Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 23. mars 2015

Jeg er her enda......

Litt stille fra meg for tiden.
Men jeg hekler og strikker
og nyter kaffen

Jeg har altså fått dilla på å hekle disse grytelappene. De blir så stilige. Og de er supre venninnegaver også.

Men jeg har gått over til en tykkere nål og et annet garn.
Nå hekler jeg i dobbel Petunia på nål nr 4, og det blir like bra.
Dessuten slipper jeg å nøste opp et ekstra garnnøste, men tar bare en tråd inni nøstet, og en tråd utenfor. Går så greit atte.

I går var jeg på konsert
ILLUSIONIST  ( Sønnen til høyre )

Der Sønnens band var en av dem som spilte, og de var den tyngste, mørkeste og mest bråkete sjangeren der. En litt eldre herremann flyktet ut av salen. Det ble visst litt for mye for ham, stakkar.
Jeg synes det var kjempemorro!!!!

Vi sees.

14 kommentarer:

Hege sa...

Superfine grytekluter. Nå fikkk jeg enda mer lyst til å lære meg å hekle.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Fine grytekluter!!!! Og så gøy med sønnen på scenen!!!

Ruths datter sa...

Må visst lage sånne jeg også etter hvert. koselige farger du bruker.
Klem

Gitte sa...

Meget, meget fine grydelapperne. Faktisk har jeg lige smidt mine gamle i skraldespanden, og mangler nye. Måske jeg skulle hækle. Har da vist noget bomuldsgarn.

Super flot sweater du har strikket til din søn, og den klæder ham! Uha - glæder mig ikke til smil søn bestiller strik - han er allerede 1,90 lang..... Tænker på hvor lange ærmer der skal til...... Og så dog alligevel - det ville da være skønt hvis han igen engang ville brug "håndlavet".

Tænk sig at gå til koncert hvor ens søn spiller! Fantastisk 😀

Uha. - er der også brokadestof i butikken..... Det er da vist en af de mest lækre butikker i verden du arbejder i!

Gitte sa...

Meget, meget fine grydelapperne. Faktisk har jeg lige smidt mine gamle i skraldespanden, og mangler nye. Måske jeg skulle hækle. Har da vist noget bomuldsgarn.

Super flot sweater du har strikket til din søn, og den klæder ham! Uha - glæder mig ikke til smil søn bestiller strik - han er allerede 1,90 lang..... Tænker på hvor lange ærmer der skal til...... Og så dog alligevel - det ville da være skønt hvis han igen engang ville brug "håndlavet".

Tænk sig at gå til koncert hvor ens søn spiller! Fantastisk 😀

Uha. - er der også brokadestof i butikken..... Det er da vist en af de mest lækre butikker i verden du arbejder i!

Line Kristine sa...

Kjekt å ha dilla på noe som blir både stilig og er supre gaver, da! :)

Madame sa...

Hvor er det dejligt, at din søn er så glad for musik, Sylvia - spændende at se ham på scenen!
At generationerne jo så ind imellem ikke er helt enige om hvilken slags musik, der er bedst, er nok bare naturligt.
Dine hæklede grydelapper er så fine!

amo sin blogg sa...

Eg går og lure på kva slags gryteklutar eg skal lage som er trygge å bruke for å unngå å brenne seg, har barnebarn som hjelper til og er redd for varmen..
Dine er kjempefine og kanskje slike eg skal satse på.
Så spennande å ha sønn som spelar i band. Du er vel vant til høg musikk i huset :)

Rosehagen sa...

Hei på deg;)
Ikke så mye blogging på meg heller for tiden, og enda mindre med kommentarer!!! Gryteklutene er superfine ;) Og ja veldig fine gaver. Kreative barn du har ;) Tøft med mørk bråkemusikk;) Trekker litt på smilebåndene;) ;)
Hjemmepåske er veldig ok det også. Jeg rotet meg jo borti en idrettsmann for 35 år siden og da ble det hytte med skiterreng før bolig;) Lita hytte, uten vei, vann og strøm ;) Og sånn blir det..... Tenk deg påsken, 9 dager uten tv da ungene var små ;)

Fortsatt fin uke ;)

Klem fra Ann-Mari

Rosehagen sa...

Hei på deg;)
Ikke så mye blogging på meg heller for tiden, og enda mindre med kommentarer!!! Gryteklutene er superfine ;) Og ja veldig fine gaver. Kreative barn du har ;) Tøft med mørk bråkemusikk;) Trekker litt på smilebåndene;) ;)
Hjemmepåske er veldig ok det også. Jeg rotet meg jo borti en idrettsmann for 35 år siden og da ble det hytte med skiterreng før bolig;) Lita hytte, uten vei, vann og strøm ;) Og sånn blir det..... Tenk deg påsken, 9 dager uten tv da ungene var små ;)

Fortsatt fin uke ;)

Klem fra Ann-Mari

Annette sa...

Fina grytlappar.Väldigt fin virknål också har likadana.Blev förvånad över hur fint färgen på virknålen går ihop med alla olika färger jag virkar av en riktigt bra kombofärg den lila.
Annette

Rubia sa...

Kule grytekluter.

Kan nok bli litt mye for noen ja. :O)

Anne sa...

Så kjekt med sønnen på scenen:) Og så fin Riddarigenser du strikket til ham! Flotte farger sammen. Nå har jeg litt pause fra sokkestrikkingen og mange nye idéer popper opp i hodet. Har lagt opp til flere nye prosjekter de siste ukene, og det siste prosjektet er en rillejakke i yndlingsfargene turkis og sjøgrønn. Strikket en lik rillejakke i fjor høst, men den har jeg ikke fått vist frem enda på bloggen. Ikke så lett å ta bilder av svart jakke i mørketiden;) Heldigvis lysner det nå, det er så herlig. Til helgen skal vi jo skru klokken også, da våkner jeg alltid litt til liv igjen etter vinteren.
Kos deg resten av uka! Her er det 3 bursdager denne helgen. Et tantebarn, min bror og en venninne så det blir koselig:)
Klem

Strikkeheksen sa...

Længe siden jeg har været i blogland og så er der jo altid sket en hel masse :-)

He, he musiksmag varierer jo og unge og ældre er vist sjældent enige :-) Det ser råt ud :-)

De grydelapper og især dem i sidste indlæg er da helt forrygende flotte - sikken et farveboost :-)