Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 14. mars 2015

Dagen blir bedre og bedre

........etter hva man gjør den til selv.

Min dag startet med at katten hadde kastet opp på teppet. Selvfølgelig på det med lengst hår.
Er det ikke rart at de ligsom må gjøre det oppå noe, og ikke rett på et glatt gulv.

Vel, så satte jeg igang med å bake scones
Noen riktig grove noen, med havregryn og tranebær

Mmmmmmm.....som de smakte.
Kjempegodt med Fløtemysost på og en stor kopp te
Men lykken varte ikke så lenge, for kruset med te var så varmt.........at jeg glapp det ved bordkanten!

Så, frem med vaskefilla. Er det ikke typisk?
Bildet tok jeg etter at jeg hadde laget kopp nr to med te. Og da smakte det ekstra godt, kan jeg bare si.

Det neste på programmet var å bake ut og steke pizzabunner. Deigen hadde stått og hevet og godgjort seg i olivenolje. Da er de så lette å bake ut.
Jeg for-steker dem i ca 3 minutter. Så er de klare til senere i kveld
God rødvin, og gode råvarer til

De blir nesten som små tapasbiter, for hver og en bunn skal få litt forskjellig på seg.
Så skal det snakkes, drikkes rødvin og bare nyyyytes.
Det skal bli godt.
Noe godt i sola

Jeg har litt vasking igjen å gjøre. Men nå MÅTTE jeg sette meg ut i sola, med strikketøyet, radioen og en stor kopp Cappuchino. Så blir vaskingen etterpå litt lettere å gjennomføre.

Og dagen i dag ble da ikke så verst alikevel?


6 kommentarer:

Helen sa...

Nesten perfekt, med unntak av litt søling og vasking he he he

Du tar det med ett smil, og de grove sconesene....åhh de så gode ut altså !

God helg fine du, og tro hva du strikket på ?

Her har vi feiret mannens 65 år dag, kun meg og han, en deilig lunsj ute, nå en rolig kveld hjemme i stua !

Monica Gullesen Hansen sa...

Ganske så perfekt og normal lørdag egentlig. Prøvde meg ut i sola jeg også i ettermiddag, men det var for kaldt i +8 grader. Fant ikke le noen plass. Håper for morgendagen at det blir bedre. Fine strikketøy du har :)
Ha en flott lørdagskveld. *hever koppen med kaffe og baylies :)*

Fru Tunheim sa...

Bare å få komme ut i sola og nyte den hørtes herlig ut. Jeg har vært på jobb hele dagen med tur bl.a. til Island, men nå er jeg hjemme og skal ha søndagsfri.

God helg ønskes deg.

Lisbeth sa...

Da håper jeg resten av dagen gikk uten uhell av noen slag :) Deilig vær i går - jeg satt ute å leste en stund. Det er deilig det! I dag blir det å fyre opp grillen for første gang i år - finværet må nytes :) Ha en super duper søndag :D

Miri Vandre blandt ege sa...

Elsker du tager det hele med godt humør og bare fylder mere godt på , for der er jo i virkeligheden heller ikke andet at gøre :)

Rubia sa...

Skal si du baker masse godt om dagen.