Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 9. juni 2015

Nede for telling.....

Ja, jeg ligger rett ut, rett og slett, med kraftig Bihulebetennelse
Mine gode medhjelpere

Bihulebetennelse er sååå vondt. Det er som å ha tannverk og hodepine på en gang. Samtidig er jeg jo kraftig forkjølet også, som forverrer det hele. Det eneste som hjelper for meg, når jeg er syk, er å sove.
Men, den maratonuka jeg hadde sist uke, pluss jobbhelg på tampen, fikk jeg ikke tatt meg inn.

I går var jeg hjemme fra jobb, og det kan jeg vel telle på fingrene, de få gangene jeg er borte derfra. I dag er det min fridag, gudsjelov, så jeg kan hvile litt til. Men i morgen skal jeg skrape meg sammen, og dra på jobb. Legen min kommer jeg ikke frem til på telefon, så jeg har regnet med å bli frisk av meg selv. Jeg vil helst ikke ta pennicilin og antibiotika , noe jeg regner med at han vil jeg skal ta. Så jeg får heller ta tiden til hjelp. Men HVILE er tingen for meg.

Dette er hva jeg lever på for tiden, kaffe med melk og sukker, populært kalt Kaffelatte 

Siden lukt og smak er helt fraværende i min favør, så ser jeg heller ingen grunn til å KOSE meg med noe som helst. Jeg kan vel egentlig spise gråstein, he he

Og når jeg snakker om å kose meg, så orker jeg heller ikke strikke....sukk!
Dette er det siste jeg orket å strikke på....i helgen, tror jeg, før bihulene tettet seg helt.
Med garnet fra Sjølingstad. Ja, det blir en sokk, en ankelsokk. ( mulig derfor jeg ikke orker.....)

En annen ting som ikke blir gjort her hjemme av meg, er Husarbeid. Det har de snille ungdommene gjort. Sikkert ikke like bra som jeg selv ville gjort (nøye) men det ble gjort. Og jeg ymtet frempå at heretter var dette en fast jobb for dem....he he

Sønnen har vært så grei å hengt opp tøy, og da er det såvidt jeg klarer å se på stativet. For der man regner med å henge opp strykefritt tøy, har man kanskje en fin jobb å gjøre allikevel 
Sa du strykefrie skjorter?

Da jeg forsiktig nevnte dette for ham, sa han at å stryke, det kunne da han ta seg av. 
Jeg må da egentlig benytte anledningen til å delegere bort enda mere arbeid, nå som jeg har anledning.
Hva jeg skal med all denne nye fritiden jeg får da? STRIKKE selvfølgelig!!!!!
Men, først skal jeg bli frisk igjen.

18 kommentarer:

Rubia sa...

Riktig god bedring til deg. Du får pleie deg selv og fortsette å delegere husarbeidet. :O)
Strikke får du heller gjøre når formen er litt bedre.

reSIRIkulert sa...

Riktig god bedring til deg!

Sommertid sa...

Delegering er tingen ! At det ikke blir akkurat sånn du ville ha gjort det, får du glatt se bort fra.
God bedring, det er vondt å ha bihulebetennelse, håper dine hjelpere gjør det litt bedre . Har du prøvd neseskyllinger med fysiologisk saltvann ? Da får du iallefall skylt bort litt av basseluskan.

Helen sa...

Uff da Sylvia, dette hørtes ille ut, og det er så slitsomt å ha vondt !!
Håper du får sove nok - hvile og søvn, tror jeg alltid kroppen trenger, men tar det lang tid, er det ikke dumt med en antibiotika kur....bare så det er sagt/skrevet !!

Jeg fikk kun opp bildet nr. 1 - så jeg fikk ikke sett resten..:(
Kommer opp som små firkanter i venstre hjørnet bare....

Og helt ærlig, burde du ikke holdt deg hjemme imorgen, søte deg...??

All verdens god bedringer sendes herved fra Italia - håper solen skinner og kan lyse opp dagen, mens du drikker kaffelatte og strikker på en sokk !

Ja, du den festen jeg var på lørdag, kommer jeg til å huske leeeenge....artig...

:=)

Lene Frandsen sa...

God bedring, Sylvia og tusind tak for hilsener hos mig. Jeg håber at det går lidt bedre med dig nu. Og jeg tænker jo også, at du "burde" blive hjemme og blive helt frisk. Restitution og hvile + kærlighed = healing. Men det ved du! :)

Og tak for god bedring til Keeva. Det går langsomt fremad. På mandag skal vi starte til genoptræning med hende.

