Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 24. april 2015

God fredag

Så var det helg igjen
Skjønn bukett fra min kollega Rigmor

Denne uken har bare rast avgårde.
Ikke har jeg fått strikket noe særlig heller. Aldri har jeg holdt på så lenge med et erme.....som er det jeg har igjen på Mariusgenseren. Jeg har bare ikke orket å strikke når jeg kommer hjem fra jobb.

Frihelg på meg nå, og DA skal jeg gjøre hele genseren ferdig!

Så, det har altså ikke skjedd stort på strikkefronten. Men jeg har ordnet litt på jobben igjen, og det er alt jeg har å vise denne gangen

Sofaen i utstillingen har fått nye, vårlige farger, GRØNN. Bort med de gule som var til Påske.

Disse små salongbordene er det mange kunder som kommer inn å vil kjøpe. Men de er kjøpt inn til formålet å være utstilling. Og om du lurer på hvor man kan få tak i disse, så aner jeg altså ikke......

MENT har fått ny plass i vinduet

Bager og toalettmapper er veldig populære

Tja....hva skal jeg bruke helgen til tro?
Har DU noen planer for helgen?
GOD HELG

14 kommentarer:

Anne sa...

Også god weekend til dig. Jeg skal til Odense i morgen, vi skal heppe på Jeppe og "hans" roere..der er kaproning i Odense hele weekenden, vi snupper lørdag...og mon ikke jeg skal strikke lidt ;)

Helen sa...

Der ga du meg en farge ide, Sylvia !
Du vet den lille leiligheten min kjære kjøpte sammen med kompisen sin, vel den går da stort sett i grå nyanser, og litt brunt treverk....og da jeg så grønt, tenkte jeg den fargen kan da være fint i puter, kjøkken håndkler, osv.....tror du ikke det?
Skal kjøpes inn en sort smijerns seng, og kanskje jeg skulle sett etter grønt/hvitt sengetøy? Tja, der fikk jeg jammen meg noe å tenke på !

Helgen, vel imorgen er det ankomst av første leietakere på Villa'n !
SÅ vært mye jobbing denne uken for å få alt klart ! Mannen kommet hjem, så tenker vi har en rolig middag imorgen, også er det alt avtalt lunsj med naboer her i Bolsena, med andre ord, tror dette blir en hyggelig helg.

Håper du får gjort unna Marius genseren, skjønner du er litt klar for det, og bli ferdig !

Uansett, deilig med fri, så håper jeg naboen har festet fra seg, og at solen skinner hos deg, klem fra meg (rimte nesten...thiii:)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

God helg med masse strikk og hjemmebakt :-)

Gitte sa...

Selv om jeg havde fri i mandags synes jeg det har været en rigtig hård uge, så jeg er også helt færdig.
Heldigvis er der ingen planer i weekenden - andet en måske en gåtur i skoven på søndag, hvis vejret vil.

Dejlige billeder fra butikken. Lidt sjovt at en toiletTASKE hedder en toiletMAPPE :-)

Faktisk solgte Søstrene Grenes små borde i forskellige størrelser, som blev vildt populære. Kvickly i DK sælger også små borde i 2 størrelser, så i DK kan vi :-)

Rigtig dejlig weekend til dig. Måske du får strikket et ærme færdigt :-)

Bente sa...

God fredag Sylvia. Lenge siden jeg har kommentert på blogger. Jeg synes blomstene du har bilde er helt i dine farger. Og så deilig du har frihelg.
Vi er ferdig med stuemalingen. Vi hadde malere til å male taket. Vi fikk virkelig begge to influensa, og det var ikke av maling, men ble smittet i et selskap bi var i. Helgen min blir å få alle møbler og stærs på plass igjen.

Lisbeth sa...

Så deilig med frihelg! Det har jeg også. Skal nyte helgen i ro og fred, mulig litt husarbeid må gjøres, for det rekker jeg ikke i uka..... I morgen er det meldt fint vær igjen, da tror jeg turen går til Jomfruland :) Nyt helgen din :)

Strikkeheksen sa...

Jeg skulle have været på strikkebesøg hos Mona, men måtte kapitulere fordi jeg blev syg :-( Heldigvis næsten allerede på toppen igen :-)
Så nu skal der snart strikkes endnu en tæppefirkant - som det jo står på i denne uge inkl. weekenden :-)
Skønne vinduer, du har dekoreret som sædvanlig - de små borde ligner nogle min søn og svigerdatter har - de har bare et i hvidt og et i rødt - men ellers samme former - jeg aner heller ikke, hvor de har købt dem. Fortsat god weekend, Sylvia :-)

Meg og mine! sa...

Deilig med frihelg!
Det med strikking som ikke blir ferdig har jeg veldig god erfaring med.... Veldig ivrig i starten, men så dabber jeg av...

Veldig koselig blogg du har!

Ønsker deg en fin søndag!

Inger G.

Elisabeth sa...

Kikker bare innom for å ønske deg en fin ny uke, Sylvia.
Jeg er urtreig og tørr på bloggfronten for tida. Slik er det bare.
Stor klem fra Elisabeth

Rubia sa...

Lekkert i butikken som alltid.

Ruths datter sa...

Så lekkert med alt det limegrønne i butikken din.
Klemz

Barwitzki sa...

Ja helgen var så deilig :-))) Jeg er veldig fornøyd... ønsker deg en riktig god uke Sylvia - ha glede med jobb, Marius og fritidkveld... Klem fra Viola

Helle sa...

Den butikken du jobber i ser farlig fristende ut. Tror jeg hadde hatt store problemer med å komme tomhendt ut derfra. ;)

Det høres ut som om du har mye å henge fingrene i om dagen, men kjenner jeg deg rett finner du likevel tid til de små tingene som vi kaller hverdagsgleder. Synes Marius egentlig er et greit mønster å strikke, men kjente veldig på det når jeg strikket en til nevøen min til jul at jeg egentlig hadde lyst til å gjøre noe helt annet. Da skal det litt til for å holde motivasjonen oppe til å fullføre siste erme og trådfesting...

Håper du hadde en fin helg, - håper å kanskje treffe deg på Koftetreff i Mandal neste år?

♥ Hannele på Hisingen sa...

Vacker bukett.