Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 3. januar 2015

Fargefest!

Tadaaaa!!!!!
Årets første Fargefest er ferdig!

Jeg starter det nye året med å strikke et par sokker. Ikke typisk meg, akurat. Men man skal jo forandre seg, og ikke gå i det samme sporet, år etter år. Sokker skal bli!

I 2014 duset jeg meg ned med fargen GRÅ, en farge jeg ikke bruker noe særlig, men som nå blir en fin farge sammen med de andre fargene mine. For nå er jeg tilbake igjen, med alle de fine fargene som jeg er så glad i.

Ser du en feil, sier du? Nei, det er bare en variasjon.

Disse sokkene kan vel definere meg.
Kreativ og fargerik, med humoristisk sans. Liker å ha ting i faste rammer, men kan gå utenom normalen. Tåler litt feil, bare man gjør det på en ordentlig måte.

Jeg har jo strikket disse tidligere, bare i andre farger, og de er gitt bort.
Dette året skal være i Gledens tegn, derfor skal jeg ikke være ego i år, og bare strikke til meg selv, men gi bort til andre.

Vil du strikke disse sokkene, finner du oppskriften på ull.no

Og hvis du ikke allerede har sett det, så er dette paret to forskjellige, men alikevel like.
Noen farger har byttet plass. Det ble bare slik underveis, og det er virkelig deilig å ikke bare holde seg til " Fasiten " De er jo fine alikevel.

Her har jeg også brukt restegarn og garn fra lageret, samtidig som jeg kjøpte en bunt rød STERK. Jeg hadde nemlig bestemt at RØDT igjen skulle inngå i min kleskolleksjon.

Den surgrønne er en farge jeg ikke bruker, men ser du, uten den hadde de blitt litt kjedelige.
 Så gjør noe uventet i år, si JA til noe du vanligvis ville ha sagt NEI til, bruk en farge du ellers ikke ville valgt, og smak på noe du tror du ikke liker. Overrask deg selv.

Hva skal DU gjøre i år, for å glede deg selv?


24 kommentarer:

Monstermønster sa...

En god tanke om å utfordre og overraske seg selv! Takker!

Miri Vandre blandt ege sa...

At udnævne 2015 til glædens år synes jeg er fantastik god ide :)
Og at du kan se at de skønne sokker og du selv er ens- jamen Sylvia - dét kan jeg lide :)
Tak for at dele og inspirerer :)

Monica Gullesen Hansen sa...

Digger dem!
For meg er fargerikt en selvfølge og prøver å gjennom føre det i alt jeg gjør.
Med en konservativ mann, er dette en utfordring, men heldigvis har dette blitt overført til alle ungan ;o)
God helg

Barwitzki sa...

Herlig jeg liker fargerik :-))
Kos deg. Ha en god helg.
Klem fra Viola

Elins Strikkeri sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Elins Strikkeri sa...

Flotte og fargerike sokker:))

Sommertid sa...

Se der ja, farger an mass !

Er nok for "pirkete" av meg til å ha ulike sokker og farger som ikke er meg, men sånn er man da.
Syns det er koselig at du tilegner året til glede.
Så stå på videre og kos deg med det du holder på med og nyt livet !

Tovepia sa...

Kjempefine sokker, og takk for at du minte meg på disse med riller rundt skaftet...har stått på lista lenge:) Slike sokker må være fargerike!
Nyt januar..godt nytt år!! Klem;)

Gro sa...

Fargerike og glade sokker!

Jeg har gitt bort en garnpakke med mønster til slike, men ikke strikket dem selv. Har en plan om å strikke et par av garn i restekurven.

Målet for 2015 er at lager og restegarn skal minke. Kjekt å ha to små barnebarn å strikke til da :)

Vottene i mønster Sondre ble akkurat ferdig, så nå kan jeg bare fortsette med restene i kurven her på hytta.

Ha fortsatt en god helg!

moonstruckcreations sa...

Wow these are amazing!

Helenxx

Irene sa...

