Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 3. april 2015

Magisk

Jeg har sett at flere strikker disse Magiske pannebånda.
Først forstod jeg ikke helt hva det var, som var så spessiellt med disse.
Men ,det er jo ren MAGI
Er dette et pannebånd, ligsom?

Dette måtte jeg prøve på selv. Og det er så morro, for det blir jo en Magisk flette, hvis man gjør dette riktig
Ferdig flette

Jeg har ikke kommet lenger enn dette, men det skal jo strikkes ferdig selvfølgelig.

For ellers i dag, har jeg vasket og bakt. Det er en perfekt kombo, må jeg bare si.
Gjærdeig trenger tid, lang tid. Og mens gjærdeigen står til heving, kan man gjøre de kjedelige tingene som tar tid, som feks å vaske.

Da Mannen ( som jobber hele Påsken ) kom hjem fra jobb i ettermiddag, duftet det både rent OG nybakt kake her.
Klippekrans fylt med kanel, smør, sukker og rosiner

Det var egentlig meningen at jeg skulle bake ostekake denne Påsken. Men så hadde Mannen brukt fløten, til å jevne en Blomkålsuppe, så da gikk jo ikke det. 

Nå i kveld blir det strikking, rødvin og Engelsk Påskekrim.



14 kommentarer:

Lin sa...

Kanelstang miam, det smager saa godt. Ja det der magiske pandebaand ser morsomt ud.
I aften hos os staar den paa pizza, roedvin strik og downton abbey.

Monica Gullesen Hansen sa...

Søt gjærbakst lukter omsorg :)
Beste som finnes. Kos dokker.
Jeg hekler gule løveføtter faktisk.
Strålandes solskinn enda, men iskald vind desverre.

Farmors sa...

Så flott pannebånd!!! Hvor i all verden finnes oppskrift på denne? Det må du fortelle i bloggen :) Håper du har registrert at jeg har betalt deg for garnet, rundet av summen oppover. Tusen takk Sylvia, begynte såvidt på det tredje nøstet! Nå har jeg bare igjen å klippe opp og strikke kantene foran, og så all trådfestingen da... Gode påskedager til deg!!!

Strikkeheksen sa...

ÅHhh Sylvia - nu kom jeg altså også til at savle - sikken en lækker kage - jeg har virkelig en svaghed for kanel og den ser fantastisk ud - sådan en kanelduft er ubeskriveligt dejlig at komme hjem til, når man har arbejdet hele dagen (stakkels mand, at han slet ikke har fri). Hvor er det et sjovt pandebånd, Sylvia - det har jeg ikke bemærket nogen steder og sikken farve, du har fået fat i - Skøn :-) Det er sjovt det med farver og jeg er ret sikker på, at det du siger om børn og farver er rigtigt - de er meget bedre til at vælge end vi tror :-) Ha en rigtig dejlig påske, Sylvia :-)

Vibbedille sa...

Høres ut som du får en herlige kwell! :)

Ja de pannenebåndene er veldig fine :)
Har ikkje prøvd de selv, men har de liggende i en av køene hehe

KOS deg :)

Go`klem :)

Lisbeth sa...

Ingenting slår en god gjærbakst!! Artig pannebånd du strikker :) Jeg har sett på de jeg også, men ikke kommet i hakk med et slik enda. Foreløbig "sloss" jeg med en marius jakke - hadde ikke så lyst til å strikke den, men har man lovet, så har man lovet..... Gleder meg til å strikke noe jeg har lyst til ;) Fortsatt fin påske :)

amo sin blogg sa...

Gler meg til å sjå pannebandet ferdig.
Den strikkemetoden ser innvikla ut synest eg.

Ruths datter sa...

Ja disse pannebåndene liker jeg så godt. Har laget mange, og har kjøpt garn til et til. Ser godt ut med hjemmebakt kringle.
Klem

Anonym sa...

Herlig pannebånd, tror jeg må prøve meg på et jeg også :)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Veldig morsomme pannebånd, og enig i magien. Flott farge du har valgt!!! Ser ut som du har en herlig påske - fortsett å kose deg masse!!!

Birgitte sa...

Det pannebåndet der er så tøft! Gjærbaksten din er jo helt topp, og så fristende.... Ønsker deg gode påskedager videre :)

Helen sa...

Såååå stilig det pannebåndet !!

Du og gjærbakst....nam og atter nammmmm
Elsker gjærbakst og duften, mamma mia så godt :))

Nyyyt påskedagene, her har vi hatt en helt uke med perfekt vær, og akkurat idag SNUR det, og jeg ser mørke skyer over horisonten, så joda regn blir det okkesomm......

Tanja sa...

Den gjærbaksten din så himmelsk ut :) Jeg fikk så lyst til å bake, men litt vel sent... Vet ihvertfall hva jeg skal gjøre i morra ;)
Det var forresten veldig, veldig koselig å hilse på deg her i uka :) For en flott butikk du jobber i! Og for meg som er så glad i Finull, så kunne jeg drømme meg bort i herlig fargeutvalg. Jeg gleder meg sånn til å begynne på kofta, men har et par ting jeg må få ferdig først. Tusen takk for god hjelp :)
Det pannebåndet var artig :)
Ha en fortsatt god påske, Sylvia :)
klem

Hannele på Hisingen sa...

Wow, jättesnyggt, fin färg också. Det där ser jättegott ut.