Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 28. mars 2015

Hverdagsglede

I dag har Sophia og jeg vært i stallen
Snill og vakker

Sophia har begynt å ri en ny hest, AILY.

Jeg fikk i dag valget med å bli med opp i stallen og få litt mosjon, frisk luft, søle på beina, fryse litt og å hilse på en skjønnhet. Eller å være her hjemme, for å starte forfra med husarbeidet igjen ( 4 dager siden sist, men det er som om det aldri har vært gjort noe......ja, du kjenner deg vel igjen? )

I dag valgte jeg det første
Et vakkert par

Her går vi tur bort til Ridehuset, med vakker natur på alle kanter.

AILY var en skjønn hoppe, som man får kontakt med, med en gang. Jeg savnet å føle nærheten til hest, og den deilige duften av stall. For noen lukter det jo bare møkk, men for oss hesteelskere er det som parfyme.


På vei tilbake til stallen igjen, var jeg iskald og frossen. Det hjalp litt med å jogge litt, så vi rakk bussen hjem, men da kjentes bena som gele......he he, ikke mye kondis på denne dama, nei.

Varm pasta, og to glovarme kopper kaffe etterpå har heller ikke hjulpet stort på å få varmen igjen. Så nå sitter jeg under pleddet med et glass rødvin, og håper på at varmen kommer sigende i kroppen etterhvert
Lys og varme

Mulig det hadde hjulpet å gjort unna husarbeidet, for å få varmen igjen. Men altså......jeg har god tid til det i morgen, hvis ikke noe annet mer spennende dukker opp ;)
God lørdagskveld, dere.

11 kommentarer:

Elisabeth sa...

Hverdagsgleder skal man ta vare på, og du er i alle fall flink til å forevige dem :) Jeg fant koften Stjernebord i et av de nyeste Sandnesheftene, Norske ikoner. Men nå holder jeg på med Bøvertun fra Kofteboken.
Fylkesfinalen i UKM i Nordland holdes ikke før 17. april, men her i huset vil de helst ikke gå videre. Det sies at landsfinalen er litt leirskoleaktig, og det har de ikke lyst til å dra på :) Men fylkesfinalen er grei, da får de spilt for et større publikum.
Ha en flott helg!

Fru Tunheim sa...

Husarbeidet ventet sikkert da du kom hjem uansett...mye kjekkere å bli med datteren og sikkert også for henne. Varmen og vinen kan nytes med god samvittighet.

God palmesøndag til deg.

Elisabeth sa...

Hørtes ut som et lurt valg, Sylvia. Husarbeid går ingen steder.
God palmesøndag, Sylvia. Håper du har fått varmen igjen.

Lin sa...

Hest, saa dejligt. Min den store er desvaerre holdt op med at ride. For meget skolearbejde paa gymnasiet. Ja heste duft er parfyme. Dejlig og betryggende duft.
Naar jeg fryser saadan tager jeg mig e laaaaang varm dusch.
Husarbejde? Det kan vente.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Åh hest er best!!!! Så kos - håper du har fått varmen igjen.

Strikkeheksen sa...

ÅH så dejlig en hest, Sylvia og de er så flotte sammen - din datter og hesten :-) Jeg ville også til enhver tid foretrække at komme i stalden end "muge ud derhjemme" ;-) Det valg forekommer helt indlysende og forståeligt :-) Dejligt at sidde under et varmt tæppe med lidt i glasset og tænke tilbage på hverdagens små glæder :-)

Helle sa...

Må innrømme at jeg bare lukter hestemøkk når jeg er i en stall, men så har jeg da heller aldri vært enhedstejente. Men samvær med dyr kan absolutt være ren terapi. De har forsket på eldre med og uten hund og funnet at gruppen med hund hadde betydelig bedre helse enn de uten.

Jeg har sagt det før og gjentar meg selv, jeg imponeres over din evne til å finne frem til hverdagsgledene. Smoothie og hjemmebakt brød. Bare duften ...

Husarbeidet forsvinner ikke, (dessverre), og kan godt vente om noe viktigere dukker opp. Nyt resten av helgen, og kos deg med strikke/heklet. 😊

Helle sa...

*en hestejente. ..

Rubia sa...

Flott hest!
Siden jeg har en nabo med 20-30 hester, har jeg dem nær hver eneste dag.
Majestetiske dyr.

Gitte sa...

Meget flot hest. en hest er sådan et dejligt dyr. For os forældre er det dog en lidt kold sport at se på her om vinteren.
De sidste par gange jeg har kørt Lise til ridning, er jeg blevet derude med mit strikketøj, men efter et par pinde har fingrene været frosset til is, og resten af tiden har jeg siddet på hænderne for at få varmen igen. Jeg har ivrigt haft skitøj på for at holde varmen i ridehallen, men mine tær var som is....
Håber snart på bedre vejr.
I tv har vi set billeder fra Norge med masser af sne. Jeg vil nu hellere have lidt solskin.........

♥ Hannele på Hisingen sa...

Maken har ridit, inte jag :)