Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 25. desember 2014

Romjul

Så er det et år til neste gang!

Og skal du begynne med gaver igjen i Januar?
Det skal ikke jeg. Da er julestemningen borte, og man har da så god tid......he he

Dessuten, hvis jeg strikker noe ferdig, og legger tilside gaver, så gir jeg det bort til noen lenge før jul. Enten til noen som trenger det, eller for å glede noen.
Nei, det er best å ha dårlig tid.......

Det hadde jeg i går, på selveste julaften.
30 minutter før vi dro avgårde til julemiddagen, festet jeg de siste trådene, og fikk gjort ferdig den siste julegaven, som ikke var kjøpt, men hjemmestrikket
Enda en ACNE-genser.

Strs S og strikket på pinner nr 4 og 5 i Faerytale Alpakka.
Den ble tatt imot med jubel. Så det var verdt strevet med den de siste dagene.

En annen hjemmestrikket gave, som ble vel tatt imot i går, var denne
Ja, du husker vel den? Setesdal-genser uten lus, og med egen vri.

Den var ikke til meg, for dem som trodde det, men til Sophia.
Jeg var ikke sikker om hun ville like den, men hun jublet av glede da hun åpnet gaven.

Hun hadde nemlig tjuv-tittet her i bloggen og sett den. Og håpet i det lengste at den var til henne.
Det var morro å se at hun likte den så godt.

Den ble tatt på med en gang, og er også på nå. Hun har nemlig fått influensa i julen, og ligger å fryser.
Jeg lover et bilde med den på henne, såfort hun kommer seg på beina igjen.

Resten av dagen i dag, går til sofakos og strikking............
Hva skal du i dag?
Fortsatt GOD JUL!


14 kommentarer:

Lisbeth sa...

God jul! Så bra at gavene falt i smak, det er alltid spennende :) Jeg er i gang med å planlegge neste års julegaver, men om det blir noe av det, det er en annen sak ;) I dag er det middagsbesøk av eldste datter og svigersønn, resten av jula blir det stille i heimen :) Da er det strikking og lesing som står på programmet :) Klem

Anonym sa...

Så fint at de kjempe fine gavene fall i smak☺
Romjulstrikk her er Nancy kofte til meg selv☺
Fortsatt god jul☺
Klem Lene

Rosehagen sa...

Gledelig jul;)
Lekre begge to. Så fine gaver. Januar er ikke måneden for julegaver. Jeg vil lage og kjøpe julegaver mot jul, det har med stemningen å gjøre. Jeg liker julegaver;)
Her er det en pause i matlaging, spising mm. Noen har dratt på jobb, andre starter på igjen i morgen og vi to "gamle" har fri til 5.januar. Deilig;)Jeg har strikkepinnene klare og skal strikke til meg selv så fort julegaven som ikke ble ferdig er unnagjort. Elstesønnen og vennegjengen har tatt årets julebad i Trondheimsfjorden. Bitende kaldt etter min oppfatning med minus11,3 grader i lufta.
Ønsker deg fine juledager;)

Juleklem fra Ann-Mari

SvarSlett

Madame sa...

Åh, det var synd, at Sophia har fået influenza her i julen! Men dejligt at hun blev så glad for den flotte genser, du har strikket til hende.
Vi holdt jul hos Bella i går aftes, og det var en stor succes.
Ønsker dig nogle hyggelige juledage, Sylvia, klem!

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Fine presanger og så gøy når mottagerne blir så glade :-) God romjul :-)

Helen sa...

Snakk om siste liten, ja....puuuuhhh!
Godt du fikk den ferdig :) he he he

Her har julen blitt pakket ned...:(
Men, sånn er det, reise inn til Oslo imorgen, også flyavgang den 27 desember......til ja, du vet !!

NÅ pakke kofferten ! Todeloooooo og kos deg med fridager

Tove R sa...

I dag har vi vært på bursdagsfeiring hos min søster :). I gave hadde jeg strikket en Acne genser + en slags poncho. Hun ble veldig fornøyd, og da ble jeg det også ;). Koselig at mottakeren blir fornød. Ha en fortsatt fin jul.

ANNEPÅLANDET sa...

Det var flotte julegaver! Jeg ga bare bort en hjemmelagd gave i år - et par votter som mottaker syntes var "verdens fineste". Sånt er jo koselig.
I dag har jeg strikket dagen lang - det er lenge siden sist.
Ha en riktig god romjul!

Strikkeheksen sa...

Vi holdt "pyjamasdag" i går, hvilket betyder at alle bare går rundt i nattøj hele dagen og laver dét de har lyst til - jeg fik strikket en del :-) I dag skal vi ud og ikke mindst ud i det smukke solskinsvejr, vi har her - det bliver dejligt :-)
Hvor er det en flot Setesdal-trøje, du har lavet, kan godt forstå Sophia blev begejstret, den er SÅ flot :-) Den lækre alpacatrøje kender jeg jo - ved lige hvor let og blød den er - det er også en skøn gave :-)

Gitte sa...

Kære sylvia - rigtig glædelig jul til dig og dine. Jeg er så imponeret over alle de gaver du strikker. Du når så meget. Og super flotte julegaver.

Kan da godt forstå at Sophia blev glad for julegaver. Det er en meget smuk trøje, du har lavet til hende. Håber hun snart bliver rask.

Den anden julegavetrøje er også rigtig lækker!

her blev det en lidt alternativ jul, for Lise fik smittet mig med maveinfluenza. Startede d. 24 om formiddagen, da jeg sad i kirken. Så - julemaden har ikke sat sig på mine sideben-desværre. Der sad familien med and og flæskesteg og jeg lå bare på sofaen og havde det rigtig dårligt. Snøft 😀 så jeg vil glæde mig til næste år.....

Lin sa...

Det er saa hyggeligt naar hjemmestrik bliver saa vaerdsat. Det er det hele vaerd. Haaber at Snuppa kommer sig hurtigt.Her i huset hoster vi tre piger og snotten render. Vi skal ellers pakke i dag og koere ned til morfar hvor vi skal holde bagjul med rakfisk fra Valdress.
Klem

Finnskoghuldra sa...

Så koselig de ble glade for gavene! :)
Men så var de jo vakre også :)
Så synd å få influensa i jula!! Sønnen min er også syk, er så kjedelig så!
Vi får dulle med dem det vi kan :)

Jeg kan heller ikke starte på julegaver nå, da gir jeg dem bort ;)

Håper du koser deg i romjula og at hun blir fort frisk :)

Elisabeth sa...

Fortsatt god jul, kjære Sylvia.
Moro at Sophia satte pris på genseren :)

Rubia sa...

Jeg har allerede startet på neste års julegaver. Og jeg har som mål å strikke opp litt ekstra herreting i år.
Merkelig nok går jeg alltid tom for det rundt juletider.