Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 10. mars 2015

Testing, testing....

Bakekveld

Jeg har bakt til Strikkecafeen vi skal ha i morra.
Og selvfølgelig må kakene testes ut først....kremt

Ungdommene som er her i huset i dag, tre stk, er også testkaniner. De er veldig glad for det :)

Hva jeg har bakt?
Danske Brunsvinger med masse smør, kanel og sukker (gjærdeig)
De er knasende på toppen, og så har jeg eltet inn kanelblandingen i deigen. De er rett og slett uimotståelige!!!!

Den andre er en mørk sjokoladekake, med masse egg i, og mørk, mørk sjokolade og sterk kaffe.
Derfor har jeg servert litt kesam rørt med sitron til, for å friske opp litt, og valnøtt til pynt.

Men for dere som kommer på Strikkecafe i morgen kveld, blir det ikke servert kesam til, desverre.

Ja, jeg vet det er litt sent med kaffe etter kl 20...... Men jeg sov så godt i natt, at jeg kan tåle en søvnløs natt.....he he

Så til dere strikkere : Camille Ideer har flere fine strikkeoppskrifter i bladet denne gangen.
Sjekk det ut.......bla en strikket Bikini. Ikke for meg, men kanskje for deg?

Sees vi på strikkecafe i morgen?


9 kommentarer:

Madame sa...

Spændende at du har bagt en dansk brunsvinger med smør, kanel og sukker, Sylvia - de er syndige og lækre :-)
Ha' en rigtig god strikkecafé i morgen!

Anne sa...

Jeg må rette dig Sylvia...det hedder ikke brunsvinger, men brunsviger og det er ganske rigtigt en gærdej, men ikke med kanel :-) ovenpå gærdejen er der mængder af remonce lavet af brun farin og smør ....en typisk kage lavet på Fyn og den smager himmelsk ...mine forældre er fra Odense og min mor lavede ofte brunsviger til os :-)
God fornøjelse med strikkecafe...det skal jeg have på biblioteket i dag ..klem til dig

Rubia sa...

De kakene så virkelig gode ut.
Men i kveld kan jeg dessverre ikke komme. Jeg må i ett styremøte og der er det nok ikke gode kaker.

Håper dere får en flott kveld!

Barwitzki sa...

Ahhh herlig kake...
Brunsvinger jeg liker her vi kaller sukkerkake.
Tidskrift ser veldig god. Spennende hva du strikker!!!
Ha en riktig herlig strikkekaffen i kveld, synd at jeg ikke kan komme.
Stor klem

Sylvia sa...

Anne:
Takk for rettelser. Best å få det riktig. ( men jeg får ikke til å redigere... )
Her går det i full fart, og jeg følger aldri en oppskrift, derfor ble det masse kanel også på BRUNSVIGERne....
Men samme hva de heter, så er de fantastisk gooooode!!!!!

Miri Vandre blandt ege sa...

Mums ! Kunne godt melde mig som testperson :)

Monica Gullesen Hansen sa...

Det der så da smashing ut!
Kos dokker på kafe :)

Strikkeheksen sa...

Uhm - de er heldige de testere - selvom brunsvigeren har fået kanel ;-) Ser ud til at være en skøn, lang jakke, du skal til at strikke - den garnblanding ser uimodståelig ud :-) Glæder mig til at se, hvad der kommer ud af det :-)

Strikket bikini? Hmmm - måske hvis man var 16 ;-)

Elisabeth sa...

Dessverre hadde jeg ikke anledning til å komme på strikkecake´ denne gangen. Men tenker dere hadde det hyggelig. Og med slike kaker var det helt sikkert fristende også.
Strikke bikini hadde vært noe? He he...