Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 16. april 2015

Heldige meg

Det var nemlig jeg som ble trukket ut som "vinner" inne hos Vibeke (tante er fortsatt gal) og dette fikk jeg
Flotte maskemarkører med tekst

Og jeg som ellers ikke er heldig med noe som helst for tiden.

Jeg måtte nemlig rekke opp endel på ermet til Mariusgenseren jeg strikker på nå. Kjedelig, ensfarget strikk i mørkeblått......og så strikker jeg altfor langt, sukk!
Nå er det rekt opp, og mønsteret er påbegynt. Så håper jeg at resten går greit.

Og jeg har faktisk vært ganske FLINK og kun strikket på den i det siste. Ingen andre fristelser har dukket opp. Jeg vet at mottakeren av denne gleder seg til å få den, så her er det bare å stå på.

Ellers hadde jeg et koselig nabobesøk i går kveld.
Han forlangte ikke mye, bare litt trøst og litt kos......
Vår skjønne nabokatt Cherlock 

Han hadde vært hos dyrlegen og barbert bort pels. Når man er en blanding av Norsk Skogskatt og Maine Coon, så kan nok pelsen bli et stort problem. Den var full av store klumper, som sikkert ligget når han gikk.
Ellers er det visst bare JEG som får lov til å ta frem saksa og klippe litt. Eieren forteller at han blir kloret til blods om han gjør det samme.
Han hadde også vært på vekta med han,  og den viste 7.6 kg. Dette er en stor gutt. Midt på vinteren veier han over 8 kg!!!! Men han er verdens snilleste katt.

Som du kan se på bildet, ligger han på favorittsjalet mitt, som han også er stor fan av. Han sitter og venter til det blir dandert på plass, og så er det full kosestund. Jeg koser meg også veldig med han. Han er en skjønn katt.

Hvor min katt var? Hun lå langstrakt på senga mi, og koste seg i sin egen verden.
For et katteliv!

12 kommentarer:

Vibbedille sa...

Der var de ja, det var jammen kjapt levert! :)

Merker på Milo her også som er langhåret, det blir litt tvinn, men eg får heldigvis tatt det med saksa :) Nå om dagen greies det av svære dotter for nå er det VÅR! Katten blir jo nesten halvert hehe

KOS deg og ha en herlig dag :)
Selv etter 8 t søvn holder eg på å sovne....Zzzzzz

Go`klem Vibbedille :)

Miri Vandre blandt ege sa...

Sikke en sød kat :) Så stor !!! Men stakkels ham, der har mistet den fine pels.. Hyggeligt han kommer forbi dig- så kan du også passe lidt på hans pels :)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Heldig som vant!!! De var fine!! Og det var katten også selv om han er litt barbert!!

Lin sa...

Ja de kattene har det jammen vanskeligt haha. Saa fine markoerer du vand. Gratulerer.

Anonym sa...

Hei!
Herlig katt, har en katt her som ligger strak ut etter ha herjet med leken sin ... Katter er flotte og artige dyr!

25.jan la du ut bilder av en kardemommekake. Den så kjempegod ut! Har du mulighet til å legge ut oppskriften på den?

Hilsen Tone

Monica Gullesen Hansen sa...

Så heldig du er. Er jo avhengig av markører. Er så glad vår Sonja har kort silkepels. Vi har hatt flere katter med "ull"pels som har endt opp med barbering. Godt han kan kose seg hos deg.

Soline sa...

Så heldig du var som vant!

Ha en fin helg!

Siddis back home sa...

Heldige deg som vinner, jeg fikk faktisk også en mail igår om at jeg har vunnet jordbærlue konkurranse, visste ikke at jeg hadde deltatt engang… :-) håper Mariusen ordner seg, herlig pusebesøk hos deg, go helg, klem fra meg

♥ Hannele på Hisingen sa...

jättefina ♥

Lisbeth sa...

Gratulerer med gevinst :) Vår ene katt står og for tur med å klippes. ikke noen favoritt syssel, og veldig flau over seg selv etterpå :) Men koselig med katt, det er mye selskap i de små skapningene :) Nyt helgen :D

Ruths datter sa...

Skal si du har vinnerlykke da. Du får kjøpe deg en lottokupong også. Ønsker deg god helg.
Klemz

Rubia sa...

Du har det med å bli trukket ut i Vibbedille sine trekninger. Gratulerer igjen.

Stakkars pusen. Men det er sikkert godt å bli kvitt klumpene også.

Jeg hadde ringt politiet kl 23.00 om det ikke var ro. Det skal det nemlig være på den tiden.