Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 26. mai 2015

Det gjelder å få jobben gjort

Særlig hvis man skal bli ferdig med en ting
Mange fargerike tråder å feste

Retrojakka er nesten ferdig. Og her ser du den på vrangen, som er like fin som på retten, synes jeg.
Se hvor fint fargene matcher hverandre.

Som jeg nevnte sist, så hadde jeg planlagt sånn ca hvordan jeg ville ha den, fargemessig. Men det blir aldri slik som man tror. Underveis endrer man kurs, det er en slags prosess, og fargene viser vei.

For å hjelpe til, var det godt med litt tapas underveis
Stekt Choritzo i loff, med litt oliven on the side.....mmmmmm

Ved siden av laget jeg en Kaffelatte med sterk sjokolade-chili smak.

Så var det frem med symaskinen i kveld. Vi er aldri venner, vi to. Det ble litt rabalder underveis, da b.l.a. en undertråd røyk, men det gikk fint når alt var på plass igjen.
To sømmer på hver side, og klippingen gikk som en drøm.
Smoothie som matcher jakken

For å hjelpes åt med syingen, laget jeg en grønn Smootie, og toppet med litt crunch og tørkede bær.
Den ble ganske tykk, Smoothien, for det er både banan og Avocado i den, sammen med lime, ingefærrot og en pære.

Nå hekler jeg stolper langs kantene foran, så får vi se hvordan det blir.
Jeg hadde heldigvis noe Finull liggende, som matchet perfekt til hovedfargen. Så den brukes der.
Da mangler det kun pyntebånd og knapper, og det finner jeg nok på jobb i morgen.

Neste innlegg blir nok med bilde av ferdig Retrojakke, hvis ikke noe annet skjer, da.

16 kommentarer:

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Herlig fargefest!!! Og smoothien høres veldig god ut!!!!

Fru Tunheim sa...

Ser nesten ut som et fyrverkeri i fargene. Så fin at man blir glad av å se på den...

ANNEPÅLANDET sa...

Kjempefin jakke! Jeg har også lyst på en sånn en - før eller siden.
(Men du f e s t e r vel ikke de trådene foran? Dem syr du jo bare fast i "midtrabatten" og så er det bare å klippe dem av).
Smoothien ser kjempegod ut - nam!

Sisselshverdag sa...

Herlige farger :D Gleder meg til neste innlegg :D
Klem fra meg :D

Miri Vandre blandt ege sa...

Jeg bliver ganske glad af ale de farver og al den dejlige mad :)

Gitte sa...

Jeg har også været i Puerto bernus (ikke helt sikker på stavemåden) - og følte mig rigtig fattig 😉. Dejlige dejlige billeder fra din ferie.

Din nye jakke ser super fin ud. Mange flotte farver. Og imponerende hurtig er du også. Jeg har stadig begrænset strikkepinde - min venstre arm bliver hurtig øm, hvis jeg strikker i almindelig Gitte-tempo. Jeg strikke så i øjeblikket med 2 tråde (får) og så kan jeg godt strikke, nok fordi jeg holder løsere på strikket
Jet.

Glæder mig til at se dig i den nye jakke. Den er vel færdig i dag 😀

Rubia sa...

WOW! Snakker om tempo!
Lekre farger du har valgt deg ut. DINE farger. :O)

Tovepia sa...

Den jakka så direkte herlig ut, nydelige gladfarger!
Alltid et pes når symaskina skal fram her i huset også...og man blir jo nesten nervøs pga av at det er siste hånd på verket:)
Nyt mai til ende, jeg venter på varmen;)

Fríða sa...

glæder mig til at se den nydelige jakken helt færdig. men, hvorfor feste trådene hvis du alligevel skal sy over på maskinen?
kh.fra Island
Frida

Madame sa...

Din jakke er utrolig smuk - så lækre farver, Sylvia! En grøn Smoothie med avokadoer er også noget, vi elsker her hos os. Vi kommer ingefær, citron og æblemost i, så den minder jo en del om din. Klem

Helen sa...

Hvilken herlig glad jakke dette må bli, Sylvia !
Tutti frutti farger tenker jeg :)

Du er så effektiv, jeg skjønner ikke hvordan du strikker så fort unna det ene prosjektet etter det andre?

Vel, jeg fikk litt fart på meg selv også, da jeg ante garnet ville ta slutt, noe det gjorde - men toppen var langt fra ferdig...så arg arg og dobbelt arg, for jeg er nå i Italia..

Todelooooo - og er veldig spent på se jakken ferdig !

mimouna sa...

Flotte farger, og jeg humrer litt over at jeg gjenkjenner Retro-jakken fra vrangen også. Fint mønster, og en jakke å bli glad av. Litt godt å spise og drikke gjør absolutt monteringsjobben hyggeligere. :)

Lisbeth sa...

Så herlige farger! Godt å høre at du ikke er bestevenn med symaskinen du heller ;) Trodde nesten jeg var alene om det. Jeg digger min retrojakke, bruker den masse :) Gleder meg til å se den helt ferdig :)

Ruths datter sa...

Lekre farger du har valgt. Du må ta bilde av deg med jakka på.
klem

Elisabeth sa...

Hoi-hoi, her var det mange innlegg å ta igjen gitt. Du er en flittig blogger, Sylvia.

Og så mye hyggelig du opplevde i Spania!
Likte godt knappeskjørtet ditt. Det kledde deg flott :)

Men nå har antagelig hverdagstralten innhentet deg igjen. Ferie er flott, men hverdager er best syns jeg. Jeg måtte google "hverdagsjakke" når jeg så strikketøyet ditt. Da kom Pinneguris stripete jakke i Kauni opp. Hvor har du hentet din oppskrift tro?

Frifredag i dag jeg - før jobbehelg. Lista er lang om hva alt jeg vil og kanskje bør gjøre. Men spørs om jeg bare nyter dagen her i Miacasa-hagen. Men kaffikopp, hagehansker, strikketøy og solkroken…

God helg, kjære du :)

BrittB sa...

Flotte farger i jakken, gleder meg til fortsettelsen! :-)