Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 30. mai 2015

Helg med innhold

Denne helgen har jeg besøk av min venninne Åse igjen. 
Og nå er vi strax ferdig med hver vår Retrojakke
(Beklager Elisabeth, Det er ikke Hverdagsjakka jeg har holdt på med)
Åse sin jakke til venstre, min er til høyre

Blir de ikke fine, eller hva?
Min er nesten ferdig, det mangler bare å sy på fløyelsbånd bak stolpene foran
Jeg er superfornøyd med min jakke. Men du får ikke se den helt ferdig før i neste innlegg.
Men, den har vært i bruk allerede. For i går var jeg på konsert med VINNI
Yes, jeg liker også RAP, og låten "Barcelona" er min absolutte favoritt.

Min svoger arrangerer Grandfondo Don Pedro sykkelritt i Larvik denne helgen, til inntekt for Kreftsaken, og en hyllest til livet. Han er selvfølgelig Don Pedro.

Og da arrangeres det også konserter ved siden av arrangementet, VINNI på fredag, og HELLBILLIES i kveld. Vi kunne også dradd i kveld, men selv om vi kledde oss ( jeg og to venninner) godt i går, var det et surt og kaldt trekk i teltet, og nå sitter vi her med tette neser og såre halser. Og da er det utelukket å gå å fryse på enda en konsert.
Dette bildet tok jeg da jeg kom hjem i går, og her ser du at jeg bruker jakka mi.
Veeeeldig fornøyd altså!!!

Nå har Åse og jeg nettopp hatt oss en deilig tapaslunch som jeg laget til oss
Så nå er vi mette og gode, og klar for å strikke, skravle og kose oss resten av kvelden.
Da blir det nok litt vin og annen snacks også.

Men, nå skal jeg sy klippesømmene i hennes jakke. Hun er livredd for symaskiner, så der må jeg tre reddende til, vettu.

Avslutter med et bilde fra Porsgrunns Porcelensfabrikk, der vi var tidligere i dag
Ha en fin kveld du også.

8 kommentarer:

Madame sa...

Så fine jakker, Sylvia - dejlige mønstre og farver! Og hvor lyder det hyggeligt med venindebesøg her i weekenden.
Jeg har været til 'åben have' via Haveselskabet og har set på skønne blomster. Klem!

Sommertid sa...

Så fine jakker, både din og venninne sin.
Synd med surt vær på konsert, man får håpe sår hals og ubehag går fort over.

Høres ut som en fin venninnekveld dere får idag. Kos dere Max !

Anne sa...

Smukke jakker Sylvia. Intet så skønt som veninde weekender...hyg jer max :-)

Britt-Unni Pedersen sa...

Å du verden kor fine jakker. Det var spesielt fint med det skjerfet til.

BrittB sa...

Fine farger i begge retrojakkene, blir spennende å se hele jakken din!:-)
Så koselig med venninnebesøk, lunsjbordet så riktig innbydende ut!
Fortsatt god helg!

Tovepia sa...

Jakka di ser nydelig ut..og den kler deg!
Lenge siden jeg har strikket en kofte, må vel ta meg på tak igjen:)
Nyt helga til ende..snart juni:)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så fin jakken ble!!! Og samstrikk er kjempegøy!!! Rimelig iskaldt for tiden med kald vind. Vi får bare pakke oss inn i ull!!!! Nyt dagen!!

Helen sa...

Så koselig med venninne besøk, bare synd dere ble forkjøla - begge to ;(

Fine jakker dere strikker, begge to !

Mange innlegg jeg ikke hadde fått med meg her, Sylvia, så nå har jeg hygget meg med lesning hos deg :)

Fredag imorgen - og det betyr straks helg ! Mannen kommer hjem her, etter 5 dager borte, så johoooo - glær meg