Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 30. april 2015

Morrakaffen

....er det aller beste med å stå opp hver dag
Kaffe, radio(P3 ) og strikketøyet

Det er full innspurt på jobben for tiden, derfor er jeg ikke så mye her inne.
All energi er forsvunnet når jeg når sofaen på kvelden. Tilogmed strikketøyet får ligge i fred. Ja, det er helt sant.

MEN, i går røk de siste maskene av pinnen på Mariusen
Kun monteringen igjen

Den blir bra når den blir ferdig, og nå har jeg lengtet etter å strikke noe annet. Men jeg må bare si jeg har vært trofast mot denne, de gangene jeg har orket å strikke. Mottakeren gleder seg veeeeeldig til å få denne, og det er en glede i seg selv.

Etter jobb i går, tok jeg bussen til nabobyen, for jeg skulle på Strikkecafe, sammen med min kollega Rigmor. Vi nyter å gå på Strikkecafe hos andre, for når vi arrangerer selv, får vi jo aldri strikket eller satt oss ned. Vi er jo på jobb.

Denne gang var Unni fra DSA på besøk der, og etter et litt for langt foredrag ( vi fikk jo ikke snakket....) var det tre premier som skulle trekkes lodd om.
Tror du ikke jeg var den første vinneren, selv om det stod 13 på loddet mitt
Fin premie

En strikkeveske i jute. Jeg har en rosa fra før, så nå har jeg to!!! Og fire oppskriftshefter. Synes det var en toppers premie, jeg. Jeg ble både overrasket og glad!
Ja, selv om jeg også selger disse tingene i butikken, så er det morro å være heldig å vinne, og jeg sparte jo de pengene ( som heller kan brukes til garn :) )

Strikketøyet i beige, som henger fra veska, er strikketøyet jeg startet på i mars, før jeg satte igang med Mariusen. Da var det frem fra glemselen med den, og forhåpentligvis blir den snart ferdig, så jeg kan begynne på noe annet, he he. Ja, sånn er det med oss strikkedamer.

I morgen er det deilig FRIDAG, og da skal det strikkes!!!!!!

.......Ja, jeg skal på jobb på lørdag. Ikke noen langhelgfri på meg, tydeligvis.

8 kommentarer:

Anne sa...

Så dejligt at høre lidt nyt...pyy som du har travlt ! Godt du får tid til en strikkecafe med Rigmor :-)
God weekend, skal du på job lørdag ?

Strikkeheksen sa...

Herlig præmie at vinde - og det er det da selvom det er "kendte" ting for dig, der er så heldig at arbejde i en garnbutik :-) Håber, du får en rigtig dejlig og afslappet weekend, Sylvia - ligesom jeg håber, at du ikke skal på arbejde lørdag - for det lyder da som om du har for travlt. Strikkecafe skal I da også på - det er klart - er sikker på I fik en dejlig aften :-)

Ruth Iris sa...

Den strikke vesken er den beste, jeg har 1 snart utslitt. Og 2 i reserve. Marius er jo alltid vakkert men deilig å bli ferdig med :)
Nå er det langhelg, håper du får ladet batteriene, og kosa deg

Enjoy :)

Rosehagen sa...

Å så flott en premie. Alltid kjekt å vinne;) og strikkevesker, eller poseprosjekter om jeg kaller mine blir det vel aldri nok av. Håper du får en fin fredag med kaffe og strikkepinner;) Jeg skal strikke noen omganger på lin-kjolen min før jeg stuper i seng.
Fin 1. mai til deg;)

Klem fra Ann-Mari

Ruths datter sa...

Du er da en heldiggris da, og på nr 13. Ja vel unt.Jeg holder på med en liten Marius i gråtoner.Bare noen få pinner igjen. Ønsker deg en flott 1 mai.
Klem

Elisabeth sa...

God morgen, Sylvia.
Så gøy at du vant på strikkekafeén. Var det Strikkepinnen dere var? Si fra om du ha følge dit en gang. Aldri vært på strikkecafe´der.
Dere er vel inne i den mest hektiske bunadsesongen nå, så tipper det er travelt hos deg ja.

Ha en 1.mai med strikketøyet i fang, kjære du.

Birgitte sa...

Så fint besøk dere har fått! Morsomt når de firbeinte lager litt liv i hjemmet :) Min hund klarte å forstue foten når hun hoppet ned fra sofaen i dag, så her har det vært en rolig dag. Håper på bedring til i morgen!

Rubia sa...

Har noen kolleger på jobb som ikke kommer i gang før etter 3 kopper kaffe...minst. :O)