Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 8. januar 2015

Årets farge er GRØNN

Nå strikkes det med GRØNT.
Det er en farge jeg alltid har likt. Og den passer så fint sammen med RØDT også, ser du
Det skal bli en bløt genser, så det er myk Alpakka og tykke pinner.

Det er Julegaven som ble gitt som Gavekort til jul. Nå kan jeg strikke og hygge, uten å stresse for å få den ferdig til en bestemt tid. Den blir ferdig når den er ferdig. Så enkelt er det.
Og mottakeren har valgt farge selv. Ønsket er en stor, god og myk genser.
SKAL BLI!

Jeg så for meg at det ble masse koselig strikking denne uken, siden garnet ble kjøpt inn første dag på jobb, på mandag. 
Men hverdagen tok meg fort igjen, gitt.
Etter jobb har jeg vært så trett, at jeg har duppet av på sofaen i den beste strikketiden, på kvelden.
Ja' men så haster det jo altså ikke.......

Det er visst "JUL" her hos meg enda
Stuevinduet er fullt av RØDE Amaryllis.

Dette bildet ble tatt på søndag. I dag er det enda flere blomster i blomstring, men dårlig lys.
Så, alle de Amaryllis jeg håpet på skulle stå røde og fine like ved jul, var altså ROSA.
De RØDE ventet til etter jul.
Ja, ja, jula varer jo helt til Påske.........

I morgen er det jammen helg igjen. Da får jeg koselig besøk av en venninne, en Strikkevenninne.
Her skal strikkepinnene klirre, vin drikkes og verdensproblemer løses. Det blir fint.


12 kommentarer:

Made by KKann sa...

Koselig blogg.
Det er visst litt jul igjen hos meg også - selv om jeg "kastet" ut julen i går. Så, som hos deg - så står juleblomstene vakre og røde.

Ha en finfin torsdag.
KKann

mimouna sa...

Har nettopp bestilt masse grønn lammeull, så det høres bra ut. Henger meg med på den grønne bølgen, hihi!

Koselig med røde blomster i januar også.

Miri Vandre blandt ege sa...

Smukke smukke amaryllis !'
Rigtig god ide det det gavekort til en sweater- det vil jeg bruge :)

Berit sa...

Amaryllis er så fine året rundt, så nyd den smukke røde blomst 😊
Jeg har en del grønt garn på lager ig det siges at grønt klæder mig, så måske jeg skulle hoppe med på grønt i 2015 i stedet for yndlingsfarven rød ☺️

Helen sa...

Kan ikke tro den amaryllisen fra meg, også var ROSA !?!?!??!

Jaja, da får du nyte de vakre rød som fyller din vinduskarm, flott skue er det !

Ja, hverdagen er tilbake, nesten uvant å måtte planlegge middager, vært så bortskjemt med restaurant besøk i det siste...thiii .... men, også deilig med rolige kvelder, og litt tv titting, eller strikking, har ett nytt prosjekt på gang....skjerf...og vet du hva, lurer på om ikke den skal bli en julegave !! Tidlig ute, jeg.....ho ho ho

Kos deg med venninne besøk, så godt med latter og skravling :)

Lisbeth sa...

Grønt er fint! Det er det i grunn for lite av i klesskapet mitt, selv om det finnes noe. Jeg strikker hvit genser til meg selv, og det er sjeldent. Alpaca og mohair, deilig og myk :)Jeg har fullt program i helgen, med jobb og bursdagsfeiring. Kos deg med besøk, ta et glass vin for meg :) Klem

Sisselshverdag sa...

Nydelige amaryllis du har. Jeg har kutta av blomstene og putta i en vase, er lei juleblomster jeg ;)
Kose deg masse med veninnebesøk, og ha ei trivelig helg :D

Soline sa...

Grønt er ikke min farge - men du verden så flott den kan være til andre!

Flotte blomster du her.

God helg!

Rubia sa...

Ha en skikkelig koselig helg!

Gro sa...

Grønt er skjønt :)

God helg!

Rosehagen sa...

Hei på fredagskvelden;)
Her følges nyheter og strikketøyet er like i nærheten.
Nydelig grønnfarge;)
Kos deg masse i kveld.

Klem fra Ann-Mari

Anonym sa...

Veninnetreff er alltid hyggelig. Jeg skulle også møte min venninne for bytur i dag, men vi avlyste da det blei meldt storm og drittvær. Da er det ikke så kjekt å gå rundt i byen.

Ønsker deg en finfin helg.