Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 18. februar 2015

Bli med inn i butikken

...........men først ser vi inn vinduet
Ny vindusutstilling

Det skjer nesten hver gang jeg lager en ny utstilling, så finner noen ut, at denne må jeg jammen ha.
I dag morges solgte jeg to av de turkise emalje-lysestakene fra Funky Doris. Da var det bare å finne noe annet som passer inn.

Pleddene er fra Røros Tweed,  og (kråke-)bollen, kannen og de liggende blomstervasene er fra MENT.

Bli med inn
Jeg fokuserer litt på MENT som virkelig har flotte ting. Det er to søstre fra Skjeberg, utenfor Lillehammer, som lager disse herlige tingene.

På plakaten ser du hvordan du kan bruke vasene. Det er jo mange som undrer seg på hva de egentlig er til, der de ligger som fargede lyspærer.

Jeg har visst noe av dette før, men i en annen setting. Fikk du lyst på noe?

I dag fikk faktisk jeg lyst på noe, så i dag ble et grønt krus med meg hjem
.....som det borterst til høyre her

Ja, de ble holdt godt rundt av deltagerne på " Hver gang vi møtes ", og i kveld ble det testet med Earl Grey tea her hos meg. Helt perfekt, med kosefaktor.

I sofaen har vi deilige puter fra Røros Tweed, og på veggen har vi også noen

Litt glissent her nå, men jeg venter på nyhetene laget av den franske designeren Inga Sempe, som jeg snakket litt med da jeg var på Gave og Interiørmessen sist mnd. Gleder meg til de ankommer butikken, for hun blander sammen de merkeligste fargene, som gir et annerledes inntrykk. Vent å se......

Litt koselig besøk har vi også av og til i butikken. I dag kom Kari ( Strikkemakeriet ) innom, bare for å erte oss litt med noen helt fantastiske farger på garn hun hadde kjøpt på nettet
Og det er ikke vanskelig å se at hun valgte de riktige fargene til seg selv!

Jeg synes faktisk de passer like godt til meg!!!! ;)

Takk for besøket Kari. Du er alltid velkommen! Så rekker vi en kaffe neste gang.

9 kommentarer:

Helen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Helen sa...

Takk for "vindus shopping" her - som du vet, jeg er så glad i disse innleggene, inspirerende, fine farger, flott norsk design...ja, du er en flott ambassadør for jobben
din :)

Så det er ikke rart det kjøpes "rett fra vinduet" omtrent, når setter sammen fristende vindus utstillinger, må være morsomt !!

Ja, man kan alltids finne noe man har lyst på, liker spesielt godt disse nye teppene du viser oss, flotte !

18. februar 2015 kl. 21.42

Line Kristine sa...

Da er jo hensikten oppnådd da, hvis salget øker som følge av utstillingen din :) Dere har mange flotte ting!

Madame sa...

Jeres butik er bare så lækker, Sylvia! Mange af tingene minder mig om, hvad man kan købe i kunstmuseet Louisianas butik.

Ruths datter sa...

Koselig å bli med deg inn i butikken. Her er masse fint. Ikke rart at DU koser deg her. Litt for langt unna meg desverre. Men er jeg i området så kommer jeg innom vet du. :-)

Rubia sa...

Takk for titten. Alt for mye lekkert som vanlig. :O)

Ha en flott helg!

Ugla sa...

Kjenner jeg fikk akutt lyst til å fornye litt hjemme nå :-)

Ha ei riktig fin helg!

Fru Tunheim sa...

Så flott og delikat butikk du har, Sylvia. En fryd for øyet.

Knutine sa...

Mange fine vårfarger. Mye av disse tingene i butikken har vært supert til min datter :-) Må vise henne dette..
Ha en flott uke.