Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 26. juni 2015

Butikk, og god helg

Ved mangel av noe som er strikket, for tiden, blir det heller noen bilder fra Butikken
Selters, nyhet fra MENT.

Disse nyhetene er så lekre, og med fargen er de litt Retro synes jeg.
Jeg kunne fint mikse disse med et gammelt, arvet service jeg har hjemme.

Flotte, slanke Vaser også

Man kan mikse det meste fra MENT med hverandre.

Jeg er svak for pleddene fra RØROS Tweed, og har et hjemme, som er i bruk hver eneste dag
Finn din favoritt

Pusen vår elsker å ligge på pleddet vi har i sofan, og da blir det jo skittent iblant.
Man kan faktisk vaske disse i vaskemaskinen, på Ullprogram, selvfølgelig.
Jeg gjør det hver sommer, så tørker de litt raskere, ved å henge de opp ute i sola. 
Ellers slenger jeg det ut i snøen om vinteren. Ull er jo selvrensende.

I dag har jeg hatt besøk av 8 ungdommer fra et Bygde-Ungdomslag. De har sittet her i butikken i 3 timer og lært seg å strikke kluter. Det var utrulig koselig.

De fikk med seg oppskriften på Gryteklut og vaskeklut nr.1642 fra Pt-design, som jeg skrev ut til dem. Den ligger gratis på Rauma sine sider.

Som sagt, så får jeg ligsom ikke startet på noe nytt prosjekt for tiden. Egentlig er det bra også, for jeg har noen UFOer som gjerne vil tas frem igjen, og gjøres ferdige.
Det er fryktelig kjedelig, men veldig fornuftig, er det ikke?


Ønsker alle mine lesere og bloggvenner, en riktig god helg!



12 kommentarer:

Muskats blog sa...

Ah, så koselig butikk. Går helt fint med butikkbilder også. :) Og herlig å få strikkeinteresserte ungdom på besøk tenker jeg. God helg!

Helen sa...

Alltid moro å se fra butikken !!
Artig å se hva som har kommet inn, hva er populært, farger på garn osv osv

Så heldige ungdommer som lærte seg å strikke kluter, tenker meg det var stas.
Og du er en flink lærer vettu :)

UFOer er alltid lurt å gjøre ferdig, sier jeg som ikke ser ut til å gjøre ferdig mine ufoer...ever..noensinne....!??!?! hMm.mm. ikke bra.

Hatt en deilig strand dag - med Bente og hele hennes familie, fikk laget langbord på restauranten, og det er sååå koselig :)

Imorgen, byttedag for meg, så intens jobbing - men veldig moro !

GOOOOOD HELG !

AnnetteK sa...

Så masse flott du har i butikken din!
Lekre og harmoniske farger!

UFO'er, hvem har ikke det? Har noen som har ligget vel lenge og bare skulet på meg, ikke har jeg lyst å strikke på de, og ikke har jeg lyst å strikke på noe nytt! :O Krise!

Jaja, lysten kommer vel plutselig tilbake tenker jeg!
Ønsker deg en riktig god helg!

Chain of Yarn sa...

Ja, UFO'er kan være gode at have liggende til sådan en omgang pligtstrik. Det er godt du er kommet på benene igen, jeg håber du holder dig rask hele sommeren over, så du kan nyde at strikke udenfor i godt vejr. Og som det dog frister det billede du har lagt ind af garnet fra butikken! Det giver inspiration. God weekend.

Anne Margrethe sa...

Takk for hyggelig prat og god veiledning i butikken i dag. Mariusgenseren til barnebarnet mitt er kommet på pinnene, så hos meg får alle Ufoer ligge i ro en god stund til :) Ønsker deg en god helg.

Elisabeth sa...

God kveld Sylvia.
Blei brått strikkestopp her også gitt, men i går var jeg en tur i garnbutikken. Nytt prosjekt på pinnene. Sommertopp i bomull til meg denne gang. Pandora. Feriestrikketøy. For lange flyreiser. Skal jo straks på ferie langt avsted ;) Om ei drøy uke eller så.

Mye fint du viser fra butikken. Rørospledd er flotte, men selv så ønsker jeg meg et bunadpledd. De er SÅ vakre.

God helg kjære du. Elisabethklem

Gitte sa...

Også rigtig god weekend til dig. Dejlige billeder fra din butik som altid.

Godt at du fik lidt energi og kom igang med at bage igen. Dit rugbrød ser lækkert ud.

Uha - ufærdige projekter..... Den har jeg vist også et par stykker af.... Har en kurv hvor de ligger. Tør slet ikke kigge!

duBedåre sa...

Åh, for et nydelig servise! DET fikk jeg fryktelig lyst på, jeg som har vedtatt å kutte impulskjøpene... Kanskje på ønskelista til jul...?

Så koselig med strikkekurv for ungdommer! Håper mange av dem fant strikkegleden og tar den med seg videre! Lurt å starte med småprosjekter og fine farger.

God helg, med butikk eller strikk!

Irene Liland sa...

Å så mye fint du har i butikken din. Kjekt at ungdommen vil lære å strikke. Ha en fin helg.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så bra at unge lærer seg å strikke. Tenk hvor mye glede vi har hatt av den lærdommen selv :-) UFO strikking er jo også litt gøy for da blir noe ferdig. Her er det perfekt strikkevær med regn og mørke skyer. Sommer?? Ull hele året, spør du meg... Goood helg Sylvia :-)

Strikkeheksen sa...

Uha - jeg er også gået ind i "fornuftsfasen" - der kommer et indlæg senere i dag, når jeg har fået taget billeder :-) Jeg elsker billeder fra butikken - det er så lækkert og spændende et udvalg i har - så det gør ikke spor, at der ikke er færdigt strik :-) Det er godt at høre, at din energi er vendt tilbage, måske kommer sommeren også til Norge på onsdag, hvor den ganske sikkert kommer til Danmark - lige sammenfaldende med, at jeg går på ferie :-) Rigtig god søndag, Sylvia :-)

Rubia sa...

Takker for tips om oppskrift. Kjekt å ha noe enkel bomullsstrikk innimellom i sommer.

Ellers har jeg rundt 10 UFO'er som snart fortjener litt oppmerksomhet også.
Men det må bli etter 4.7. Da får jeg litt mer tid til slikt.