Knus
Lene

Madame sa...

Åh, sikke noget - rigtig god bedring, Syliva! Godt du kan delegere lidt husarbejde ud til ungdommen. Klem

Lin sa...

Bi hule, stakkels dig SYlvia, for det goer ondt. Smart at du klarede at uddelegere. Haaber jobbfordelingen holder naar du bliver frisk. Husk at faa i dig lidt honning. Det smoerer godt.
God bedring.

Strikkeheksen sa...

Din arme stakkel, Sylvia - jeg har aldrig prøvet at have bihulebetændelse, men jeg kan levende forestille mig, hvor grimt det må være. Rigtig god bedring :-)-

Kan godt forstå, du har lidt problemer med at se på det tørrestativ, he,he - men du skal vel i grunden bare være taknemmelig for, at de vil hjælpe ;-) Og så er du nødt til at gemme "ingen-er-så-god-til-det-som-mor" lidt af vejen :-)

Barwitzki sa...

Ohhh wehhh... å nei... ønsker god bedring deg kjære Sylvia.
Mens kose deg hjemlig i sengen og tenke bare på noe hyggelig.
Tusen hilsen til deg.

Line Kristine sa...

Uff, så kjedelig og vondt å ligge sånn, da! :(
Ønsker deg riktig god bedring!

Tovepia sa...

Riktig god bedring!!..hørtes ikke særlig godt ut dette, men godt du har gode hjelpere;)
Hold deg rolig så lenge som mulig..husk det er viktig å bli fortest mulig framfor å hangle over lang tid..
Klem

Gro sa...

Ønsker deg riktig god bedring her fra Memphis!

Miri Vandre blandt ege sa...

God bedring ! Det er ikke sjovt at have bihulebetændelse...Nogle gange må vi overgive os og tage hjælp af medicinen....Håber din egen kur virker :)

Elisabeth sa...

Masse masse god bedring, kjære Sylvia <3
Flott at de andre i huset trår til nå som du ligger nede for telling.

Jeg såvidt hjemom fra Romsdal, før jeg futter avsted til Østfold for å …. ja du gjetter sikkert riktig, på hagesenter(gartneritur med venninne. he he… Blitt helt hagenerd ;)

Krya på dej, gumman!

mimouna sa...

Bihulebetennelse er vondt! Noen ganger må man bite i det sure eplet og ta imot en antibiotikakur, tror jeg ville vurdert det hvis det ikke ble bedre på et par dager.

Kjekt at ungdommen hjelper til. Og kreativt oppheng av klesvask, hihi. Noen her i huset har nokså lik teknikk.

God bedring!

Britt-Unni sa...

God bedring til deg.
Ja de barna, dem kan ikke henge opp klær til tørk. Om det er gutt eller jente.
Jeg ser nå at min lillegutt på 33 år er blitt flinkere til å henge opp. Han måtte få skryt her om dagen da jeg var på besøk.

Elisabeth sa...

God bedring! Du får be sønnen om å øve mye på opphenging av klær slik at han blir superflink:)
Takk for lykkeønskninger til UKM, vi gleder oss!

Anne sa...

Uff dette hørtes ikke bra ut, godt du nå er på bedringens vei:) Jeg har og vært forkjøla siste uken. Med skikkelig hoste som river i bronkiene...herlig. Ikke noe medisin på meg enda, håper kroppen klarer å rydde opp selv;) Likte så godt retrojakken din!! Så stilig med forskjellige farger i mønsterdelen, den satt så fint på deg!
Ja jeg og mannen drar hver sommer til London, det har vi gjort siden 2004. Jeg bøe helt forelsket i den byen med en gang, noen år har vi vært der flere ganger. Vi kaller det vårt andre hjem for det føles som hjemme;) Og Camden der liker vi oss. Må alltid opp på markedet på søndagen, spise god mat, nyte været og stemningen. I mai har vi holdt på mye i hagen her. Har vært heldige med opphold i helgene så mye har blitt gjort, og mye mer skal og gjøres. Vi tar det litt etter litt. Forrige uke hadde vi et firma her som fjernet en del busker og trær, så nå er snekkeren i gang med gjerdet rundt hagen. Og snart er jeg ferdig med siste prosjektet mitt i patentstrikk:)

God bedring videre da og ha en flott helg når den kommer!