Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 5. mai 2015

RETRO, jeg?

Så vendte jeg altså på flisa, og startet opp med et nytt strikketøy IGJEN
Du drar kanskje kjenselen på denne?

Selvfølgelig er det RETRO JAKKA jeg strikker på.

Den har vært planlagt en god stund, og gudsjelov at jeg ble ferdig med Mariusen i tide.
Jeg har bare ventet på Garnsalget til Garnstudio ( som vi IKKE har i butikken) men alikevel morro å kjøpe garn et annet sted. Når bunten koster 15kr stykket, blir det så billig at man egentlig kan kjøpe garn til flere slike jakker.

Men altså, i første omgang, skal jeg strikke EN stk jakke. Men SAMMEN med to andre venninner. Og i morgen får vi med en til. Ja, SAMSTRIKKING kaller vi det. Og det blir definitivt fire forskjellige jakker.

VALG AV FARGER
Jeg bestemte meg for, at denne gangen skulle yndlingsfargene komme med. Men for at de skulle komme til sin rett, måtte det noen kalde farger til også.
Her er mitt valg
Superenkelt mønster (til venstre) og fargevalget mitt (til høyre)

Som du kunne se av ermet jeg har strikket, er bunnfargen KITT, med GRØNNE striper, som du ser ligger sammen til høyre i garnrekkene. Til venstre ligger alle mønsterfargene.
I tillegg til NEPAL hadde jeg noen bunter med FINULL liggende, bla de gule og en blå, for å lage litt liv. Den gule i Nepal jeg allerede hadde kjøpt, ble plutselig så tung og kjedelig. Så vekk med den.

Egentlig hadde jeg jo bestemt meg for å kun kjøpe bunnfargen, for så å supplere med alle de enslige buntene jeg har liggende her hjemme, og som jeg da kunne få brukt opp.

KREMT......det er ikke lett, når alle de flotteste fargene ligger der i hylla sammen, og koster kun 15 kr bunten.

Nei, nå skal det strikkes......... Prøver å få ferdig et erme i kveld.


16 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Hjelpe meg så energifylt og effektiv du er, Sylvia. Jeg er imponert!

BrittB sa...

Fine farger til retrojakken din, gleder meg til å se mer av den etterhvert. Jeg har også lyst til å strikke retrojakke...sånn etter at jeg er ferdig med en del andre ting på lista. Syns mønsteret er så fint og enkelt.
Kos deg med strikkinga og ha en fin kveld!

Vibbedille sa...

KANONHERLIGE farger!!! Ja man må benytte seg av SALGET Juhuuuuu Det har eg også gjort :) Pleier som regel frotse til meg noe kilo med Nepal, men denne gangen ble det Lima som er akkurat likt med tynnere-har ikkje prøvd det før :)

Strikket for 1 år eller 2 siden 2 stk tepper i Nepal, flotte tepper, men ganske tunge derfor ble det Lima denne gangen :) Skal hekle lappeteppe til min søster :) Gleder meg til å få garnet og så fargene live :)

Nå skal eg kose meg videre med første arm på Wiola- går fort det :)

KOS deg masse og ha en deilige kwell :)

Go`klem Vibbedille :)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Blir gøy å se den vokse!!! En fin jakke!!! Alltid gøy å starte noe nytt, og samstrikk er jo helt fantastisk!!

Mari-Anne sa...

Så herlige farger! må nesten benytte seg av Drops-salget nå, selv om det hos meg eksisterer et aldri så lite lager av garn allerede....;-)
Hvilket nummer har den lyse fargen du bruker som bunnfarge?
Med hilsen Mari-Anne ;-)

Ruths datter sa...

Dette blir nok en flott jakke. Synes alle ser så flott ut i denne. Fine farger du har valgt.
Klem

Sylvia sa...

Svar til Mari-Anne:
Den kittfargen jeg bruker som bunnfarge er 0500

Mari-Anne sa...

Tusen takk! Da blir det plutselig retrokofte her også!!

Sylvia sa...

Mari-Anne:
Da blir du også med på SAMSTRIKKING !!!!!!! :)

Monica Gullesen Hansen sa...

Å denne blir sååå herlig, gleder meg til å se den ferdig.
Ha en strålandes dag videre.

Helen sa...

Strikker du en erm på en kveld...?!?!??!?!?!??!?!

Sier meg enig med kommentaren til Fru Tunheim... tror jeg skal begynne å "ta noe av det du tar" som gir deg sånn strikke energi...:)))))

Herlige farger, og veldig spent på å se resultatet. Og, JA dette var billig garn, hvem kan vel unngå å bli fristet av ett garn salg?

Vel hjemme og ikke noe strikketøy med meg...inntil jeg husket min jakke, som er gjemt og presset langt unna øyet mitt...mulig jeg får grave posen fram, og mulig jeg gjør om - og rekker den opp og finner ett annet prosjekt garnet kan brukes til?
Tenke, tenke.....valgets kvaler..

Lisbeth sa...

Ja, jeg har også ventet på garnsalget hos Drops.... Regner med at det dumper ned tre kilo garn i morra :D O, salig lykke :) Jeg har også strikket retro kofta i nepal, den er sååååå god å ha på! Fine farger du har valgt, blir spennende å se den ferdig :)

Anne sa...

Åh så fine farger du har valgt deg! Det blir spennende å se resutltatet av samstrikkingen! Mariusgenseren ble og kjempefin, rart med det mønsteret at man ikke går lei;) Jeg er nettopp blitt ferdig med en rillejakke i turkise/sjøgrønne farger. Nå skal jeg bare få tatt litt flere bilder av den før den kan blogges om. Brukte den for første gang i helga og den er skikkelig god. Ligner litt på høstjakka til Pickles. Sokkestrikking tar jeg foreløpig pause fra for jeg lærte meg å strikke patent så da prøver jeg det ut i et større prosjekt.

Ha en fin kveld videre! klem

Miri Vandre blandt ege sa...

Farveleg er bare det bedste :)

Mari-Anne sa...

Jeg blir gjerne med på samstrikking :-), har bestilt garn på nett og venter VELDIG..... Det er nok fler enn meg som har bestilt garn i disse dager, så det kan vel ta litt lenger tid med ekspederingen i nettbutikken ;) men den som venter på no GARN venter ikke forgjeves....!! Jeg gleder meg ;-D!

Ha en god strikkedag!

Rubia sa...

Flotte farger du har valgt. Jeg burde ta meg sammen og gjøre min ferdig snart. Må rygge bittelitt og ta noen fellinger på nytt på slutten bare.
Lykke til med ditt eksemplar.