Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 30. desember 2014

Varme plagg i det nye året

Det var ikke votter jeg strikket på, men sokker. 
Vimpelsokker
Garn fra lageret og restegarn, blir fine sokker

Som du kan se, er det Sylvia-farger i disse sokkene. Jeg kommer sterkt tilbake med mine farger igjen.

Vimpelmønsteret ble jeg inspirert av inne hos Viffla, men gikk videre på min egen kreative måte.
Egentlig skulle jeg ha dem selv, men her er det Mannen som er så snill å være modell, og han har strs 45 i sko, så de hadde nok blitt litt store til meg.

Han mente først at han umulig kunne få de på foten, spessielt der vimplene er, for der er det litt stramt, siden det er mønster med to garnfarger. Men der hadde jeg lagt ut litt ekstra masker, med tanke på det. Så de gled fint på foten.
Siden det er brukt garn med Alpakka, vider de seg fint ut, og jeg har brukt STERK på hel og fot, så de skal være slitesterke. Ellers er det brukt TUMI og Mirasol, på strikkepinner nr 3.

Mannen ville ikke ha dem, de var ligsom ikke ham. Men jeg vet om en som vil bli veldig glad for dem, så jeg gir dem videre.
Og siden de ikke ble til meg, skal jeg straks legge opp til et nytt par til meg selv, men de skal se annerledes ut enn disse........ Det er nok med å strikke TO LIKE sokker!!!

Her kommer bildet jeg lovte tidligere
Sophia med sin nye favorittgenser

Hun har bodd i den siden hun pakket den opp.
Som du kan se, er den ekstra lang, både i bolen og på ermene. En skikkelig kosegenser, altså.

Og så vet jeg at hun ikke vil fryse sålenge hun bruker den på. Jeg har jo ingen kontroll over påkledningen siden hun bor på internat hele uken, og de er mye utendørs.

Så glad er hun for genseren sin.

Da vil jeg bare si til alle dere som følger meg her inne, alle mine bloggvenner, og alle dere som kommenterer ; Tusen takk for i år, og ha et riktig GODT NYTTÅR!



27 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Så fine sokkar! Synd dei vart for store til deg då, men bra du veit om nokon som kan setja pris på dei ;)
Godt nytt år til deg og dine, også.

Lene Megan sa...

Så fine ting, Sylvia. Og det gør godt med varme uldsokker og trøje ditto her i vinterkulden. Jeg fik en flot rød norsk sweater af manden min i julegave. Men han havde vist ikke strikket den selv! ;)

Ønsker dig og dine et lykkebringende nytår. Og hvem ved, måske får vi endnu et hyggeligt møde til?

KNUS

Anne sa...

Som de sokker er flotte Sylvia og sweateren med...
Nej, at strikke 4ens sokker, det orker vi ikke.
Rigtig godt nytår, tak for i år .
KNUD, knus og klem :-)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Kule sokker Sylvia!!! Jeg har aldri strikket sokker - kvier meg for hæl og å strikke to. Jeg elsker jo hjemmestrikkede votter men det er alltid kjipt å måtte strikke to... Så mange ting å bekymre seg for - så teit!!! Uansett en flott genser til din datter, og store gensere er jo in så det holder. Og denne kan hun jo bruke resten av livet!!!! Godt og fredelig nyttår til deg også - og takk for kommentarer og besøk på bloggen min. Klem fra meg :-)

Sarah sa...

Stilige sokker. Jeg likte fargene veldig godt. Den genseren er bare nydelig!

Tove R sa...

Tusen takk til deg for at du gidder å dele dine ting med meg :). Veldig glad i å lese bloggen din. Riktig godt nyttår. Gleder meg allerede til 2015 :-)

Rosehagen sa...

Hei på deg;)
Du altså, så fine;) Og genseren var jo lekker til frøkena;)
Her er det gløgg og sytøy i dag etter en tur i joggesko med brodder. Takk for at du blogger og deler inspirasjon med oss andre;)
Fin kveld til deg;)

Klem fra Ann-Mari

Irene sa...

