Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 26. mai 2015

Et snev av LUXUS

  får du hvis du besøker PUERTO BANUS like utenfor MARBELLA 

Vi dro dit en dag. Jeg hadde vært der en gang tidligere, men synes det var litt spennende med denne Jetset byen og hadde lyst til å oppleve den igjen.

Havnen i Poerto Banus ble bygget i 1970 av den lokale eiendomsutvikleren og forretningsmannen Jose Banus ( derav navnet på stedet )
 
I havnen står det Luxusbåter i millionklassen, og på kaien står bilene deres parkert

I flere av båtene var det tjenere som vasket, polerte og serverte. Og man så også menn skipsuniform.
Noen av båtene har også garage til bilen de har med seg " på tur "

Pappa så mange biler han bare kunne drømme om
Hva med en Lamborghini?

Vi nøyde oss med utsikten
I det fjerne ser man nemlig Gibraltar. Og bak der er jo Marokko.

Ser man motsatt vei
ser man havnen, og drar man videre denne veien, ender man opp i Marbella, som også er en herlig by.

I butikk og restaurantområdet er det DESIGN butikker på rekke og rad, som D&G, Fendi, Chanel ol.
Flotte restauranter med pene mennesker, og er man ekstra heldig, kan man kanskje få øye på en kjendis eller to.

Jeg holdt meg til å ta bilder av noen fargerike drinker
De var gedigne, og fristet faktisk litt, må jeg innrømme........

Etter dette besøket, dro vi til Marbella for å nyte noe kaldt å drikke, før vi hadde planer om å spise litt der, som altså er et rimeligere sted, enn PUERTO BANUS. Selv om man også i Marbella kan treffe på en kjendis eller to. Mest sannsynlig en skandinavisk en........

Vi endte med å dra hjem etter et kort cafebesøk, for da var jeg så trøtt at jeg følte jeg hadde JETLAG i kroppen. Ikke fordi jeg var blitt så oppjaget  av all luxusen, men fordi jeg ikke hadde sovet et sekund natten før.

Og det er bare typisk meg, for dagen før, hadde vi kjøpt inn en ny kaffetrakter til leiligheten, og den måtte selvfølgelig bli testet ut av meg, da vi kom hjem på kvelden. Det ble noen krus kaffe, og det sier seg selv, at da blir det heller ingen søvn.
Men kaffe er godt, da


3 kommentarer:

Siddis back home sa...

Så herlig dere har det! Kos dere videre, klem fra meg

BrittB sa...

Flotte bilder du har vist fra ferieturen i Spania, både her og i innlegg under her. Slike dager kan man leve lenge på. Artig det skjørte du viste - og at du har tegnet mønster også; kreativt! Dette blir noe for flinke sydamer!
Vi har hatt en strålende dag her i nord (om ikke så mange varmegrader, så er det sol fra skyfri himmel døgnet på tamp!) etter en kald pinserie.
Nyt din kaffe og hjemmebakt grovbrød, det høres godt ut!

Rubia sa...

Flott plass det der også! Vi så en masse sånne båter i Miami når vi var der.
Om jeg samlet alt jeg har tjent i livet, ville jeg fortsatt ikke hatt råd til slepebåten på en av dem. *ler* Men det er artig å gå å kikke på dem da.