Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 22. februar 2015

Kaffe kurerer GRUFF

Varm kaffe og et strikketøy

I natt våknet jeg til musikk og halloy fra en av naboene. Så var den tredje natta uten søvn reell.
Heldigvis har jeg et rom på motsatt side i leiligheten, så jeg la meg dit. Men det er noe med det å bli røsket opp av en dyp søvn.

Heldigvis finnes det brennhet kaffe og strikketøy til trøst.

Og NORSK HUSFLID, magasinet som denne gangen inneholder masse spennende ( hei Maya i London )
På forsiden, en av Bjørg sine Mohairgeiter, fra TELESPINN i Svartdal, som jeg og noen andre bloggere var å besøkte for endel år siden. Min følgesvenn i vinter, har vært det digre orange sjalet jeg strikket i Marigarnet derfra. ( hun har egen nettside der du kan bestille garnet )

Garnet på bildet er derimot ikke fra Svartdal, men fra Danmark. Skal bli til et sjal...........
Og det grå strikketøyet er to ermer til RIDDARI, der bolen skal begynnes på i dag. Men først skal kjærlighetsvottene på det øverste bildet, strikkes ferdig.

Det er ingen hemmelighet at jeg ELSKER orange

Søndagen skal i dag tilbringes innendørs, sammen med pus, varm kaffe og strikketøy.
Og så har jeg så fin utsikt
God søndag, dere.

17 kommentarer:

Madame sa...

Det var synd, at du blev vækket af larm fra en nabo! En søndag med pus, kaffe og striketøj lyder dejlig. Vi skal ud at gå tur langs havet i det fineste solskin efter snefaldet i går.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Godt du har botemiddel mot andres støy... Så irriterende!!!! Må si jeg gleder meg til å se sjalet du skal begynne på. Komplementære farger er jo mine favoritter!!!! Kos deg og nyt dagen - det går jo an å bråke litt så naboen ikke får sovet ut :-)

Barwitzki sa...

Hva for en deilig mønsteret du har på pinne!!! Herlig blir kjærlighetsvottene. Gleder meg å se.
Håper nabo din er snill igjen, he he.
Kos deg med herlig søndag, din super fin strikketøy og en kopp kaffe er hyggelig alltid.
Vi har så veldig fint solen og tar en tur i skogen... og etterpå jeg vil...
strikke :-)) Fin søndag Sylvia.
Klem fra Viola

♥ Hannele på Hisingen sa...

Trevlig söndag ♥

Strikkeheksen sa...

Åh altså, Sylvia, vi er blevet for gamle til det natteroderi - det kan altså mærkes når den gode søvn bliver afbrudt. Så jeg krydser fingre for at næste nat bliver blid og god :-)
Hvor ser de vanter fine ud - nærmest i porcelænsfarver - kommer til at tænke på det kongelige porcelæn "mega musel" når jeg kikker på dem :-) Mon du kan se VM samtidig? Pas nu på mønsteret ;-)
Tilsidst tillykke med dit orange sjal - lækkert og fluffy og orange :-)

Monica Gullesen Hansen sa...

Denne søndagen din virker helt perfekt. Kos deg med garn og kaffe. Blir ikke mye bedre en dette. Nydelig vær ute her også, men det er glassholke, så det er ikke mulig å gå. Håper sola smelter litt av isen snart. Ha en strålandes dag videre.

Fru Tunheim sa...

Ønsker den en herlig søndagskveld og håper denne natten blir god.

Elisabeth sa...

Du og oransje-og rødt hører liksom sammen :) Du har laget mye spennende i det siste. Vi har det så hektisk som familie for tiden at jeg knapt har tid til blogger og slikt, ungene er med på alt mulig og holder alle helger opptatt :) Landsfinale i UKM hadde vært noe. Simen skriver låtene til bandet sitt Perfection, morsomt at både din og min sønn er så kreative! (De har vel arvet litt fra mødrene sine selv om kreativiteten ikke har slått ut i strikking hos dem :)) Ha en fin søndagskveld videre!

Sisselshverdag sa...

Var fest hos vår nabo også i natt, men jeg sovna fra alt sammen. Godt det for jeg har hatt dagvakt i dag og trengte søvnen :)
Kaffe er det første jeg lager meg når jeg har kommet ut av senga, krise om det skulle være tomt en morgen :D :D
Ha en strålende ny og flott uke :D

Synøve sa...

Hei du - ny følger her:) Fargerik og frodig blogg - med masse kreative ideer - akkurat slik jeg liker det:) Gleder meg til å følge med framover:) Mvh Synøve

Britt-Unni Pedersen sa...

God søndag. Du er utrolig flink til å ta bilder. Får den rette stemningen.

Gitte sa...

Hader også at blive vækket om natten, for jeg kan ikke falde i søvn igen. Her er det som regel sønnen, der står for natteroderiet. Kammerater på besøg, spiller PlayStation hele natten. Nu er jeg begyndt at bede dem om at komme op og børste tænder når jeg går i seng, og så har de også bare at holde sig i ro 😀

Meget flot orange sjal. Og lækkert garn til nyt strik.

Lisbeth sa...

Det er pyton når naboen har fest hele natta!! Vi har hatt vår del av det ja.... Det er såååå mye gøy å strikke og så mye som står på lista mi. Denne uka er det montering som står på programmet, men jeg må vel starte på et nytt prosjekt også tenker jeg. Håper søndagen var god! Jeg hadde en slik lørdag :) Fin uke til deg :)

Lin sa...

Der er saa irriterende naar naboer ikke tager hensyn. Og naar man bor i lejlighed maa man tage endnu mere hensyn.
Ja, godt strikketoejet findes haha.

Rubia sa...

Var ikke søndagen flott! Jeg var ute på tur i 4.5 timer og nøyt været!

Kule geiter, fine farger på garnet, men du som det røyter! Nå har jeg testet alle typene de har med samme, triste resultat.

Helen sa...

Uff da, litt ergelig sånn å bli vekket opp midt på natten, når man har sin dypeste og deiligste søvn....håper de slutter å feste sånn !!

Ønsker deg stille netter fremover ...zzz.zzzz.z.zzz

Knutine sa...

Jeg elsker også orange,og kan bekrefte at orange fargeklatter gjør at dagene blir bedre,selv om naboer støyer.
Og med en god kopp kaffe,da kan dagen reddes :-)