Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 20. januar 2015

SPOR og krøller

Her har det kommet litt snø de siste dagene. Men jeg vet om andre steder der det har lasset ned, og folk må bruke dagen på snømåking. Vi har fått lite i sammenheng
Pusespor i sneen

Takk for alle koselige kommentarer siden sist.
Dagen etter, kom jeg meg betraktelig, og kjente at energien kom tilbake igjen,  men fremdeles er jeg litt forkjøla. Det er verre med Mannen, som har bihulebetennelse.....

I dag har jeg vært hos frisøren, min form for SPA
Her tørker jeg håret

Ser du stolene bakerst til høyre i bildet?
Det er massagestoler, og når frisøren står bak å vasker håret og gir hodebunnsmassage, så får jammen kroppen seg en omgang også. Det er bare SÅÅÅ deilig, at jeg må tørke noen tårer i øyne- kroken etterpå.

Hei sveis

Jeg går vel til frisøren rundt 3 ganger i året. Jeg kan det, jeg som har krøller, og som liker det litt rufsete.
Men nå var det blitt litt langt, og passet ikke lenger til ansiktsfasongen.
Og det er er godt å ha en frisør som kjenner håret ditt, og hvet hva du kler.

Nå ser det nok ikke ut som om jeg har kommet fra frisøren på bildet. Men jeg har jo blitt ordnet på en annen måte enn jeg pleier å gjøre selv. Og så har jeg vandret rundt i snøværet og blitt våt.
Men jeg er fornøyd, jeg.

Favorittprodukter til håret. ( jeg er IKKE blitt sponset!!! Dette er en reklamefri blogg )

I huset har vi AUSSIE som favorittsjampo. Vi har krøller hele gjengen, og med antifrizz, slipper vi å gå rundt med tørt, bustete hår. 
Jeg har alltid hatt tørt hår, pga krøllene, men denne gir faktisk glans. Balsamen bruker jeg ikke ofte, men av og til som en kur.

Moussen har jeg ikke prøvd, men har lyst til å prøve noe nytt.
Ellers vasker jeg håret ca hver 3 dag, og tar bare litt vann i fingrene, som jeg klemmer inn i håret, hver morgen. Så avslutter jeg bare med en liten spray all over, til slutt, så frisyren holder seg.

Har du noen favoritter til håret, og kanskje noen tips, så kom med det!



10 kommentarer:

Madame sa...

Det er så dejligt at blive forkælet hos frisøren og få en god klipning. Hvor lyder det lækkert også med massagestolen!
Godt du har det bedre, Sylvia, men synd at din mand har fået bihulebetændelse.

Strikkeheksen sa...

Jeg går aldrig til frisør, men får lige en eller anden til at klippe lidt af længden en gang imellem - jeg kommer altid til at have langt hår - det absolut nemmeste synes jeg - dét er der bare og skal ikke sættes ;-)
Jeg bruger Urtekram shampoo med kamille - helt kemikaliefri og godt til lyst hår :-)
Ha en dejlig aften, Sylvia - og nyd dit fine hår :-)

Helen sa...

Så digg med massasje i stolen MENS håret blir vasket ! Elsker når de er flinke til å gi en hodemassasje...lykke!

Ja, du ber om tips til shampoo..m.m.....måtte jo bare smile her, for jeg bruker akkurat samme produkter til mitt håret, men da ikke til krøller som du vel skjønner...hehe...men, til farger hår, og jeg bruker balsam hver gang. De er så bra disse Aussi produktene, dessverre finner jeg dem ikke i Italia, så de tas med fra Norge eller England når jeg har vært der, for ofte finner jeg 3 for prisen av 2 i England, samt fine små reise flasker - de er så bra når man er på små reiser :)

Fin ble du, og heldig er du som har krøller :) Godt å høre du er (nesten) helt bra igjen !

Ja, du angående snøfall...så på norsk tv at det er jo helt ille enkelte steder med 4-5 meter snø !! Mamma mia, glad jeg slipper det :))

Lin sa...

Det er saa dejligt med en tur hos frisoeren. Jeg goer saa lidt som overhovedet muligt med mit haar lige bortset fra den obligatoriske farven efter at jeg er blevet salt og peber. Pigerne siger at de er for unge til at have en graa mor saa.....

Tove R sa...

Så pen du er :). Heldig som slipper å vaske håret hver dag, det må jeg (tynt og pistrete hår :)). Godt å høre at du er på bedringens vei, og heldig dere er med lite snø. Ble helt utslitt etter snømåking i dag, men tok det som en trim- økt. Ha en fin kveld :-)

Maya sa...

Her ser det også mirakuløst ut som det blir snø de nærmeste dagene, jeg tror det er tre år siden sist… Her går det mye i anti-frizz serum, med tre medlemmer i familien som har korketrekkere, ikke jeg da, men jeg bruker samme produktet til å temme det tykke håret mitt som har en tendens til å bli litt svært til tider. Det hender at jeg også kammer olivenolje i håret som kur og har i over natta, men da må jeg være sikker på at jeg har tid til å vaske det før jeg skal på jobb dagen etter. Det hjelper veldig på tørt hår.

♥ Hannele på Hisingen sa...

Trevligt ♥

Ruths datter sa...

Jeg har fått glattejern til jul så her blir alle bulker i håret rettet ut for tiden.
klemz

Lisbeth sa...

Å - det er såååå godt å være hos frisøren! Skikkelig hode massasje er gull verdt. Klipper meg ikke så ofte jeg heller, men denne uka måtte jeg også ta meg en tur :) Garnet til baby jakka hadde jeg kjøpt hos deg ja :) Marius kjørepose er neste prosjekt til nurket, må bare vente litt, frøkna vil jo vite kjønnet ;) Ha en finfin helg :D

Annette sa...

Gott att bli lite ompysslad.Fint resultat. Väldigt fin kofta du har vad är det för mönster? eller är den köpt.