Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 12. april 2015

Travel helg

Jeg har hatt koselig besøk i helga, av min venninne Åse.
Planen for lørdagen var å dra på Kunst utstilling og kose oss litt i byen
Det fikk vi gjort

Vi drakk først deilig Mocca-kaffe, sammen med en annen venninne som også ville bli med.
Så dro vi på Galleri Osebro, der det var åpning av Nina Resch sin utstilling "Relasjoner".

Det var fargerike flotte bilder, og tegninger. Og vi fant alle vår favoritt. Men vi kjøpte ingen bilder. Jeg har for tynn lommebok til det. Men man går heller ikke på utstilling for å kjøpe, men for å SE.

Jeg blir alltid så inspirert når jeg går på utstilling, og jeg kjenner at jeg fikk lyst til å ta frem malersakene, og lage noen bilder selv nå.

Vel, etter utstillingen meldte sulten seg, og vi dro på Restaurant å bestilte både noe å spise og drikke.

Da vi kom hjem, var det frem med strikketøyet og rødvinsflaska, mens Mannen kokkelerte på kjøkkenet, litt senere

Vi fikk servert båndspaghetti med kokt laks og røkelaks, aspargesbønner, fløtesaus med spinat, og Mozarella ost til.

Og så ble det strikket litt til i dag

Åse ble ferdig med en selbuvott, mens jeg snart er ved veis ende på bolen på Mariusgenseren jeg holder på med ( en gave )
 
Da jeg ryddet kjøkkenet i dag morges, blandet jeg likesågodt en deig, som jeg bakte ut etter frokosten, så fikk vi ferske, varme skillingsboller til kaffen i dag.

Så håper jeg at DU også har hatt en fin helg!

12 kommentarer:

Lin sa...

Hvor lyder det hyggeligt. Vi har det mest fantastiske vejr i denne helg saa alle sommerpuder er kommet i stolene og endda parasollen har fundet sin plads.

Monica Gullesen Hansen sa...

For ei koselig helg. Godt å skape minner. Kos deg videre med en strikkekveld.

Fru Kahr sa...

Hvor lyder det hyggeligt. Perfekt weekend.

Fru Kahr sa...

Hvor lyder det hyggeligt. Perfekt weekend.

Rubia sa...

Det høres ut som en riktig koselig helg!

Håper denne uka blir like trivelig. ;O)

Barwitzki sa...

Hva for en fantastisk helg :-))
helt til min smak. Takk Sylvia
for flott rapport... bare hyggelig.
Ha en riktig god uke.
Klem

mimouna sa...

Travelt og koselig! Deilig med slike helger. :)

Lisbeth sa...

Høres ut til å være en super helg selv om den var travel :) Her har det også gått i ett, så lite blogging eller bloggbesøk. Kommer sterkere tilbake ;) Fin uke til deg :)

A + K = ♥ sa...

Kanelsnegle er bare et hit.

- Anne

Strikkeheksen sa...

Travl og hyggelig, Sylvia - det er så dejligt at komme ud og se noget, der "vækker én" :-) Mon vi så ikke snart ser et billede, du maler på? Det ser også rasende hyggeligt ud der i sofaen med strikketøj i flere hænder - har slet ikke spottet at du var i gang med sådan en traditionel Marius - men de er altså også skønne :-)

♥ Hannele på Hisingen sa...

bröd har jag bakat...

Helen sa...

Perfekt kose helg dette her !

Er så enig, moro å gå på utstilling, finner det ofte inspirerende og artig hva folk lager, maler osv.

SÅ langt du har kommet på marius genseren din !! Rene strikke maskinen.

Kanelboller så bare sååååå godt ut ! nammmmm mmmm