Finne sokker og genser!! Godt nytt år til deg! Trivelig å titte innom bloggen din.

Anonym sa...

Så fine sokker og genser☺
Ønsker deg et riktig godt strikkeår☺☺
Klem Lene

Monica Gullesen Hansen sa...

Flotte sokker og den genseren ser ut som en skikkelig go'ing.
Godt nytt år til deg og dine.

Rubia sa...

Skikkelig kule sokker! En flott måte å bruke litt rester på.

Ett riktig godt nytt år til deg og dine også!

Gitte sa...

Sokkerne er både flotte og charmerende (kan man sige at sokker er charmerende....).
Når jeg strikker sokker ønsker jeg ofte at en var nok, meennn - det ville gøre hverdagen en hel del mere besværlig hvis vi skulle hoppe rundt på et ben!

Smukke Sophia i den fine nye trøje. Hvor skønt at hun er så glad for den. Håber det samme sker her om nogle år.

Madame sa...

Sophias trøje klæder hende så godt - det er dejligt, at hun blev glad for den. Og sokkerne er skønne, Sylvia!

Rigtig godt nytår til dig og tak for dine mange fine blogindlæg og kommentarer igennem året.

Marianne sa...

Så fine ting du har strikket, skjønner godt at Sophia ble glad for genseren:-) Ønsker deg et riktig godt nytt år! Klem Marianne

Strikkeheksen sa...

Godt nytår, Sylvia - hun ser så sød og fin ud i sin nye trøje, din smukke datter :-) Sokkerne er søde og sjove, men klart, at der er brug for lidt forandring på det næste par :-) Vi "ses" i det nye år :-)

Elisabeth sa...

Godt nytt år, kjære Sylvia. takk for hyggelig bloggkontakt, og ordentligkontakt, i året som gikk!

Liv V. sa...

Godt nytt år til deg og dine. Koselig blogg!
Hilsen Liv V.

♥ Hannele på Hisingen sa...

Gott nytt år ♥

Anonym sa...

Heisann. Så flott genser du har strikket til Sophia, den er nok god og varm ja, nydlige farger også. Håper dere har det fint og at dere har kosa dere i julen. Vi ønsker dere et godt og fredelig nytt år. Hilsen oss i Brevikstranda :-)

Soline sa...

Så mye fint du har laget!

Godt nytt år!

Lisbeth sa...

Du er en tryllekunstner med pinnene du Sylvia :) Kjempefine sokker, og genseren til Sophia er knall fin! Studenten lo litt av meg da hun pakket opp gavene til jul - hun lurte fælt på om jeg var redd ho skulle fryse. Masse varmt, godt tøy hadde jeg pakket inn. Det er noe med det å ikke ha kontroll...... Riktig godt nytt år ønskes deg også - vi sees plutselig :) Klem

Elisabeth sa...

Flotte sokker og herlig genser til Sophia. Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår!

Barwitzki sa...

Genseren er super fint.
Heldige Sophia. Fantastisk :-)))
Herlig med varme ullsokker, jeg strikkte også... julegaver... fine varme. Deilig mønster.
Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år. Takk for gamle bloggår. Gleder meg å se nye. Stor klem fra Viola

Gro sa...

Mitt nyttårsforsett er å kommentere blogger som gir meg inspirasjon i hverdagen. Så nå begynner jeg :).
Sokkene og genseren er kjempefine! Veldig fine farger. Selv holder jeg på med hyttestrikketøyet som er arvet - votter i mønster Sondre.
Ønsker alle et kreativt og godt år!

Helen sa...

Herlige bilder av Sophia i sin flotte nye genser :)

Godt nytt år til fine deg og, Sylvia !

Anonym sa...

Det ser da alt for hyggeligt ud ! - Jeg vil gerne høre hvor du har de <a href=“https://sokkeposten.dk/produkt/uldsokker-kasmir-5-par/" title="Varme uldsokker”>lækre uldsokker</a> fra ??

Sylvia sa...

Til Anonym
De sokkene som man kommer til på denne linken, har ikke vi i butikken.
Mvh Sylvia