Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 8. mai 2015

Vi sees

I løpet av de siste ukene har jeg hatt et strikketøy som bare har ligget ved siden av meg i sofaen, og som jeg har strikket litt på i ny og ne. Litt sånn pausestrikketøy, når det ikke har vært ro på å strikke med mønster, eller et stort strikketøy. 
Ja, det holdt bare å strikke en omgang, så la jeg det fra meg igjen......

Det var en klut
En myk kjøkkenklut, med enkelt mønster

Den er strikket med Bomull og Lin (Pellini) på pinne 4

Kjøkkenklut
Legg opp 27 masker.
Strikk en omg rett ( vrangen)
Strikk 1 rett, 1 vrang pinnen ut ( retten)

Fortsett slik med disse to radene til du synes kluten er stor nok. Fell av.
Du trenger kun et nøste.

Etter alt regnet denne siste uken, har det blitt grønt og fint ute. Ikke like kult å passe hund akurat nå som det har regnet så mye. Samme hvor mye jeg vasker og støvsuger, knaser det flere steder der jeg går, her inne, sukk.

Men nå skal feriegjesten vår hjem til seg selv i helgen.
Da skal jeg pakke kuffert, og reise på en liten velfortjent ferietur, som jeg virkelig trenger nå.
Jeg sier ikke hvor, det skal jeg fortelle om når jeg er der

Ha en riktig fin helg.


15 kommentarer:

Tine sa...

Rigtig god ferie :-)

ANNEPÅLANDET sa...

Hehe, ja det har lett for å knase litt når man har hund. Det blir mye støvsuging, for å si det sånn :-)

Jeg gjetter på hvor du skal, så får vi se om jeg har rett. Ha en riktig fin og velfortjent ferie!

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Litt enklere med katt ja. Fint strukturmønster i kluten!!! God ferie - håper du får det fint!!!

Miri Vandre blandt ege sa...

Her i landet har det også regnet og blæst en del og været så koldt. Trænger til varme- så jeg under dig en tur til varmen , du flittige kvinde - rigtig god tur :)

Helen sa...

Det har du virkelig fortjent Sylvia, en liten ferie kommer alltid godt med...aner vel nesten hvor du skal !

Sier bare: GOD TUR !

Så håper jeg du sender oss ett "Postkort" vettu :) ??

Til da, god helg, hilsen Helen

Vibbedille sa...

Uansett hvor mange lekre kluter eg har strikket så er den du forteller om her ABSOLUTT den beste :) Nr 1! :)

Tenker det blir rolig nå når "minstemann" forsvinner? Ja det virker jo som du har hatt noen fine turer :) Koselig å gå tur med hund, blir alltid litt sånn småprating da hehe

Høres herlig ut med en ferietur! DET har eg også lyst på! ÈN dag......

Blir jo spennende å se hvor du havner? Hvis du skal UT av landet tipper eg på Barcelona eller København?? Men for all det, en norsk hyttetur med gode venner skal det mye til å slå :)

KOS deg masse uansett :)

Go`klem Vibbedille :)

Lin sa...

En saadan maa jeg ogsaa lave mens jeg venter paa posten hehe.
Med hund og barn er det stoevsugning hver dag hos os, og det knaser alligevel suk. Glaeder mig til sommerhuset. Der har vi gulvtaeppe og saa knaser det ikke haha.
Og hvor skal du hen???? Skal du til din blogveninde i Danmark????? Rigtig god tur.

Lisbeth sa...

God ferie - det har du fortjent :D Klem

Gitte sa...

God ferie. Vi er vel ikke så heldig at du kommer til Saltum????

♥ Hannele på Hisingen sa...

önskar dej en riktigt fin resa ♥

Strikkeheksen sa...

Det er da afgjort den flotteste klud jeg har set - den orange rose fremhæver den fine lilla på smukkeste vis :-) Håber, du har haft en rigtig dejlig ferie :-)

Birtes turblogg sa...

Takk for oppskrift på kluter og for fin blogg!

Rubia sa...

Ha en flott ferie og kos deg masse!

Helle sa...

Så fantastisk farge det var på de rosene! Jeg elsker Orange blomster, men her i huset er sønnen allergisk overfor en del roser. Vi ender derfor som regel opp med tulipaner. ;)

God tur og god ferie. Nyt dagene med velfortjent fri. 😊

Elisabeth sa...

Å gooood ferie, Sylvia. Nyyyt!
(Gjetter på at du kanskje har tatt deg en tur til Køben? Eller til Spania?)