Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 15. mars 2015

Søndagsmiddagen

I dag, består av deilige Pizzasnurrer
Mer enn et fat, hele tre fulle brett

Og de inntas med stor appetitt

Jeg har nesten overgått meg selv denne uken med baking. Men, jeg elsker det!!
Og for dere som tror jeg kan spise uttallige kaker og annet snacksy mat, uten å legge på meg, tar absolutt helt feil!!!!

Jeg trenger ikke veie meg for å se det, jeg kjenner det på tøyet, og kan se det i speilet!
Men, jeg kjenner meg så energisk og frisk for tiden, så heller det, enn slapp og slank!
Jeg skal ikke i noen bikini til sommeren, alikevel.

Nå sitter jeg å avslutter RIDDARI , den Islandske genseren, som Sønnen skal få. Men den tror jeg må få et eget innlegg for seg.
Både den, og Pizzasnurrene skal på hyttetur neste helg. Bandet til Sønnen kom videre,på Ungdommens Kulturmønstring, som var for en mnd siden. Og neste trinn nå, er å spille i Vinje i Telemark, neste helg, før landsfinalen i Trondheim. ( men ikke sikkert de kommer dit.....)


Men nå sitter jeg å hører på " Søndagskonserten " inne hos naboen, som har FLYGEL i stuen.
De spiller klassisk og jazz, og jeg elsker å sitte å høre på, mens jeg strikker. Det er jo ganske lytt i leilighetene, men helt ok når det spilles så fin musikk.

Naboen mener kanskje ikke det samme, når Sønnen drar igang den elektriske gitaren sin........og spiller Hard core. Men de sier det er ok, når vi spør.

For en herlig søndag!

7 kommentarer:

Monica Gullesen Hansen sa...

Herlig søndag. Baking gir ro i sjela. Lukten av hjemmebakst skaper minner og gode følelser. Omsorg, lukter det.
Kos dokker og lykke til for sønnen.
Gleder meg til å se ferdig genser.

Madame sa...

Uhm, hvor ser dine pizzasnurrer gode ud, Sylvia! Vi laver ind imellem pizza her hos os.
Tillykke - det lyder spændende for din søn, at han kom kom videre på Ungdommens Kulturmønstring og skal spille i Vinje næste weekend før landsfinalen!
Ha' en rigtig fin søndag.

Sommertid sa...

Så moro for sønnen og bandet, ja det blir nok "trøkk" når de setter igang på Vinje.

Bake kan du altså , de er uber goe ut !
Har bakt idag jeg også, kake til svigerinne , vi dro over og overrasket henne dagen før dagen.

Gleder meg til å se ferdig Riddari, blir en god genser å bruke tror jeg.
Forts go søndag !

Lin sa...

Miam. Findes der en opskrift paa de pizza-laekkerier som maaske kunne deles???????
Naboer og musik haha. Min ungdomskaereste spillede trommer og for at kunne faa lov til at oeve klippede han graesplaene for alle naboerne haha.

amo sin blogg sa...

Namm, så deilige pizzasnurrane ser ut !!
Og nydelege blomster.
Lukke til for sønnen !

God ny veke.

Helen sa...

Åhhh, du er så flink til å bake, Sylvia.

Pizza snurrer/boller så da veldig fristende ut.....! Sukk....

Nyt fin musikk og kvelden :)

Rubia sa...

Nå blei jeg sulten her. De så veldig gode ut altså.