Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 4. mars 2015

På tide med noe nytt

Jeg blir ligsom litt rastløs jeg, når et prosjekt begynner å gå mot slutten.

Jeg strikker for tiden på RIDDARI, den Islandske genseren.
Nå skal snart bolen og begge ermene settes sammen på en pinne, og så starter det aller morsomste, nemlig å strikke mønsteret.

Men, det vil også si at det snart er på tide med et nytt prosjekt. Og det må alltid begynnes på, FØR jeg avslutter et annet. Ellers blir jeg helt arm og tiltaksløs, og har ikke peiling på hva jeg skal strikke på,  selv om to do lista er superlang.

I kveld fant jeg det jeg vil strikke
Enda en lang jakke........passer jo alltids

Jeg elsker garnet fra Dreamline-serien fra DSA. Og siden jeg har strikket vellykkede plagg med både AIR og SOUL tidligere, ble det jammen disse to igjen, sammen.

Jeg har få ting i beige, men nå skal altså denne fargen også testes ut. Og jeg gleder meg allerede til å strikke det fletteaktige mønsteret ved midjen. Veeeel, midje og midje, fru Blom. Min er ikke der, men med dette mønsteret ser det ut til at det er, hi hi


Så er dilemmaet, legge opp til den nye i kveld, eller kosestrikke ferdig bolen på RIDDARI ??
Kanskje begge deler......

10 kommentarer:

Gro sa...

Dette blir fint! Gleder meg til å se den ferdig 😀

Madame sa...

Sikke en skøn jakke du har udset dig! Jeg glæder mig til at se den færdig.
Jeg har også den fine lille plante, som viser på det nederste billede.

Rubia sa...

Jatakk, begge deler. ;O)

Flott jakke!

Helen sa...

Samme tenkte jeg, den fargen er ny for deg ?!! Så moro, du virkelig prøver ut nye farger på dette nye året også :)

Lekker den jakken, er det oppskrift i KK, tro....? Likte også den flette-midjen, man vil få midje garantert !!

Tok med strikke sjalet ned til Italia, da jeg tror den vil bli brukt her på våren...ehh...bare jeg blir ferdig, også hadde jeg ett grått skjerf liggende her, ja...men, nå er jo snart skjerf sesongen over for denne gang?

Går mot helg....snart....me like :)

Lin sa...

Det lyder hyggeligt. God aften og fortael hvor langt du naar i aften.

Ruths datter sa...

Det blir nok en stasjakke det der. Fint mykt garn også. Ønsker deg en fin helg.
Klem

Anonym sa...

Det er alltid så spennende å starte opp et nytt håndarbeidsprosjekt. Jeg kjenner det i høyreskulderen og må nok ha en liten pause.

Fredag gjen og god helg!

Fru Tunheim sa...

Skjønner ikke hvorfor mine kommentarer blir anonyme..hmmm. Hilsen Fru Tunheim

Elisabeth sa...

Ojsann, her var det mange koselige blogginnlegg jeg hadde å ta igjen. Jeg er en dovenpeis på bloggfronten for tiden. Men nå har jeg kost meg med morgenkaffen og blogglesning en laaaang stund. Har frifredag før jobbehelg. Planene for dagen er vindusvask, våronn i hagen, strikking på Sinnasaujakka mi og kaffe på verandaen. Herlig!

Den lange jakka di ser lekker ut. Blir du nok fjong i , i vårsola. Hurra det er vår i lufta, Sylvia.
Må du ha riktig god helg.
Klem fra Elisabeth

PS. Hvor ligger den nye kafeén fra forrige innlegget ditt tro?

Miri Vandre blandt ege sa...

Det er en meget fin jakke ! Og tror det er sundt for os at springe ud i nogle andre modeller og farver end vi plejer. Jeg er f.eks arvet 2 sorte kjoler. Sorte ! Jeg går aldrig i sort, men nu skal de prøves :)