Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 15. desember 2014

På toppen

.....sitter dusken.
Den siste rullelua er ferdig. Iallefall for en stund.
Den er, som alle de andre jeg strikket, strikket i Soul og Air (Alpakka ) på pinne 3.5
Dusken er av Vaskebjørn. Og hele luen er lett og myk.

Etter 10 timers arbeidsdag, var det ikke mye lys igjen da jeg kom hjem fra jobb i kveld, til å ta bilder i.

Nå har jeg satt meg i sofaen med en kopp varm kakao med kanel, og lurer veldig på om jeg rekker å bli ferdig med alle gavene til jul.........noen flere som har samme problemet?

Jeg må nesten vise har forskjellig plantene mine vokser om dagen
Disse tre Hyasintene kjøpte jeg samtidig .
Jeg tror sannelig de strekker seg etter lysene som tenner hver kveld.
Mulig jeg må bytte plass på dem.

Takk for alle koselige kommentarer og besøk i bloggen. Jeg vet det er flere som bare leser, og ikke kommenterer. Men det er hyggelig med en liten hilsen i julestria, vet du ;)


9 kommentarer:

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Kul lue!!!Rart med sviblene, men det er kanskje lyset ja... Du rekker nok å bli ferdig til jul - det gjør vi jo som regel allesammen :-)

Fru Tunheim sa...

Uff, ja tenker du har lange travle dager nå i førjulstiden. Pelsdusk er så fint. Jeg har strikket to luer og to skjerf til Elen til jul. (Kan ikke vise dem på bloggen for moren vet ikke om dem) Jeg har pelsdusk på den ene luen og trykknapp på den andre slik at den samme dusken kan brukes på begge luene.

Barwitzki sa...

Søt er dusken. Veldig fine lua.
Jeg strikke fortsatt julegaver :-))
Denne uke jeg vil begynne med pakke,
kanskje jeg synge dertil :-)))
Ha en riktig fin uke Sylvia og
vi gleder oss... jaaaaaaa
Stor klem fra meg.

Anonym sa...

Har strikka og solgt mange rulleluer, men ingen med dusk. Den var fin ;)
Strikker også julegaver på spreng.
Bursdagsgjestene mine gikk for en time siden, og da var det bare å kaste seg over strikketøyet igjen.
Men kos er det allikevel :)

Borgny

Karen-Vibeke sa...

Her i en sen nattetime får du en julehilsen fra mig. Jeg siger dig TAK for alle dine gode indlæg på bloggen. Jeg følger din blog næsten hver dag.
Venlig hilsen
K-V
( hende du hjalp med Marius)
����������

Rubia sa...

Flott lue!

Jeg har også svibler som jeg kjøpte samtidig, men de har heller ikke kommet like langt. Men da varer de jo lenger. :O)

Lin sa...

Ja det er sjovt som de straekker sig selv efter elektrisk lys. Det er nogle skoenne nisse-trolde du har staaende til venstre i billedet.
Meget fin hue. Den ser laekker bloed ud.

Bente sa...

Hei Sylvia. Mine strikkeprosjekter er ferdige. Julepresanger som ikke kan vises på sosiale medier.
De er nå ferdig innpakket igår. Du har jo lange dager i butikken før jul regner jeg med. Jeg har strikket luer med slike vakre dusker tidligere, men har aldri strikket rulleluer. Tenkter å ha et nytt håndarbeid i julen, men vet ikke hva ennå.

siddisisalou sa...

Kan kjenne lukten av sviblene dine helt hit. Eller er det av mine egne kanskje hmmmmm?