Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 3. februar 2015

Fridag = Bakedag

Baking er Yoga!

Før jeg dro til byen til Lunch med en venninne i dag, satte jeg over en brøddeig.
Den stod i flere timer og " modnet " seg.
Så bakte jeg dem ut da jeg kom hjem, der de fikk en ny heverunde, og så ble to nyyyydelige brød til slutt
Sprø skorpe rundt hele brødet

Da var det blitt kveld, og jeg nøt ferske brødblingser til denne skjønne utsikten
Vakre farger

Har du tenkt over alle de flotte fargene som finnes naturlig i naturen, og som går sammen med hverandre?
Siden alle skal strikke kofter for tiden, hvorfor ikke ta et bilde i naturen, og bruk fargene fra bildet på en kofte? Det kan ikke bli feil.

Nå har jeg såååå mye jeg kan strikke på, her i sofakroken min
Det er vanskelig å velge ut hva som blir kveldens strikketøy.

Men jeg tror det blir det GRØNNE i dag, for straks skal to ermer settes på en pinne med bol, og det er RAGLAN som står for tur. Grei tv-strikk i kveld.

Og sammen med et glass vin
Ja' så kan det vel ikke bli bedre?

Fin strikkekveld til deg også.


11 kommentarer:

Madame sa...

Uhm, dejligt med hjemmebagt brød - det har vi også her. Så fin en himmel du har fanget, og det er et meget smukt billede fra din stue!

Vibbedille sa...

Nå syns eg altså at det er på HØY tid at EG får se hva det hvite/svarte stripene er???? *NYSGJERRIG*

Eg er selverklært GAL, Ali fikk det bekreftet i dag hehe Eg holder på med noe som egentlig er vannvidd hehe Men AKK så søtt hihi Det er sånn type meg i et nøtteskall HAHA Kanskje du får se det på bloggen i morgen hehe

Nå "skal eg bare".......og så er det senga etterpå, må nok fortsette litt i morgen også :) Sove godt og drømme sprøtt :)

NATTINATTI;)
Go`klem Vibbedille :)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Hjemmebakt brød må være det allerbeste i verden!!!! Lur idé å bruke naturen som inspirasjon. Det er heldigvis i farger også. Gøy å se hva du skal lage med det. Kan jeg spørre om den oransje mohair ytterst til venstre? Hvilket garn er det - likte så godt fargen...

Soline sa...

Jeg elsker å bake - men brød er noe som blir mer en plikt enn hygge hos meg. Men så snart jeg kan bake rundstykker, brytebrød eller lignende så går det meget bedre!

Ha en fortsatt fin uke!

Muffin sa...

Nam! Skulle bare surfe litt mens min egen deig hever. Håper mine brød blir like vellykket som dine!

Lin sa...

Ja saa kan det naesten ikke blive bedre.
Knus

♥ Hannele på Hisingen sa...

Bakning är så avkopplande ♥

Lisbeth sa...

Strikking er også som yoga ;) Nå har det vært noen flotte dager, med herlig lys og farger :) Og dagene blir lengere, det er såååå godt! Gleder meg til hagestue liv igjen :)Lurer forresten på om dere har Lene Holme Samsøe sitt hefte nr 01 i butikken? Fant et flott sett der som hadde vært gildt å strikke ;) Fin kveld til deg fra meg :)

Elisabeth sa...

Skikkelig nysgjerrig på det stripeprosjektet ditt, Sylvia. Til deg selv kanskje?

Enig, gjærbakst er som yoga. Meditativt.

Nå må du ha en kjempefin helg, kjære du.

Helle sa...

Jeg tror ikke jeg har fått til et eneste vellykket brød noensinne. Tror ikke jeg elter nok? Synes hjemmebakt brød er noe av det aller beste man kan få...

God helg, vet ikk eom du har en fri-helg. Håper du får nyte helgen med både rødvin og koftestrikk. Hadde "dilla" å det før jul, strikket flere til niesene mine til jul. Kom da på hvorfor jeg IKKE strikker på bestilling- eller til tidsfrister, -strikking MÅ være gøy. Ellers er det ikke YOGA/terapi på pinner.

Morsomt det du sier om at innlegget mitt u daf handlet om søm, og søm-metoder. Ble lokket utpå til å blogge via Tusen Ideer hvor jeg skulle lage noen små innlegg om hvordan man sydde noen småting. Syntes det var perfekt. Ikke for personlig og veldig pedagogisk. Samtidig som jeg kunne skrive om hobbyen min. -Mulig jeg nå har dratt noe av det pedagogiske inn i min egen blogg? Vi får se hvor det bærer hen, akkurat nå er alt veldig åpent. :)
Ps. Vi var ikke i Amsterdam selv om den så absolutt står på favorittlisten. :)

ANNEPÅLANDET sa...

Spennende å se hva det er du strikker på nå! Her er ikke mindre enn fire forskjellige jakker på pinnene - samtidig. Det er ikke sikkert alle blir noe av, men kanskje...
Ha en riktig fin helg!