Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 25. juni 2015

Hand Made

Nå er formen tilbake igjen, og jammen fikk jeg lyst på hjemmebakt brød
Rugbrød av surdeig

Det er såååå deilig at maten smaker igjen. Jeg som elsker GOD mat.
Lukt og smak betyr virkelig mye når det kommer til mat. Utseendet også, selvfølgelig.......man spiser jo også med øynene. Men når man ikke kjenner hva det smaker, ja, da har man heller ikke lyst til å spise det.
Nå nyter jeg alt jeg får i meg, og det vil si at de kiloene som forsvant, har funnet sin vei tilbake på plass igjen. Ja, ja, men bare man er frisk, så betyr ikke det noe.

Ved et tidligere innlegg, var det en som spurte etter oppskriften på brødene jeg baker.
Det skal du få svar på her:
Ferdig blandet brødposer, bare tilsett vann og gjær

Enklere kan det vel ikke bli!
Og med Rugbrød skal det bare røres godt sammen, for så å helles i former, der de skal heve godt, før de stekes. 
Når de stod til heving, fikk jeg kaffebesøk. Og da de ble satt inn i ovnen, vasket jeg gulv. 

Skorpen ble penslet med vann før steking, og er sprø og god
Belønningen er deilig fersk brød med Brie på, til Lunch

6 kommentarer:

Madame sa...

Dejligt at du er rask igen og kan nyde maden! Dit rugbrød ser superlækkert ud. Her er det mest speltbrød, der bages - hjemmebag er nu bare godt :)

ANNEPÅLANDET sa...

Hehe, baker brød i dag jeg også. Fra pose. Blir så godt så!
Nylig var jeg i damelag, og der fikk vi den nydeligste focccacia jeg har smakt. Og sannelig - fra pose den også. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Helen sa...

Så digg !!!!

Hvor kjøpes da slike poser med "brød" ??

Ikke no' smaker så godt som ferskt brød, og med skorpe....mamma mia...! Bedre blir det neppe...

Klem herfra, hvor sommer'n nytes, og jeg MÅ bare ikke tenke på teite italienske bil-greier...hehehehe

GOD SOMMER !

PS. ikveld ut å spise middag med Bente, Gelleins galleri, og familie - det gleder jeg meg til ;))

Lisbeth sa...

Nybakt brød smaker himmelsk :) Og brie på brødskiva - da blir det fest da! Så bra formen er tilbake, den satt lenge i den bihulebetennelsen din. Vi har hatt et fantastisk vær i dag, deilig å sitte ute å nyte sola. Og ikke så verst når man må ty til skyggen innemellom heller. Ja, frøkna legges inn til søndag, på termindag, om ho ikke har kommet avsted før det. Jordmora sa i dag at nå var det ikke lenge til det satt i gang :) Veldig spennende dager! Så trist å lese om din venninne Anne. Vondt å minste noen som står en nær. God klem til deg :) Sees vi på Villvinmarked?

Ruths datter sa...

Så godt det så ut,og så lettvint da.Bra du er frisk igjen.
Klem

Rubia sa...

Godt å høre at formen er på plass igjen.

Nybakt brød er jo nydelig da.

Ha en flott helg!