Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 8. februar 2015

Julegaven ferdig

Min flotte datter er modell

Husker du Gavekortet jeg laget til jul, med den lille strikka genseren i?
Vel, det ble til denne genseren. Denne har jeg strikket i ro og mak, med allverdens av tid. Og ved siden av, har jeg jo hatt andre prosjekter. Helt ideelt.

Jeg refererte med mottakeren, om hvordan genseren skulle være. Ønsket var en Grønn, myk og god kosegenser. Da slapp jeg å strikke en genser i feks feil farge og fasong, og mottakeren slipper å gå med noe hun egentlig ikke synes passer for henne.

Ensfarget ACNE genser.

Jeg har brukt Faerytale, farge 761, og det gikk i underkant av 5 bunter. Pinne 4 til vrangborder, og pinne 5 på resten. Strs M. Strikket nedenifra og opp, med raglanfelling.

Jeg brukte Oppskriften på ACNE genseren, men altså, tynnere pinner, og med egne justeringer. Bla felte jeg minst 24 masker mer oppe ved halsen, så ikke utrigningen blir så vid.
Dette er altså den tredje genseren jeg bruker denne oppskriften på, og den er super som grunnoppskrift.
( designeren er Mette Kristiansen med bloggen Nøstesjel. Oppskriften ligger på hennes side )

Sophia kunne ønske den var hennes.......

Noen timer før vi tok dette bildet, hadde jeg spurt Sophia om det var noe hun ønsket jeg kunne strikke til henne ( selv om jeg har mer enn nok av prosjekter jeg vil strikke
" mamma, slutt å mas, jeg har nok av strikkede gensere og jakker nå " fikk jeg til svar.

Men altså, pipen fikk en annen lyd, da hun fikk denne på.......he he

Da kan jeg med god samvittighet, legge opp til et nytt prosjekt. Er jeg ikke heldig?

9 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Jeg forstår godt hun pludselig fik trang til endnu en sweater :) Den er så fin- en rigtig ; Jeg kan bo i denne sweater :)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Du er god Sylvia!!!! Ser herlig ut den genseren!!!

Madame sa...

Hvor er den flot - enkel og meget elegant! Jeg kan godt forstå, piben piben fik en anden lyd, da Sophia fik sweateren på :-)

Fru Tunheim sa...

Det skal jammen noe til å finne mottakere til alt du strikker. Du er så effektiv og får til alt. Ragland- og rundfelling er perfekt uten montering.

Ha en fin søndagskveld.

Lisbeth sa...

Den ble fin! Godt med alt man kan krysse av på lista :)Jeg gikk selvfølgelig tom for garn i går, på Marius dressen jeg strikker... Da må jeg vente neon dager da, men så skal den også krysses av på lista :) Ha en fin uke :D Klem

Gro sa...

Fin genser, nydelig farge og flott modell!
Ha en fin uke :)

Rubia sa...

Nok en flott genser. Skal si det går unna.
Klart Sophia må ha en sånn også nå.

Fríða sa...

mmmm, skikkelig kosegenser! og kan du måske sætte ind link til Mettes side, kan ikke finde den gennem google.
kh.fra Island
Frida

Elisabeth sa...

Superfin. Både jenta og genseren.