Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 26. mars 2015

Masse HVIT snø, og Fargerike lapper

Dette er hva vi våknet opp til i dag
Pus er ikke så veldig fornøyd med all snøen

.....og heller ikke jeg.

For to dager siden satt jeg her ute halve dagen og slikket sol og D-vitaminer, og kjente ENERGIEN fylle kroppen. Klær hang jeg ut til tørk, og jeg plukket tørre kvister og så på alle de grønne skudd som var kommet på buskene rundt terrassen.

Og for søren da.....vi trenger ikke all denne snøen!!!!

Da får man heller nyte det fargerike innendørs
Grytelapper i skjønn forening


Langsomt dør den som forblir en slave av sine vaner
Den som hver dag vandrer i samme spor
Den som ikke forandrer retning
Den som ikke tar sjanser eller skifter farge på klærne
Den som ikke snakker med ukjente
               
                                    Pablo Neruda





4 kommentarer:

Rubia sa...

Flotte grytekluter. Godt med litt farger nå.

Trodde jeg slapp å snø inne med 4x4, men nei da. Den klarte å kjøre seg fast midt i veien noen hundre meter fra huset. Og der står den godt!

Lin sa...

JA vaaren lader vente paa sig. Vi fik ogsaa sne igaar, men bare tre fnug.

Miri Vandre blandt ege sa...

Dejlig med de kloge ord fra Pablo Neruda - jeg er helt enig med ham :)
Sne !!! Jeg ville nok skrige hvis jeg vågnede op tl det - ha ha , nej pjat, det kan jo ske, vi er jo i Marts :)

Monica Gullesen Hansen sa...

jeg er så enig, veldig glad i vinter, men er nå klar for våren. Å vasse knehøyt i snø idag, var ikke helt min plan. Tar med meg det diktet videre.