Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 9. februar 2015

Smoooooothie!!

Jeg har fått dilla på SMOOTHIE
Sophia laget denne med frosne bær

For minst 10 år siden kjøpte jeg meg en blender. Og en sommer laget jeg jordbær/banan/yoghurt - smoothie hver dag. Det er jo så godt!!!
Etter en stund ble den lagt bort, siden den tok sånn plass på kjøkkenbenken.
Ellers var det også mye vask og styr med den, og man måtte ligsom lage til mange, siden man var igang.

Nå har det kommet en mindre type, som man kan lage smoothien rett i begeret, og ta med seg.
To forskjellige smaker

Så er jeg altså hekta igjen. Og nå lages det forskjellige typer. Den ene bedre enn den andre. Mmmmm.....

Men disse to var jeg litt uheldig med. Gode var de, men plutselig mistet jeg den ene på gulvet. Det resulterte i både klesvask og kjøkkenvask. Men godt det ikke var den røde med bær, for den setter nemlig farge!
En skikkelig boost i hverdagen

Jeg er ikke glad i frokost, kun varm kaffe på morgenen til meg, takk! Men med smoothie er det noe annet! Jeg kan gå mange timer på en slik godsak. Og så er det sunt også. Ikke verst.

Så fikk jeg startet opp et nytt prosjekt i går kveld.......her går det unna :) ( klirring med pinner...)

Men nå skal jeg på kjøkkenet, og lage meg en smoothie
Ha en riktig fin dag

12 kommentarer:

Gitte sa...

Lækre smoothies og meget fin julegave.

Hun er så smuk din datter.

Kunne se i nyhederne, at Norge havde fået en ordenlig gang blæst. Håber I slap uden skader....

Sommertid sa...

Ja, datter i huset er også på "smoothie kjøret" og det er mest pga hun heller ikke liker frokost. Vi kjøpte en smogo smoothiemaker,det er minimalt med oppvask og søl. Smoothiesen lages i samme beholder som er også drikkeflaske .

Ha en forts fin dag, håper sola skinner hos deg også, det gjør den her !

Rubia sa...

Det er syyykt godt! Jeg fikk meg en smothiemaker i fjor og har brukt den MASSE!

Snakkas i kveld da. ;O)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Skikkelig herlig med smoothie!!! Litt kaldt akkurat nå, men kanskje verdt å gjøre det. Sunt er det jo og!! For et styr at du mistet en på gulvet!!! Uaaa!!!

Fru Tunheim sa...

Det er ikke det værste å ha dilla på. Kjempegodt og sunt er det i tillegg.

Maya sa...

Jeg er også veldig der, men har bare en diger blender. Og så har jeg juice dilla, etter at vi fikk juicer i gave sist sommer, men den er også diger. Så nå kjører jeg kampanje mot mannen min om hvor myyyye mer praktisk det hadde vært med en liten maskin siden vi bruker dem så ofte. Her er det en som heter Nutri Bullet som er fryktelig populær, den ønsker jeg meg.
Jenta di er rett og slett nydelig, men hva har skjedd med krøllene? Ha ei fortreffelig uke Sylvia!

Helen sa...

Har også blender, og pakket bort etter veldig kort brukt, var jo så stor....så kanskje denne nu nevner er verdt å ta en kikk på ?

Så da veldig godt ut, og særlig tror jeg den med røde bær ville vært min favoritt ! Godt du har funnet en ny "frokost" som frister !!

Tro hva du nå har på pinnene dine??

Lin sa...

Saa smart at man kan faa dem til et glas. Smoothies er saa laekkert men jeg maa indroemme at jeg er mest til det om sommeren lol.
Saa godt den klaeder Snuppa. Hun er fin som model.

Elisabeth sa...

Herlig med smoothies, men jeg glemmer å lage det. Opptok plass så jeg satt den i kjelleren :(
Nå jentene er hjemme tar de den opp igjen, så blir et litt godsaker i glassene.
Spørs om ikke jeg må ta meg en tur til butikken/deg for å la meg inspirere snart. Kun sokkestrikk og småarbeid på pinnene. Pluss en ufo-genser i coral som jeg snart rekker opp for jeg finner ikke ut av hullmønsteret. Grrr...

LivM sa...

Smoothies er bare helt nydelig godt, jeg liker helst med banan og blåbær. Deilig etter en treningsøkt!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Gott och nyttigt, det gör vi då och då.

Lisbeth sa...

Enig med deg - smoothie er fantastisk godt! Det går i rykk og napp med smoothie laginga her i huset også - men denne uka har jeg faktisk laget det et par ganger. Laget det ofte til frokost når Studenten bodde hjemme, da med en liten dæsj havregryn i. Da ble den ekstra mettende :) Fin helg til deg - jeg skal prøve å få montert en Marius kjørepose.... symaskinen og jeg er ikke bestevenner men..