Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 1. mars 2015

Mor-datter bytur

I går var en koselig dag.
Sophia og jeg hadde planlagt en bytur.
Den startet med litt shopping på byens senter, der hun fikk fyllt opp litt i klesskapet sitt.

Men best av alt, er å gå i byen.
Vi var ikke så heldige med været, derfor hadde vi et lite stopp, på byens Kaffe & Te, som faktisk ligger vegg i vegg med jobben min
Et sted med hyggelig stemning, og gode dufter

Der traff vi noen kjente, og drakk vår Moccachino og Kaffemocca, mens vi hygget og løste verdensproblemer.

Jeg skulle gjerne kjøpt min daglige kopp kaffe her, og drukket på jobben. Men, jeg liker best varm kaffe. Og det er vel typisk, at har man nettopp kjøpt seg en kopp, ja, da strømmer kundene på. Og man ender opp med en lunken, dvask kaffekopp som man bare skyller ned.
Derfor er det kaffe fra kannen som drikkes på jobb, så kan man nyyyyte kaffe herfra på fritiden.

Så trasket vi videre, og dro faktisk på et Galleri, der det var en utstilling i disse dager. Mens ferden endte på bestemmelse-stedet, der vi skulle innta dagens lunch.
Sophia valgte Cesar salat

Mens jeg valgte et biffsmørbrød

Vi hadde det så koselig. Og slike mor-datter turer er noe vi gjør av og til, som virkelig er en fin ting å gjøre sammen.

Men, dagen endte med en skikkelig hodepine for min del. Det er så typisk når man endelig har fri.
Derfor ble det en lur på sofaen under et pledd, da vi kom hjem.

Det murrer stadig i hodet, så jeg tror søndagen bare skal nytes i rolige drag
Litt strikkining under et pledd, varm te, tente lys og litt snacks.

Husvasken kan jaggu vente en dag eller to........

11 kommentarer:

Lin sa...

Hvor ser det hyggeligt ud. Haaber hovedpinen er vaek saa du faar en herlig soendag.

Tine sa...

Sikke da en dejlig dag :-)
God bedring med hovedet.

♥ Hannele på Hisingen sa...

biffsmörgås, det ser gott ut.

Fru Tunheim sa...

Det er så hyggelig å ha med døtrene på tur og forstår godt at du hadde en fin dag med den flotte datteren du har. Jeg skulle ønske at jeg hadde anledning oftere til å gjøre det.

Håper du kommer deg og at søndagskvelden blir god.

Madame sa...

Så hyggeligt at I fik en dejlig dag sammen, Sylvia - bare synd at du fik hovedpine senere. Rigtig god bedring!

Line Kristine sa...

Ser ut som dere hadde en kjempefin dag sammen! :) Men så ergerlig med hodepine til slutt, da... Du får ta søndagen med ro og hvile deg. Hybelkaninene går ingen steder ;)

Helle sa...

Når jeg leser bloggen din sitter jeg med en følelse av å ha vært borte fra blogg og pc en måned, - ikke noen uker... :) Godt å se at du har gode og innholdsrike dager. Takk for tipset om "vevstrikk". Den tror jeg nesten jeg må teste ut. Har sett teknikken flere steder, men ikke oppskriften.

Sånn bytur som du og Sophia har er bare så koselige. Kjenner at jeg savner dem. Datteren er snart på vei ut av redet, og har nesten allerede flyttet inn hos kjæresten. Tid med mor er ikke høyt prioritert mellom studier og kjæreste, men det kommer vel tilbake kan vi håpe. :)

Har ligget litt lavt de siste ukene, skal til MR og røntgen i de påfølgende ukene for å undersøke om det er en prolaps i nakken som gir meg litt trøbbel. Høyre armen har tidvis vært bortimot ubrukelig, men det er heldigvis fremgang å spore. En dag av gangen... :)

Vibbedille sa...

Herlig med slike kosedager, AMira og eg skal snart ha en! Da er det Egon som er måler, men siden den ligger MIDT i Stavanger sentrum MÅ eg rusle litt rundt! Det er kun en biltur på 10-15 min, men jaggu er det LENGE siden sist! Må nemligen også innom Søstrene Grene å ha en slik dukkeklær koffert-har ikkje blitt så mange plaggene, men det trengs en koffert for det om!

Jepp, i morgen skal eg til pers! Er i grunnen ganske vågalt å stripe et så langt og mørkt hår blondt hehe Men Amira trøstet seg med at om eg ikkje skulle bli fornøyd, ja da skulle hun farge det på meg :) Eg liker å teste ut ting og egentlig så er det jo bare hår hehe Trives godt med langt hår da og Ali elsker det hehe

Nå er eg klar for kwelln i ført pysj og Wiola i fanget ;)

Håper hodet ditt var bedre i dag og at du får koset deg ;)

NYT kwellen og ha ei floters uke ;)

Go`klem Vibbedille :)

Monica Gullesen Hansen sa...

Å for en koselig dag. Jeg bor 130 mil unna min mamma (i Bodø) så du kan tro jeg savner det. Vi snakkes på tlf hver og annenhver dag, så vi holder kontakten. Men det er noe eget med den koseturen, det er lenge siden.
Migrena tok denne søndagen, så jeg tar det helt med ro, er på vei opp til overflata, så det går over. Kos deg videre.

Helen sa...

Så slitsomt å ha vondt i hodet :(
Håper det går fort over !!!

Utrolig koselig med mor/datter turer, sånn liten gullstund :)

Håper ellers helgen var god og du har fått igjen formen til starten på en ny uke.

Rubia sa...

Så koselig med en bytur.