Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 25. januar 2015

Vil du ha kake og kaffe?

Vær så god!
Rykende varm kaffe, og lun formkake

Søndag er som regel bakedag her hos meg. Det ble en enkel formKake, som smaker helt fantastisk!
Den er med kardemomme, og det har jeg også toppet den med, sammen med hakkede valnøtter og perlesukker, så den er myk inni og knasende på toppen.

Det er det jo min frihelg, og i går nøt jeg det til fulle med masse smågodt!!!!
Gullbrød ( marsipan ) er min absolutte favoritt

Det er ikke ofte jeg gjør det, men i går var det luxus. Og Gullbrødet har jeg spart til i dag :)

Så har det vært STRIKKING på programmet

Simultant, har jeg strikket på to ting i det siste. En genser og en jakke, og begge er over halvveigs.

Jakka er til meg, og genseren er jo en av Julegavene jeg gav bort som et Gavekort til jul.
Nå bare strikker og koser jeg meg, med det, og har allverdens tid. For den skal jo bli ferdig i løpet av året, og ikke til en fastsatt dato.
Samtidig får jeg også meg et nytt plagg!!!!

...........og så tok jeg meg enda et stykke kake

Riktig god søndag.

17 kommentarer:

Vibbedille sa...

2 sjeler og 1 tanker-Her er det bollesteking på gang! Sjokoladeboller, vanlige boller, rosinboller og en DIGER bladkrans med masse GODT JAMMY JAMMY :)

Snart ferdig med stekinga og etterpå blir det kosemose maxikos i sofakroken :)

Ha en knallherlig søndag ;)

Go`klem Vibbedille :)

Monica Gullesen Hansen sa...

Så herlig, deilig søndag.
Den kaka så jo himmelsk ut!
Simultanstrikking er vel et kjent fenomen, tror aldri jeg har hatt bare ett strikketøy. God søndag

Lin sa...

Saet en kop til paa bordet, jeg kooommmmmer.

Anonym sa...

For en perfekt kose søndag☺ Kos deg videre☺
Klem Lene

Madame sa...

Din kage ser vanvittig lækker ud, Sylvia! Her har vi også bagt - det blev en citronmåne med marcipan og glasur med citronsaft. Dejligt du nyder søndagen!

Britt-Unni Pedersen sa...

Å hvor du koser deg. Kaffe ja, det må vi ha. Evergood her og restene etter julekaker fra Bakehuset Nordnorge. Har ullsokker til meg selv på pinnene

Rita Follnes sa...

Deilig å sitte inne å kose seg en søndag, spesielt med en slikfristende kake. ;-)

Helen sa...

Ja takk - til både kaffen og kaken !

Såklart har du to STORE projekter på gang..hehehe....du er rå !

Så deilig dette hørtes ut, og Gullbrød....mmm....fikk jeg lyst på sjokolade også, men her er skapet tomt, og har faktisk vært i hele år
;(

Kalles vel for minisering, men kaker harj eg alltid greid å få i meg likevel gitt...sånne mini små å konditoriet her i Bolsena...hehe

Gro sa...

Så koselig!

Jeg har også bakt i dag - 4 stk bananer som var blitt litt for brune i skallet for meg ble omdannet til en deilig banankake i langpanne.

På strikkepinnene er det votter i mønsterstrikk med restgarn i pt2. Har byttet på å strikke og lese ferdig siste boken til Unni Lindell - Brudekisten.

Ha en fin arbeidsuke!

Rubia sa...

Det der ser godt ut du! Og jeg som ikke har fått meg frokost enda engang.
:o)

Ha en flott, våt og glatt mandag.

Knutine sa...

Oi,her koser du deg,både med kaffe og godsaker,og trivelig strikketøy.
Fortsett med det!
Kos trenger vi mye av ;-)

Barwitzki sa...

Jeg elsker kaffe og kake... så en fin
kosesøndag du hadde Sylvia. Masse glede med strikketøy - begge to - og god
fortgang. Alltid herlig å se hve du
strikker :-))
Klem til deg.

Tone sa...

Den kaken så god ut! Noe håp om at oppskriften blir lagt ut på bloggen....??? :-)
Var nok en herlig søndag du hadde, strikketøy og snop, nam!!!

Gitte sa...

Strikketøj, kaffe og kage. Hvad mere kan man ønske sig. Det ser rigtig lækkert ud.

Strikkeheksen sa...

Uha Sylvia - jeg ville blive tromletyk, hvis jeg boede i nærheden af dig ;-) I øjeblikket er jeg stadig ved at løbe det ekstra julesul af - selvom jeg på ingen måde gik over gevind, lykkes det mig alligevel at supplere det subkutane fedtlag ;-)
Dejlige ting, du strikker på :-)

Helle sa...

Hei Kjære Sylvia.
Må smile, for at dere ikke triller hele gjengen så mye fristende som du setter på bordet - det er ikke så lett å forstå. Men så aner det meg at du egentlig er en type som ikke sitter stille så lenge av gangen.;)

Takk for koselig hilsen og gode ord. Ja, jeg forsøker så smått å komme tilbake til både blogging og symaskinen, så får vi se hvor det bærer. Det har vært et langt opphold, men nødvendig å trekke seg tilbake for å hente tilbake energi og inspirasjon.

Prøve meg på ting jeg har LYST til skal bli mantraet for 2015. - Det høres i alle fall bra ut. :)

Ruths datter sa...

Bare koselige sysler som vanlig hos deg.
Klem