Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 2. januar 2015

Hverdagskost

Godt nytt år alle sammen!
Så er hverdagen tilbake, som jeg liker aller best.

Julepynten er ryddet bort........veeeel, den står samlet i en haug, da. Men går på loftet i morgen.

Jeg har bakt brød i dag
To skikkelig grove noen

Så nå er det varm te og blingser, med smør, som smelter ned i brødet, og med jordbærsyltetøy på.

Jeg er nemlig ikke så glad i julemat!!! Og for det meste er det GRIS, som jeg helst ikke spiser, uff.
Nei, takke meg til hverdagene.
Og Julestjerna mi, ja den varer nok helt til påske! Typisk meg at jeg ligsom får den så til, hi hi

Nå strikkes avslutningen på noe til meg selv.
Men det er så fargerikt og flott, at det blogges i morgen, når det er bedre lys.

God kveld,og god helg.




13 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Jeg elsker julen, men nyder at den er forbi :) Hverdagene er nemlig skønne.
Jeg er vild med din dug :)

Tove R sa...

Jeg har også ryddet bort julen :-). Elsker julen, men nå er den over. Gleder meg til å lese bloggen din i morgen ;). Ha en fin helg.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Hverdager er som regel de beste... Jeg kan nesten fornemme den første biten av nybakt brød med smeltet smør!!!! Nam nam!! Her går det i pinnekjøtt selv om det ikke er min julemat. Bedre enn gris er det ihvertfall.. God helg Sylvia!!

Monica Gullesen Hansen sa...

Ja kan ikke si annet enn at det var godt med vanlig pålegg, på grovt brød idag tidlig og pannekaker til middag idag. Jula ryddes bort i løpet av helga. Her må det være "valpesikkert" siden det kommer ei søt lita frøken til oss *lykke*
God helg, vi rakk jammen meg en hel dag mellom helg og helg denne uka.

Vibbedille sa...

Åååå de der brødene dine ser alltid såååå himmelske ut! JAMMY!

Liker også best hverdags mat hehe Kalkunen me har Julaften går greit, tar bittelitt av hvert så går det greit, men svin spises heller ikkje her-LAM er da såååå mye bedre! ;)

Normalt sett så skulle jula vært ute! Men etter "Familieråd" i morges ble gutta enig om at her var det så ryddig og koselig at den måtte få leve ut helga hehe Mulig eg får fjernet den på søndag. Må pakke organisert i år hehe Ja hvis det blir flytting skal noe av pynten bli med på lasset ;)

KOS deg masse og ha en herlige kwell og ei behagelig helg ;)

Go`klem Vibbedille :)

Sommertid sa...

Liker også hverdagskost best, og kunne jeg enda bakt så deilige brød som du kan.
Blir litt kompromiss mht julens matorgier i våres heim, gris, fisk og heldigvis så kan vi samles over et måltid med pinnekjøtt som alle liker.

Gleder meg til å se hva du har ferdig som trenger dagslys for å komme til sin rett .
Go helg Sylvia :)

Madame sa...

Hverdagene er nemlig det bedste, selv om julen er hyggelig.
Din dug er bare så flot, Sylvia!
Ønsker dig en rigtig god weekend.

Line Kristine sa...

Jula er bra den, men det er godt når det blir hverdag igjen også. I hvertfall syns jeg det. Ferskt grovbrød med pålegg er jo bare knallgodt, da!
Ønsker deg et kreativt og godt nytt år! :)

Anonym sa...

Godt nyttår og god helg til deg Sylvia :-) Gleder meg til å følge deg dette året også.....kanskje som en litt mer synlig venn ;-) Hilsen Sylvi

Bente sa...

Brødene dine ser deilige ut. Jeg har ikke noen spesielle nyttårsforsetter, men tenkte at i år vil jeg bake brød igjen. Gjorde det mye da jeg jobbet, men ikke nå lenger.
Ønsker deg et riktig godt nytt år.

moonstruckcreations sa...

Your home looks so lovely and cosy, and the food looks delicious.

Have a good weekend, Helenxx

KahviKaneli sa...

Godt Nytt År,
Liker din Marimekko- textiler :)

Rubia sa...

Hverdagen er over oss igjen ja. Vi får vel prøve å gjøre den til en fest også?
Litt hver dag.