Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 27. mars 2015

Tidlig våken

Jeg våkner så tidlig om morningen, og da får jeg tid til å bake
Deilig fersk brød med crispy skorpe

Mens sneen lavet ned i går, satte jeg en deig, samtidig som jeg satt over kaffen.
Som et lite kunstverk

Jeg er så glad i hevekurven min. Det blir så flotte brød når de har ligget der og vokst, og mønsteret kommer frem.
Og før jeg dro på jobb, ble det deilig frokost i går


Fersklaget smoothie, med frosne jordbær, eple, basilikumblader og fersk ingefær.
Masse smør som smelter ned i brødet, og skiver av Fløtemysost . Jeg liker ikke Gudbrandalsost, den er for kraftig, så denne milde osten er best. Noen ganger med appelsinmarmelade på....mmmm

Nå er jeg klar for ny runde med frokost.
Men jammen er det allerede FRÆDDAN igjen, og for meg er det helg når arbeidsdagen er over.

                                                             GOD HELG!


18 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Smukt brød :) Åh nybagt brød med smør, det er bare godt. Ha en dejlig Fredag:)

Madame sa...

Uhm, hvor ser det lækkert ud, Sylvia! Her er vi også meget glade for hjemmebagt brød og for smoothies - de bliver fx lavet med avokado, æble og ingefær.
Klem og rigtig god fredag

Monica Gullesen Hansen sa...

Å for en frokoststund. DA blir dagen flott. Det er vel mange garnhungrige på jobb hos deg nu, som bare mååå ha påskestrikk :o) Jeg har ikke bestemt meg enda, men strikke, DET skal jeg.
God helg

Lene Frandsen sa...

Det ser dejligt ud. Og så flot at du griber dagen og morgenen og bager brød.

Ønsker dig en skøn weekend. For mit vedkommende går turen til København i morgen for at høre selveste Bjørn Eidsvåg i Christians Kirken. En årlig tradition. Glæder mig.

Ha' det. Knus

Rosehagen sa...

God formiddag flittige dame;)
Så deilig å nyte fersk brød og kaffe i snøværet ;) Her er det helt bart ute. For å være helt ærlig så skulle jeg gjerne hatt litt av snøen dere har fått;)
Jeg har fri og steker knekkebrød;)
God fredag;)

Klem fra Ann-Mari

Line Kristine sa...

Ser kjempegodt ut! Ha en fin fredag og ei riktig god helg!

Jane Birke Nielsen sa...

Nybagt brød er bare så lækkert :-)

Lin sa...

Hjemmebagt broed med norsk gedeost. da hoerer jeg englene synge.
Rigtig god week-end.

Rubia sa...

Ingenting slår nybakt brød. Yammy!

God helg!

Elisabeth sa...

Du er en superbaker, Sylvia! Jeg får vann i munn.
Men hvor har du fått tak i hevekurven tro? Aldri sett.

Gleder meg over at påskeferien har starta for meg akkurat nå. Deilig følelse. Da skal jeg nok få bakt både et og to brød.

Blir det litt fri på deg i påska da Sylvia?

Uansett, god palmefrihælj!

Vibbedille sa...

Jammy, det brødet så jo lekkert ut! Mmmm ingenting er som et nybakt brød med brunost!

KOS deg masse og nyt en deilig påske fridagene kommer :)

Go`klem fra Vibbedille :)

Anonym sa...

Herlighet...bildene skulle vært med lukt..

God palmehelg og god påske.

Sisselshverdag sa...

Mmmmmm, ser deilig ut :D Hadde bakedag på mandag jeg ;D Nå fikk jeg lyst på ferske brødskiver med brunost, er ikke så lett å få til midt på natta og på nattevakt ;)
Ønsker deg en flott helg :D

Janne sa...

Dit brød ser lækkert ud, og med brun ost kan det ikke blive bedre - jo, måske med æblegele ovenpå eller nutella under - jeg tager gerne en af hver :)

Gro sa...

Fristende!
Nå har jeg tatt påskeferie. Er på hytta i Rauland og koser meg med nylaget kaffe, nystekte rundstykker og strikketøy i et nydelig vær 🌞
Ha en riktig god helg og god påske 🐥.

Siddis back home sa...

Så herlig med nybakt brød! Ha en fantastisk helg! Vi drar på langtur på tirsdag og Nancy kofta blir mitt flystrikk! God helg til deg!

Lisbeth sa...

Noen ganger er det farlig å lese innleggene dine Sylvia!! Nå ble jeg plutselig sulten og fikk akutt lyst på nybakt brød...

Helen sa...

Åhhhh, du er så flink til å bake, Sylvia !
Og du får det til å høres så lett ut ........

Ferskt brød med skorp....åhhh, det er godt, kjenner nesten lukten hit :)