Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 1. mars 2015

5-mils lue

Det eneste jeg fikk med meg LIVE under VM, var 5-mila langrenn for menn.
Og da Northug spurtet til GULL, ble en lue ferdig
Heia Northug

Siden det ligger noe bak øynene og murrer, tenkte jeg det var best å ha noe light å strikke på.

Lua veier rundt 20 gram, og er lett som en fjær. Og jammen ser den like lett ut som den er.
Det er SKY Alpakka fra Dreamline serien. Og den er strikket med pinner nr 3.
Fargen er lys fersken 102

Søndagens lunch ble varme Ostescones
De kan nytes alene, eller med salt pålegg på.

Jeg lager alltid en stor posjon, slik at vi har til kveldskosen også.
Dagen etter er de jo ikke så gode lenger.

Nå er det på tide å strikke videre på RIDDARI

9 kommentarer:

Helen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Helen sa...

Så delikat og fin lue du har strikket !

Oste scones har jeg tilgode å smake på, smakte på grove scones hos min venninne oslo, og de var gode. Men, favoritten er nok de klassiske engelske med syltetøy og krem på...hihi

Miri Vandre blandt ege sa...

Tillykke med guldet :)
(Her holdt jeg med Olsson :) )

Lene Frandsen sa...

Jeg siger også tillykke med både guld og hue :)

Håber at du har haft en fin weekend trods vejrskifte og snue. Og de dér osteboller ser virkelig lækre ud.

Klem

Lisbeth sa...

Så lekker lue! Jeg tror 5 mila var det eneste jeg ikke fikk med meg under VM ;) Sånn blir det når det er dårlig vær og vinterferie :)

Barwitzki sa...

Ja Northug var det super - WM var det super :-)) koselig lua du har strikkt.
Nå vi puster, og det er neste WM :-)
Ha en strålende uke.
Klem fra Viola

Rubia sa...

Nybakt er så deilig!

Ruths datter sa...

Mmm det så godt ut du. Lua ble lekker og er sikkert supermyk.
Klem

Gitte sa...

I ser ud til at have haft en skøn bytur. Der er noget ekstra hyggeligt ved sådan en mor/datter dag. Jeg nyder også altid når Lise og jeg er afsted.

Meget. Fin fnuglet hue, og meget lækre boller 😀.

Her har vi slet ikke set VM, selv om jeg faktisk synes det er meget spændende, især staffetterne. Det bliver ikke sendt på dansk tv, som det gjorde før i tiden.