Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 19. april 2015

Herlig dag

Endelig!!!!!
Her er det deilig temperatur og sol i dag. Og akurat nå har jeg denne utsikten

Jeg tok meg en liten hvil på utesofaen, mens radioen ordnet stemningen. Ikke at jeg har manglet musikk i helgen, for det fikset naboen. Ja, du vet han som har party titt og ofte, og som gjerne spiller musikk for hele nabolaget.

Han har visst feiret bursdagen sin HELE helgen!
Da jeg kom hjem fra jobb fredag kveld, hadde de visst vært igang noen timer.....og det varte til kl 06 på lørdags morgen. Og jeg stod opp kl 07 for jeg skulle jo på jobb. Og hadde da sovet 3 timer sammenhengende.

De slutta visst festen en gang i natt. Jeg aner ikke når, for jeg inntok gjesterommet.
Gjett om det skal skrives klager til borettslaget!!! Og jeg er visst ikke den eneste..for å si det sånn.

Det merkelige for meg, er at når jeg får lite søvn, så får jeg ekstra energi.
Jeg har vaska og styra i dag, og fant samtidig ut at det passet å bake.

 Og endelig fikk jeg bakt OSTEKAKA jeg hadde planlagt til Påske.
Ostekake med sitronsmak

Og tror du ikke jeg klarte å strikke feil mønster på ermet til Marius-genseren jeg holder på med!!!!
ALT jeg strikket i går var FEIL!
Jeg fulgte mønsteret til bolen og ikke ermet, og strikket likesågodt XO mønsteret!
Da var det fullt opprekk   I G J E N  !

Nå strikker jeg på det andre ermet istedet.......for dette var ganske irriterende.

Men ellers er jeg ganske blid og fornøyd, for akurat nå er livet herlig!

17 kommentarer:

Helen sa...

Klart jeg kommer på "ostekake" invitasjon er jo ikke vond å be når det kommer til kake, eller egentlig alt som er godt !! he he

Den så da super god ut - og med litt sitronsmak...olalaaaa....hørtes friskt og godt ut det altså. Spørs om ikke jeg må prøve meg på den, tro? Bare jeg finner alt jeg trenger i italienske matbutikker da.....vet det skal være ostekrem i, og eneste jeg har sett her i butikken er gode gamle philadelifa eller hva den nå heter.

Til han naboen din, som stadig spiller musikk....i ett sameiet hvor mange mennesker bor, må man ta hensyn. Det er vel regler på hvor lenge en fest kan pågå? Til klokken 0600 høres helt uhørt ut for meg, og jeg hadde klaget - mangel på søvn tåler ikke jeg like bra som deg, blir helt uggen...

Godt du nyter penværet, og våren akk den er så deilig !! Nyyyyter den her og, og idag hadde vi 22 grader, så jepp solfaktor på brystet og ansiktet, dog bikini tas ikke frem ennå, er tross alt kun april !!

Håper du får en god nattsøvn i natt :)

Lisbeth sa...

Ostekake er godt! Og din så aldeles nydelig ut :) Nydelig dag i dag. Har vært ute i hele dag! Puslet i hagen, hatt besøk og rett og slett slappet av. Livet er ikke så verst :) Så ergerlig,både med fest hos naboen og feilstrikk..... Regner med du ordner opp i begge deler ;) Ønsker deg en strålende uke :) Klem

Strikkeheksen sa...

Så priser jeg mig alligevel lykkelig for mine naboer, selvom du også larmer en del med alskens projekter hele tiden - men de går altid tidligt i seng ;-)

Øv - at strikke forkert hører jo med, men derfor er det lige ærgerligt hver gang. Tror da pokker, du strikker forkert, for du har ganske sikkert ikke fået sovet nok. Jeg ønsker dig en rigtig dejlig ny uge med meget stille naboer :-)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Feilstrikk og fest som holder deg våken høres rimelig ille ut!!!! Men en god kake hjelper kanskje litt...

Vibbedille sa...

