Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 5. januar 2015

Mandag morra Blues

Hjesph.......første dag på jobb igjen, på nesten to uker. Litt av en overgang.

Romjulsprosjektet mitt gikk av pinnene i går kveld
Et halssjal i Cashmere og Silke, ren luxus på 25 gram

Det er en gave til min kjære mormor, som fyller 84 år i morra.
Lyset nå er helt umulig å ta bilder i. Men her ser du fargen litt bedre.

 Til hvithårede damer, er lilla helt perfekt. Hun gleder seg til å bruke det, for hun vet hun får det i gave.
Og straks har jeg et nytt et på pinnene, for jeg skal ha et selv også. Selv om jeg har noen fra før......... Men, de er verdens beste sjal, og alle skulle hatt et hver.

Her får du oppskriften av meg:

Jeg har laget oppskriften ganske enkel, slik at alle kan klare det.

I hullraden kan du også hekle på en blondekant, eller en kant du liker.
Folkens, det er tid for SJAL nå!

Ha en fin dag, og en fin uke.



21 kommentarer:

Mona Elisabeth Pedersen sa...

Hvor er det bare et lækkert sjal - den mormor kan vist ikke undgå at blive glad :o)

Tove R sa...

Sjalet er kjempe enkelt og fint. Jeg strikket et i en hvit aktig farge. Ikke så smart, det ser ut som om jeg har bandasje rundt halsen. Haha - ikke mye brukt :-). Skal prøve meg på et nytt i en annen farge når jeg har gjort ferdig noen Ufo'er. Ha en fin dag på jobben. Alltid tungt å begynne igjen etter mange fridager. Hverdagen er egentlig best...

Rosehagen sa...

God morgen;)
Lilla er mormorfarge ;) og sjal er godt å ha over skuldrene;)
Kopp nummer 2 med kaffe nytes. Dagens første gjøremål unnagjort, neste er statussjekk på den kroppen min. Dvs legetime. Så nytt strikketøy er klart, det kan jo bli litt venting.
Fin uke flittige dame;)

Klem fra Ann-Mari

Rubia sa...

Gratulerer så mye med mormor!
Flott sjal hun får.

Helen sa...

Så fin gave til din mormor !
Og nyyydelig farge.

Har ett sånt sjal jeg, ganske stort, strikket etter DIN oppskrift.

Mitt er offwhite, og når jeg tenker meg om .. ligger det på Tjøme, ja....

Men, har på pinnene her hjemme, forsøk på en variant av poncho (en liten en sådan) så får vi se hva det blir til...

Anbefaler alle å prøve denne her, lett og fin - takk Sylvia, for at du deler.

Ønsker deg en fin start på en ny arbeidsuke. Ja, da var det hverdager igjen som ventet på oss...

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så fint sjal og så koselig gave å gi. Det gir nok god varme!! Kanskje jeg skal revurdere å bruke lilla... He he!!

Tovepia sa...

Alltid godt med et slikt sjal, og jeg liker disse enkle bedre enn de med masse innviklede huller:))
Nyt ettermiddagen:)

Britt-Unni Pedersen sa...

Hva heter garnet til det sjalet?

Vibbedille sa...

Utrolig lekkert! Har hatt samme type garn med silke og kasmir, eg strikket en bitte liten underskjorte til en nyfødt og det var vist helt himmelsk ;)

Lekker farge og perfekt til grått hår ;)

Kos deg og ha en herlig mandags kwell ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Lisbeth sa...

Så heldig du er som har mormor enda - og så heldig hun er som har deg :) Jeg har strikket noen av de sjalene ja ;) Jeg synes det var godt å komme skikkelig i gang i dag - hverdager er aller best synes jeg :)

Sylvia sa...

Britt Unni
Det garnet heter SUPERIOR, det står det på oppskriften.
Ikke alle selger dette garnet. Men du kan jo bruke noe annet luxent garn istedet, som er myyyykt.
Mvh SYLVIA

reSIRIkulert sa...

Så florlett og fint! Ja, lilla er vakkert til hvitt hår :)

Britt-Unni Pedersen sa...

Tusen takk Sylvia . Selges ikke her i Hammerfest. Skal bestille på nett

Line Kristine sa...

Heldige mormor! Sikkert mykt, godt og varmt mot halsen det der :)

Elisabeth sa...

Det er et lekkert, bløtt garn du strikker av. Men jeg syns det holder seg dårlig i vask.
De to siste sjala mine har jeg brukt pinne nr 3 og benyttet 2 nøster. Da syns jeg de har holdt seg bedre over tid.
Et år fikk alle tanter, svigerinner, venninner slikt sjal av meg til jul. I år ble det luer etter inspirasjon fra deg ;)
Ha en god tirsdag!

Strikkeheksen sa...

Jeg kan godt forstå, hun glæder sig - det er reneste luksus og i så fin en farve :-) Jeg har travlt med at tømme kurvene for påbegyndte projekter, så der bliver nok ikke lige tid til sjaler - det skulle da lige være påfuglesjalet som ligger i en kurv et sted ;-)
Jeg elsker hverdagene og følte ikke overgangen så brat - det er herligt at være i gang igen :-)

Tina - omme i London sa...

Sikken et dejligt sjal i en laekker kuloer. :)

Rigtig godt nytaar til dig og dine.

Bente sa...

Godt nytt år Sylvia. Godt hverdagen er tilbake igjen også da. Til lykke med din mormor.

Gro sa...

Heldige mormor :).

Jeg har strikket et samme type sjal, men det forsvant på hytta. . . Nytt nøste med Superior i farge petrol ligger og venter på å bli omskapt.

Ha trivelig og kreativ uke!

Madame sa...

Hvor er det yndigt, Sylvia! Dit smukke sjal minder mig om, at min mor altid sad med et håndarbejde i hånden.
Den mormor kan vist ikke undgå at blive glad!
Ønsker dig en hyggelig og kreativ uge.

Lene Megan sa...

Hej Sylvia

Håber at din uge er fin, det er altid lidt hårdt at starte på arbejde igen efter en god lang ferie.

Og som sædvanlig fine ting, du skaber :)

Klem fra mig