Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 11. januar 2015

Bobler til maten, og gavedryss

Som jeg nevnte såvidt i innlegget i går, skulle vi ha SCAMPI i går kveld.

Og jeg, som er ihuga Rødvinselsker, har skjelden hvitvin i huset. Hva gjør jeg nå, tenkte jeg, og fikk øye på Champagnen jeg hadde stående i skapet, til en spessiell anledning.

Så ble det altså BOBLER til middagen i går.
Det smakte fantastisk sammen. (Helen, her skulle du også vært gjest)

Jeg som skjelden bruker oppskrift, mikset bare sammen masse salat, agurk, små tomater, sukkerterter, Avocado og mango, med limebåter til.

Scampien stekte jeg i olje sammen med hvitløk, salt, pepper og et lite dryss chili, for å få et lite sting i dem. Og så hakket jeg smått opp litt sterk Choritzo - pølse, som jeg stekte med.

Til det hadde jeg litt pasta som tilbehør, og hvitløksdressing.

Da Åse kom på fredag, vanket det gaver også
Flotte, hjemmelagede ting som hun hadde laget til meg, sammen med deilige såper.

Hun visste jo at jeg hadde GRÅTT som prøve-farge til meg selv i fjor, så hun hadde gjennomført gaven, kan dere vel se?

Og, joda, vi fikk da strikket, selv om det ikke ble så mye som vi alltid tror. Hun hadde jo med seg et lager med garn, i tilfelle hun gikk tom, sa hun. Men jeg sa at det var mer enn nok å ta av her hos meg, så det hadde ikke vært noen krise.

Uansett, kjøpte vi litt garn begge to, før vi dro fra jobben min på fredagskvelden.
Og samtidig fikk jeg lagt opp til et nytt prosjekt, som jeg altså startet på i går kveld
Sort og grått.......ja, jeg vet, i år skal jeg bruke farger, men vent og se.

Men det å strikke med sort garn i kveldsmørket........det er blitt en utfordring, altså. Jeg har faktisk greid å strikke inn små feil allerede. Men som sagt, det SKAL være feil i et håndstrikket plagg. Og så får jeg håpe resten går feilfritt. Garnet er iallefall godt å strikke av.

Gjesten min har reist hjem, så nå skal jeg strikke videre, og glede meg til neste gang vi treffes igjen. For det er alltid koselig å være sammen med en god venninne, som man skjelden ser.

Nyt resten av søndagen.










11 kommentarer:

Vibbedille sa...

Herlig med slike helger-får virkelig ladet opp batteriene ;)
At du i tillegg har tilgjengelig en hel butikk er jo et STORT + hehe

Masse herlig garn og strikketøy!
JAMMY!

Nå får du kose deg og slappe av videre utover en herlig søndags kwell ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Madame sa...

Uhm, så lækker mad, Aylvia - og så endda med Champagne til! Og sikke nogle dejlige gaver du har fået.
Rigtig god søndag aften!

Madame sa...

Du spurgte om navnet på en malerinde ovre hos mig - og jeg tror, du tænker på Hilma af Klint, der var svensk. Klem!

Rubia sa...

Det var jammen litt av ett gavedryss.
Koselig med venninnebesøk.

Tove R sa...

Maten hørtes fantastisk ut :-). Koselig med sånne venninne helger. Bare gjøre ting man elsker. Spennende prosjekt du har startet, selvom det er nesten håpløst å strikke med sort på kveldstid (har dårlig erfaring med det). Derfor trenger en mange prosjekter.... :-)

Barwitzki sa...

Ser ut veldig godt - begge to - godt mat med Champagne og strikketøy. Herlig med venninne sammen:-)
Ønsker deg en fin uke.
Mandagsklem fra Viola

Gitte sa...

Lækker mad og godt med champagne til. Jeg har skiftet rødvinen ud med hvidvin. Noget jeg aldrig troede ville ske. Vi startede en sommer for 2 år siden, og siden har det bare holdt ved.

Dejlige gaver.

Der var et strikkehæfte med hendes verden i sidste uge, men jeg synes ikke der var noget i det som gjorde det værd at sende til Norge. Håber det bliver mere spændénde næste gang.

Helen sa...

Som jeg sier, bobler passer faktisk til det meste, tro det eller ei :)

SÅ hyggelig at jeg ble tenkt på, da - ble litt smigret jeg nå...thiiiii

For en gave du fikk, da - wow ikke rart hun fortjente dine oppsparte bobler sier nå jeg..!

Tro hva du har på pinnene nå, Sylvia ?

Jeg begynte på et sjal, og faktisk begynt 3 ganger, skal ha striper og blir jo ikke enig med meg selv, erre mulig...?
Så nå er alt rekt popp, og jeg tror jeg får gjøre som oppskriften sier, jeg skal ha med en tynn tråd med mohair...ser at det blir liksom ikke "tett" nok uten, dog jeg tok til og med en pinne størrelse mindre...dvs i praksis, jeg nå vente til jeg kommer hjem igjen :( Jaja, ikke så lenge til da, hjemme igjen til februar. Så i mellomtiden, har jeg fått reparert - eller rettere sagt "stoppet" ett hull under ermet på en ullgenser, en kjøpt en sådan, og vet du hva den var DYR, og etter et år blir det hull der?

Også har jeg fått strikket ferdig ett kjøkken håndkle, som ehhh...dukket opp her i en skuff !? Helt glemt det, trodde jeg bare gjemte unna UFO i Norge, også dukket dette opp her hjemme i Italia ?

Nei, nå en kopp te, også en god bok.

Fru Tunheim sa...

Bobler kan nytes når som helst....

Ha en herlig dag. Jeg er i Oslo hos datteren.

♥ Hannele på Hisingen sa...

fruktsallad är det bästa jag vet ♥

Lisbeth sa...

Nam, den scampi retten så utrolig god ut :) Tenker dere kosa dere ja, du er god til å lage stemning Sylvia. Heldige deg som fikk så fine gaver, men de er du nok verdt også tenker jeg :D