Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 28. januar 2015

I dag er himmelen BLÅ

Jeg kunne ikke la vær å ta samme bildet i dag, som i går. Men i en annen farge........
I dag er himmelen blå

I går var jeg nødt til å starte opp et lite prosjekt, siden de to store tar sånn tid......hi hi
Votter med XO mønster på

Jeg strikker i TUMI, som blir mer og mer Favorittgarn. Det blir så herlige plagg av det.
Og vottene er egentlig et lite ønske, og det skal altså være med XO mønster på. Så jeg har fjernet en bord, og puttet inn XO, og så fortsatt med det andre, fine mønsteret.

Som du klart kan se, stemmer ikke mønsteret over hverandre. Det er altså ikke perfekt, og det var derfor jeg ville skrive dette innlegget.

Tidligere har jeg nevnt at det skal være feil i et hjemmestrikket plagg. Kjennetegnet på at noe er håndlaget, er jo nettop disse små feilene, det som ikke stemmer helt.
Det er dette som gir liv og personlighet, i motsetning til det stive preget ved perfekte kunstgjenstander, og mekanisk produserte ting.

Ingen er feilfrie, og det er det er de små feilene og manglene som gjør oss mennesker til spessielle, vakre og spennende personligheter. Slik blir det jo også med et håndlaget plagg, som bærer med seg personligheten til den som har laget det.

Så følg tradisjonen innen norsk strikketradisjon, og lag et plagg som har en sjarm som de maskinproduserte aldri vil få.

Vi er gode nok som vi er.

5 kommentarer:

Monica Gullesen Hansen sa...

Er så enig, skjønnhetsfeil er sjela i det man strikker. Kos deg med det lille prosjektet. Må bytte litt på ;o)
Hopp over å vis fram noe i link party hos meg idag.

Lin sa...

Pragtfuldt indlaeg tak for det. God dag til dig Sylvia.
Klem

Miri Vandre blandt ege sa...

Så fint du skriverom det uperfekte - tak sødeste du :)

Barwitzki sa...

Herlig himmelen i går og i dag.
Vakre bilder.
Kjempeflott er strikkemønsteret. Og er enig med deg ufullkommen er interressant ... er livet :-)))
Kos deg.
Jeg ønsker god kveld. Klem Viola

Rubia sa...

Helt enig! Hjemmelaget skal ha noen små feil. Eller ikke være 100% etter oppskriften. De skal ha masse personlighet.

Flotte votter!