Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 29. januar 2015

Et lite hint av farge

Stripeprosjektet mitt nermer seg snart slutten.
Hva med et hint av farge til?

Snart skal jeg leke med montering og smådetaljer. Jeg gleder meg.
Jeg kan se den for meg, men alikevel ikke. Jeg lar kreativiteten ta over når jeg holder på. Ofte blir resultatet et helt annnet enn det jeg startet med.

Etter jobb i går, dro jeg og kollegaen til Strikkecafe i nabobyen.
Der var det visst noen fristelser........oooops!
Jeg har alltid vært svak for fargen GRØNN

200 g med ren silke, i den skjønneste grønnfargen. Det MÅ jo bare bli til et sjal!
Og JA, man kan da aldri få nok sjal. Jeg elsker å strikke sjal.

Og det må også få noen HOTTE farger til selskap. Bare se hvor flott det er med CHILI-RØDT.
Jeg har en pose full med de skjønneste farger, som skal gi det grønne fint selskap.

Har sååå lyst til å begynne med det NÅ. Men da blir ikke noe av det andre jeg holder på med ferdig. Derfor gir jeg meg selv et FORBUD, til minst et av prosjektene er ferdig. Her er det bare å stå på.

Fridag = Bakedag

Nå står to grovbrød til heving, og da er planen om å gjøre litt husarbeid.
Gjærdeig krever tid, masse tid. Derfor kan man gjøre andre sysler, og til sist belønne seg med nystekte brødskiver, der smøret smelter ned i brødet, og med et godt pålegg på.
Gjett om husarbeidet går i en fei?

Jeg kunne bare ikke la vær å ta et bilde til av det samme, som dagene før

I dag er det en mix av de to foregående dagene.

En fin dag til deg og.

18 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Du er så god til at nyde dit liv :)

Tovepia sa...

Lekre farger sammen alt dette ja, nydelige bilder!
Jeg har en tendens til å starte nytt i ett sett, så godt å høre noen greier å beherske seg:)))
Nyt dagen..og den gode brødskiva;)

Ruths datter sa...

Nydelige farger ja. Jeg har kjøpt alt for mye garn i det siste, og flere prosjekter står på vent. blir nesten stressa. nå holder jeg meg selv i ørene og gjør ferdig ting. godt med nysteikt brød ja.
klemz

Rosehagen sa...

Det silkegarnet så bare helt fantastisk ut. Syns du er flink som behersker deg. Og hjembakt brød, kanskje det er det jeg skal gjøre nå i ettermiddag;)

God ettermiddag;)

Klem fra Ann-Mari

Lin sa...

Mit program har staaet paa knaekbroed og boller. Roedt er jo bare lige din farve. Ser laekkert ud med baade det sort/hvide og det groenne. Silkegarn miam til sjal, saa laekkert. Koebte garn til lacesjal i fjor, nu maa jeg tage mig sammen til at vaelge model.

Madame sa...

Så dejlige farver, Sylvia! Og nybagt brød holder jeg også utroligt meget af.
Ønsker dig en fin-fin aften!

Helen sa...

Grønt er in har jeg lest !
Så da er du veldig moteriktig for tiden, Sylvia !

Lekker grønnfarge - og brød deig som hever seg, og det må smake godt med nybakt brød. Til sammenligning, pakkes det her, som det ofte gjøres, men vært her nå nesten 1 mnd, så på tide og flytte på seg...hehe

Satt og tenkte, hvor mange prosjekter hadde hun på gang igjen nå, tro...?
2 gensere sokker, og noe striper...ja, så har du garn til nok ett sjal !

Sjal, skal jeg forresten begynne på i Norge, skjerfet blir liggende i Bolsena, tar for plass...så da skal jeg begynne på det sjalet som jeg bablet om...ligner veldig på det du har som begynner i nakken og vokser seg utover, men denne jeg fant har en flott kant, som jeg håper å få til....todeloooo

PS, forresten hva er dette Acne skjerfet som har blitt så populært å strikke på...?

Britt-Unni Pedersen sa...

Nydelig silkegarn. Sjal får ikke jeg heller nok av. Har skapet fult. Kanskje det hadde vært noe til mamma på 86 år som ikke vil ha loddent garn

Vibbedille sa...

Hvis du har strikket deg en svart/hvit stripet genser blir eg dødsSJALU! hehe Det er SÅÅÅÅ stilig! Hvorfor har eg ikkje strikket DET til meg selv?? Hmmmmm

Prosjektbilder i hodet er alltid gøy! Extra gøy hvis det ender ut anderledes OG bedre enn forventet! GLEDER meg til å se hva du tryller :)

KOS deg masse!
Imorgen er det helg! JuHuuuu

Go`klem Vibbedille :)

Anonym sa...

Silkegarn...det hørtes da helt nydelig ut.

God helg og fridag til deg.

Gro sa...

Du er ekspert på hverdagsglede og inspirasjon!
God helg!

Humlehagen sa...

Lekkert garn, jeg liker også godt den fine grønnfargen. :) Og ingenting er så deilig som nybakt brød! :)

Rubia sa...

Lekkert garn! Det blir ett flott sjal.

Ha en flott helg!

♥ Hannele på Hisingen sa...

baka är fin avkoppling ♥

Gitte sa...

Meget spændende med dit stribeprojekt, og lækkert grønt garn.
Fridag er normalt også lig med badedag her. Jeg laver dej i aften inden jeg går isens, så vi får friskbagt i morgen r vi står op.

Gæt hvem der har været på posthuset i dag 😀

Lisbeth sa...

Gleder meg til å se det ferdige resultatet altså! Jeg er i gang med alt for mye.... som vanlig. Jakke både til meg selv og ei venninne. Slapp heldigvis å rekke opp Marius jakka, den passet perfekt til ei annen venninne enn først tiltenkt :)Pluss at jeg har lyst til å gå i gang med å strikke barnetøy.... Uff, skulle hatt fri noen uker tror jeg :)I dag skal jeg også bake, dog bare knekkebrød. Men bakst er bakst ;) Nyt helgen! Klem

Strikkeheksen sa...

Der skal ikke meget til - for at forandre udseendet totalt med sådan en skarp kontrastfarve :-) Du suger det bedste ud af alting, Sylvia - det er en gave at kunne det :-)
Jeg bevæger mig også støt og roligt gennem opstartede projekter - men har jo også virkeligt mange. Februar ud - før jeg må starte nye projekter ;-)
Ha en dejlig weekend :-)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så spennende å se hva dette blir da!! Rødt er så flott og utrolig nok kler alle rødt i en eller annen nyanse!! Dette med prosjekter på vent ser ut til å være en del av strikkelysten... Jo flere jo bedre.... Jeg klarer aldri å begrense meg... Selv om det ville vært en svært god idé. God søndag med klem fra meg