Stilige sokker, og de gjør seg best med farger :-) Mange farger. Må nok strikke meg et par fargerike slike igjen i løpet av året.
Ha en god helg videre.

reSIRIkulert sa...

Knallfine sokkar!!! Likar når det er gladfargar på føtene i ein heller fargelaus sesong.

Elisabeth sa...

Du kloke kvinne! Jammen har jeg mye å lære av deg. På flere måter.

Nå har jeg hermet etter deg igjen. Er i gang med sokkestrikk av restegarn jeg også. I barnestørrelse 8 år.

Var forresten innom butikken i går. Men der var ikke du :( Kjøpte et par nøster "Sterk" av Rigmor. Kafetur ble det også. Og besøk i Galleri Osebro ;)

Godt nytt år, kjære du. Håper du koser deg med frihelg.
Klem fra Elisabeth

Rosehagen sa...

Hei skjønne bloggvenn;)
Sokkene dine er bare herlige;) Blir bare glad av å se på dem. Ja, det er viktig å glede seg i prosjektene sine og strikketøy med farger er flott. Strikket en del Hønsestrikk da guttene var små. Her er det snøstorm, vi er snart på vei ut døra-"ut på tur....".
Juleferien er vel slutt for elevene også i morgen. Skidag var en flott, "myk" skolestart i 2015. God tur, kjør forsiktig;)
Klem fra Ann-Mari

Madame sa...

Sikke nogle skønne farver, Sylvia - jeg elsker den slags små ting, der gør hverdagen festlig :-)
Håber du har nydt weekenden. Jeg har været på loppemarked og luner mig nu med te og kanelknækbrød ved brændeovnens varme. Klem

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Jeg blir jo alltid glad når jeg ser farget strikk - da vet jeg glede og moro er en del av prosjektet :-) Herlige sokker - og gulgrønn er en undervurdert farge. Den passer perfekt med cherise og også rødt. Gleder meg til mer farger på bloggen din!!!

Helen sa...

Herlig, fargerik, inspirerende innlegg fra deg, igjen, Sylvia !

Rene nyttårsforsett dette her....!

Digger sokkene dine, blir jo glad bare av å se på dem :))

Tenkte over hva du "sa"....tjaaa....hva skal enn finne på av nytt?
Ikke vet jeg, men jeg skal jammen meg begynne med å prøve en "Ny" farge !

Godt nytt år !

Strikkeheksen sa...

Hvor er de livsbekræftende fine :-) Jeg elsker, at to sokker ikke er ens og jeg synes du har løst opgaven fortrinligt, de er simpelthen skønne :-)
Jeg gør noget, der glæder mig hver eneste dag, ikke det vilde, men "bare" flytte fokus til alt det i hverdagen, der også er at glæde sig over - f.eks en gåtur i strålende solskin som i dag, eller en ny te til morgenmaden, en samtale med Lillefrø eller et kæmpe strikkeprojekt, jeg får færdigt - ja, jeg ku blive ved :-) Det handler i virkeligheden om fokus. Fokus på det, der glæder og mindre fokus på mere negative hændelser. Ha en rigtig god og dejlig ny uge, Sylvia :-)

Fru Tunheim sa...

Søte herlige sokker...du tryller frem den ene lekre saken etter den andre.

♥ Hannele på Hisingen sa...

Underbart!

Gitte sa...

Snne, skønne sokker. Man bliver glad bare ad at se på dem.
Det vil sige at 2015 bliver en farvefest hos dig? Det vil jeg glæde mig til.

Foreløbig er mine nytårsløfter tidligere i seng, og mindre stress på arbejde :-)

Rigtig god arbejdslyst denne første arbejdsdag i det nye år

Mona Elisabeth Pedersen sa...

Super flotte sokker - elsker alle farverne :o)

Rubia sa...

Kule sokker! Har strikket ett par par av dem jeg også.

Kos deg videre med farger av alle slag.

Lisbeth sa...

Skikkelige gladsokker :) Jeg skal overraske meg selv med å være ekstra snill mot meg i år - når ingen er hjemme for å passe på meg, får jeg sørge dor å gjøre det skikkelig selv :D