Ahaaaa OSTEKAKE er bare SÅÅÅÅ snadder! Bruker du Digestive i bunn!? Elsker den kjeksen eg :) JAMMY!

Selv om eg har støvsuget og vasket klær i dag har eg koset meg i sofakroken med å hekle Ugle, men nå skal Wiola opp av kurven igjen :)

Blir strikkings og serie tenker eg :)

KOS deg og ha fine kwellen og ei flott uke :)

Go`klem Vibbedille .)

Elisabeth sa...

Guuuuud så irriterende med slik nattebråk. Håper naboen nå får passet sitt påskrevet og tar seg skikkelig sammen. Kan jo ikke ha det sånn når man bor tett på hverandre?

Og den ostekaka skulle jeg gjerne hatt en bit av ;) her jeg sitter med morgenkaffen min etter jobbehelg. Trøtt som en dupp. Nei, får ta meg sammen, hoppe i dusjen og komme meg avgårde til jobb.

Ha en fin ukestart, kjære du.

Miri Vandre blandt ege sa...

Jeg bagte ostekage for første gang i påsken :) Det smagte godt nok meget godt . Du er en positiv kvinde- hverken larmende naboer, manglende søvn eller at strikke forkert igen igen, kan slå dig af pinden- du er bare herlig :)

Rosehagen sa...

Hei på deg;)
Naboer som holder det gående flere netter er utrolig irriterende!!! ikke rart du strikker feil. Ja det kan nok hende at du får lyst til å gjøre mye når du har fått lite søvn, men konsentrasjonen blir nok litt redusert. Vi har også en nabo som du kan "få med"!!!
Helgen min har gått med på skolebenken, og jeg føler meg som en "skvist" (søt) sitron. Sliter faglig med å henge med....;) Så hvordan dette går til eksamen ..;)
Dagen er 3 timer og jeg skal til nyrekontroll på sykehuset. Følges opp minst 4 ganger i året ettersom jeg er transplantert;) Håper du har hatt en god natts søvn og får en fin mandag;)
Klem fra Ann-Mari

Rosehagen sa...

Å du, ostekaken ser jo helt perfekt ut;) Fristende ;) ;)

Meg og mine! sa...

Uff ja en slik nabo har vi vel alle hatt... og noen har det fremdeles! Jeg har noen jentunger til naboer, som hyler og skriker alltid når de er ute på trampolina, så jeg tror jeg blir gal!
Førte gangen jeg har vært på "besøk" hos deg, forresten, og trivdes der, så jeg kommer helt sikkert tilbake!
Ha en fin dag videre.

Inger G.

Elisabeth sa...

Tror nok borettslaget må gjøre noe med den naboen :) Fin genser forresten, synd du strikket litt feil. Du får nok strikket det fort opp igjen :)
Og sønnene mine gikk videre til landsfinalen i UKM. Nifst, minstemann er 11!
Ha en flott dag videre.

Elisabeth sa...

Da har vi her hjemme hørt på Arons band. Veldig flinke de også. Helt annen musikk enn våre spiller, men flere her i huset hører på den slags også :)
Du får ønske ham lykke til med videre musikksatsing!

Og Simen og Jonas takker for skryt...

Tovepia sa...

Nabobråk er ille, du må gi beskjed videre!
Ostekaken så aldels nydelig ut, en av mine favoritter:)
Regner med du har ermet under kontroll nå;)

♥ Hannele på Hisingen sa...

Underbart att kunna sitta ute igen!

Lisbeth Severinsen sa...

Ostekaken ser god ut, nam nam. Ergerlig når en må rekke opp, kjenner følelsen...Ha en fin uke/helg, klem fra Beth

mimouna sa...

Deilig kake, selv om bråkete naboer og feilstrikket genser ikke er like kjekt.

Håper begge deler ordner seg greit da.

Gitte sa...

Her har været også bare været så dejligt! Blå himmel og solskin. Det er skønt.
Uha - den ostkage ser skøn ud! Uhmmmm

Tænk at du får masser af energi når du får få lidt søvn! Så burde du jo bede ham om at feste noget mere....