forsøker å nyte "solskinnsdagene". -Jeg ispireres av deg, og din evne til å leve i nuet, og til å finne og feire hverdagsgledene. 😊

Klem Helle