Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 12. mars 2015

Det spirer og gror

RIDDARI vokser hver dag
Deilig med en farge i alt det grå

Jeg skal starte på et nytt prosjekt i helga, derfor må denne snart bli ferdig. Men det er en fryd å strikke på, men har litt drøye runder akurat nå, før det skal felles på bærestykket.

Husker du jeg plantet en Avocado-sten for litt over et år siden?
Det kom en liten grønn plante opp av den, og etterhvert kom det spirer opp av sten nr to også
De er blitt til to små trær

En av mine arbeidskolleger har et helt tre i stua si, fullt med blader på.
Avocado- planten er tvekjønnet, så man trenger kun en plante for at den skal bære frukt. Og det kommer frukt når treet er 10 år. Jeg har altså mine egne Avocadoer om 9 år :)

Ellers spirer og gror det utenfor også
Sommerfuglbusken har mange grønne blader nå.

Det er også deilig vårvær ute, som jeg går glipp av.
Lange arbeidsdager innendørs......
Men får jeg tjangs i dag, skal jeg ta med kaffekoppen utenfor butikken.

Ha en vidunderlig dag.

13 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Jamen om bare 9 år- herligt :)
Det er sjovt at spire avokado- gjorde det en del da mine børn var små- måske jeg skulle gøre det i gen, spiser faktisk mange avokadoer :)
Håber du får tid til en stund i solen med din kaffe.

Muskats blog sa...

Nydelige farger på genseren. Da er det bare å begynne å glede seg til avocadohøsting? ;)

Finnskoghuldra sa...

Spirer det ute alt hos deg? Så deilig!
Håper du har tid til å sitte litt å nyte sola idag, den er virkelig herlig om dagen...
Genseren var skikkelig lekker! :)
Gleder meg til å se den ferdig :)

Jeg har planta mye når unga var små, men avocado stein har jeg aldri planta. Så spennende! Og to stykker!! :)
Tenk så gøy å plukke egne avocadoer mens du tenkter på den dagen du planta steinene selv :)
Så fantastisk :)

Håper du får en herlig dag med litt sol iallefall :)

Madame sa...

Det er spændende med dit avocadotræ - jeg har også haft sådan et, men det bliver meget ranglet.
Dejligt at det også spirer og gror ude i din have!

Ruths datter sa...

Ja helt klar for vår jeg også. Gleder meg virkelig. I bergen hadde vi sol for første gang på leeeenge i går,og det kom på nyhetene. Stor glede i Bergen,
Klemz

Gitte sa...

Lækre kager, lækre billeder fra butikken. Spændende ny inspiration :-)

Jeg har forsøgt mig med Advocado sten, men jeg tror ikke det lykkedes, eller også glemte jeg at vande den..... Mulighederne er mange!

Har i Danmark har været også været med sol og blå himmel. Måske man snart kan strikke udenfor :-)

Rubia sa...

Så spennende med avokadoene. Vi har en liten busk her på kontoret også.

Der er jammen synd å måtte være inne i det deilige været vi har hatt nå om dagene. Vi får håpe på litt sol i helgen også. ;O)

siddisisalou sa...

Nydelige farger !
Sender deg en hilsen fra Barcelona. Vi har vært å sett på et veldig kjekt show, og overnattet på et hotel i nærheten av der dere bodde. Tenkte på deg da vi fikk forbi, og håper dere tar en tur til Barcelona igjen.

Sommertid sa...

Så moro med ting man har sådd selv.

Ja, våren er her i sør. Men ull har man altids bruk for.

Kos deg videre både med strikketøy og våren.

Lin sa...

Taalmodigheden laenge leve haha. Jeg har aldrig kunnet faa en avokadosten til at spirre. Maa have sorte haender haha.

Lisbeth sa...

Så fin genseren blir :) Deilig med en forsmak på våren! Håper sola holder hele helgen igjennom :) Klem

Lisbeth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Helen sa...

Husker veldig godt du "plantet" avokado steinene ! Så moro å se det har vokst !

Skal si strikke tøyet vokser, du er så flink Sylvia :)

Mitt rosa sjal ligger godt til rette på krakken ved go'stolen min her i Bolsena...men, så har jeg vært litt på farten i det siste, så det er min unnskyldning for at det er ikke er ferdig....ennå.....:)