Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 3. juni 2015

Inspirasjons-tur

..."host, host"......da har jeg kommet hjem igjen, etter tre fantastiske dager på Sørlandet
Fangsten etter innkjøp på turen, som skal gi inspirasjon videre

Det var jeg og to kolleger som dro på tur til Mandal. Jeg var syk da vi dro, og er det fremdeles. Det var ikke helt ideelt på en slik tur, spekket med opplevelser, turer, møter, god mat og drikke. Jeg har null smakssans, og vi som har fått all den gode maten servert!!!!!
Jeg orket rett og slett ikke spise den opp, siden det manglet smak. Det er da veldig viktig med smak, har jeg nå funnet ut, ellers blir det ingen kos.

Ellers har det vært Fullmåne disse dagene
Tatt en sen kveld på stranden på Sjøsanden

Og det vil si at jeg omtrent ikke har fått sovet, pga fullmånen, men også av forkjølelsen. Sånn ca tre timers søvn på tre dager er ikke ideelt. Og det skal bli godt å sove i sin egen seng igjen, der jeg håper jeg sovner før jeg når puta i kveld.

På mandag var vi på Norges sørligste punkt
Lindesnes fyr, Norges eldste fyrtårn

Det blåste friskt der, kan jeg bare fortelle. Og hjalp ikke det spor på min forkjølelse, tvertimot. Jeg droppet å gå opp i tårnet, for å utfordre skjebnen ( jeg har litt klaustrofobi i slike tårn ) og ble heller på bakken for å ta fine bilder av havet
To hav møtes her, Skagerak og Nordsjøen

Før dette kalde møtet, var vi en tur på Mandal Veveri ( glemte å ta bilder ) men desto flere bilder fikk jeg tatt på et annet besøk, nemlig 
Sjølingstad Uldvarefabrikk,  som også er en levende Museumsbutikk
Garn i de skjønneste farger

Vi fikk full omvisning der, med historien om fabrikken. Og vi fikk også se vevene i arbeid, bla denne som laget nydelige mønstertepper

Lone ( Flowermouse design) hadde jo en utstilling der sist høst, med sine fargerike plagg, sammen med en annen fargerik Billedkunstner med tepper. Liv Med Kofteboken var der for litt siden,og det er også planlagt et nytt Koftetreff der neste år.

I september i år vil det bli arrangert Strikkedager der. Det er det siste jeg vet i den anledning
Fra garnlageret på Sjølingstad


Avslutningen på dette besøket var i Museumsbutikken, og der gar det vanskelig å skulle bestemme seg for hva som skulle bli med meg hjem........

Hva det ble, får du se neste gang.

Nå skal jeg legge meg, og krysser fingrene for en god natt søvn. Det trenger jeg virkelig, for det er jobb som venter i morgen..........god natt!





7 kommentarer:

mimouna sa...

God bedring, håper du får en god natts søvn nå!

Spennende tur, så dumt at sykdommen ødela litt for alle de kjekke opplevelsene.

Vibbedille sa...

Skikkelig irriterende å være syk på tur, enig i det!
Men på Lindesnes, DER er det koselig og fint, men det blåser
stort sett alltid! :)

Ååååå de knappene du har der på første bilde var RÅ!
De trenger det ultimate prosjekt vil eg tro :)
Det har vært Strikketrett på Sjøllingstad noen ganger og eg
har alltid så lyst å reise, men nei.....NYDELIG garn, det har de!
Gleder meg til å se hva du har shoppet :)

Nå må du bare kjøre på med en hvitløksbåt i hvert nesebor
og spise sitroner hehe Ja da skremmer du vettet av
Bakteriusene og du blir frisk :)

Masse GOD BEDRING og sove godt :)

Go`klem :)

Miri Vandre blandt ege sa...

Øv at du skulle være syg, når du nu skulle afsted på så en spændende tur.
Rigtig god bedring :)

Madame sa...

Så mange dejlige oplevelser, men det var synd, at du var syg og ikke helt kunne nyde dagene. Rigtig god bedring!

Elisabeth sa...

Så mange fine bilder, Sylvia. Har virkelig lyst til å dra til Lindesnes fyr og Mandal veveri. Bunadspleddene deres er jo bare vakre. Ønsker meg et slik.
Grrr, ergerlig å være syk når man er på en slik tur. Da er det best å være hjemme egentlig. I egen seng. Men men…
Masse god bedring og søvn, kjære du. Håper du har sovet deg bedre i natt.

Klem

Helen sa...

Så artig og se dette her, Lindnes fyr har jeg ikke sett...flotte bilder :)
Veldig synd du ikke er i form, da blir det litt sånn "ork" - men syns du er flink som fikk med deg såpass mye som du har :)

Håper du får en god natts søvn, og er på bedringens vei !

Rubia sa...

Koselig med en avveksling i hverdagen.
Flotte bilder!