Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 23. januar 2015

"Pardon my French"

Inne hos MADAME, nevner hun ting hun ikke kan kvitte seg med. 
Vi har det alle slik. Det behøver ikke være et dyrt smykke, eller en verdifull ting, men noen ganger små minner fra hendelser, reiser, eller noe man har fått av en spesiell.

Jeg har også etpar ting jeg er veldig glad i........
Mine skatter

Krokodillen i betong har fulgt meg i mange år.
Den er veldig tung, og er egentlig en brevpresse. Da jeg kjøpte den, var jeg en ivrig brevskriver. Men jeg har brukt den mest til pynt, og så er den så god å holde i.

Den ser jo så myk ut, men materialet den er laget i, er hardt. Det er også et minne om da jeg var i New Orleans, for snart 30 år siden. 

Da bodde jeg i Det Franske Kvarteret ( øverste bildet )
(Bildene er lånt fra Google og Lonely Planet)

Det nederste bildet er fra PROVENCE, og det er der jeg kjøpte den fine lille krydder-krukken, som er sammen med krokodillen på bildet mitt.

Bare jeg luktet det krydderet, var jeg tilbake i Provence.
Nå forstår du kanskje hvorfor jeg er så glad i farger? 

Etter to dager i Oslo, er jeg nå hjemme igjen, og så er det jo endelig helg også :)
GOD HELG!




12 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

hyggelige ting du holder af - dejligt at de får dig til at mindes skønne oplevelser :)

Madame sa...

Så fine ting! Det er små tidmaskiner, der sætter minderne i gang. Jeg kan godt forstå, du holder meget af krokodillen. Tak fordi du ideen op med at vise ting, man holder af.

Monica Gullesen Hansen sa...

Fantastiske bilder! Jeg elsker farger. Der er det mye inspirasjon å hente. Jeg også har noen ting som har fulgt med alltid. Ha ei strålandes helg

Helen sa...

Så koselig innlegg Sylvia, ja skjønner nå hvorfor du har blitt glad i farger, og da særlig rød farger...men er nå lilla på vei til deg også?

Vet du hva?
Jeg har lyst til å rekke opp skjerfet mitt, halvferdig, fordi jeg vil ha stripene "nøyaktige" - tro hva som er galt med hodet mitt? Litt for glad i orden og system, tro....?

Jaja, nå fredag og det betyr ja, orden og system hos meg...haha...sengen skiftes på, husarbeid gjøres - så kan helgen komme...:))

GOOOOOD HELG !

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Koselige ting du har og fine minner også!! En drøm må det være å stå midt i et kjempestort jorde med lavendel som på bildet!!! Ha en fin fin helg!!

Lin sa...

Min soester kalder mig materialist og "skodsamler" fordi jeg har en del ting som slet ikke passer sammen, men som fylder mig med minder. Og det er dejligt. Dejligt at hoere at jeg ikke er den eneste haha. Skoenne billeder. New Orleans kender jeg desvaerre ikke, men svigermor bor midt i Provence saa det kender jeg en del til.
Ogsaa rigtig god week-end til dig.

Barwitzki sa...

Koselig... og Provense er veldig fint i alle fall :-)) Kos deg og ha en riktig fin helg. Hilsen til deg Viola

Elisabeth sa...

Gooood helg til deg, Sylvia.
Jobbehelg her hos meg.

Lisbeth sa...

Vi har nok noen skatter alle man som betyr mye for oss. Jeg har en gammel trestol og noen gamle skinnsko. De har alltid en fremtredende plass i huset :) Nyt helgen Sylvia - jeg skal prøve å gjøre INGENTING ;)

♥ Hannele på Hisingen sa...

vilken söt krokodil

Gitte sa...

Jeg har også ting, som andre sikkert vil synes er grimme, men som er arvestykker fra min mormor, og som jeg vogter om!!!!

Håber du og din mand er blevet raske.

Købte Kofteboken i går. Der er så mange lækre opskrifter i den. Men - jeg har jo bestemt at jeg strikker fra lager, så jeg "holder mig i skindet lidt endnu" - (dvs. ingen nyindkøb!!....) Altså hvor ville jeg gerne have været med til den strikkecafe, hvor bog og trøjer blev præsenteret.

PS: Godt jeg ikke arbejder i din butik, for så ville mine løfter om at strikke fra lager ALDRIG holde!

God søndag

Rubia sa...

Kul krokodille!