Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 27. desember 2014

Myke hjerter

I hele desember har det blitt strikket votter.......et par, for å være nøyaktig.
De har blitt strikket innimellom de store tingene, som måtte bli ferdig til jul.

Nå har jeg god tid i romjula, og fikk strikket vottene ferdig
Ja, du har sett et lite glimt av dem her før

De er ikke perfekt strikket, men jeg synes mønsteret var så enkelt og fint. 
Som før sagt, så ble de litt store ( veldig lange, egentlig )

Det fikses helt enkelt med tørketrommelen. I ca 20 min snurret de rundt der inne, våte, sammen med en trøye. Og vips, så ble de helt passe.

Oppskriften fant jeg i luke 2 hos Woolspire.
Og de er strikket i TUMI ( Alpakka og ull ) i klar rød og lysegrått, på pinner 2.5 og 3.
Og jeg lurer faktisk på, om jeg skal ha dem selv..........

15 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Ja, ta dei sjølv ;) Så fine sett med hjarter må vera fine på eigne hender...

Rosehagen sa...

De var lekre;) Ta de selv du;) Godt med varme hjerter på kalde dager;)

Klem fra Ann-Mari

Gitte sa...

De er simpelthen så fine!

Gitte sa...

Tak for din hurtige kommentar. Jeg har slet heller ikke lyst til at trævle op!!!!

Stakkels Sophia. Godt at familien kan hygge om hende.

Vi skal også have gæster her kl. 14 - Jørgen bagte rugbrød i går, og jeg har bagt brød i dag (på gærdej, der har stået i køleksbaet siden den 21. december, og så er blevet "fodret" med lidt mel og vand hver 2. dag). Jeg er spændt på om det giver et anderledes resultat.

Woolspire - kan du sende link til opskriften, hvis den er gratis?

God dag.

Lisbeth sa...

Så fine :) Godt å ha ull på hendene når det er så kaldt som det er nå ;)

Vibbedille sa...

Klart du må ha de selv! Eg har strikket temmelig mange Selbuvotter opp gjennom, eg har såååå lyst på et par! Hver gang eg holder på med noen er det en eller annen som har SÅÅÅ lyst på de og så bare gir eg de bort.....Ja det er meg selv i et nøtteskall.....Å nei, EG har ingen Selbuvotter hehe Og nå renner snart tiden ut for vottebruk hehe

Utrolig fine disse i rødt og grått ;) Så veldig myke ute :)

Planene i dag er en real hårvask og plante ræva i sofakroken-kos, kos og kos ;)

KOS deg masse du også <3

Go`Juleklem fra Vibbedille :)

Anna sa...

Bardzo piękne rękawiczki. Czy to walentynkowe
pozdrawiam

Strikkeheksen sa...

Selvfølgelig skal du ha´ dem selv, Sylvia - det er jo lige dig med den røde farve - de er så utroligt fine :-)
Fortsat god juleferie :-)

Miri Vandre blandt ege sa...

Flotte vanter ! Er benovet over alt det du strikker :) Håber datteren er blevet frisk, trist at være syg i julen.

Anne sa...

Jeg synes som de øvrige Sylvis, de vanter skal du selv have..lige dine farver :-)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Nydelige votter - og de passer perfekt til deg. Jeg måtte tove noen votter til mannen som var blitt for store - men nå er de mer enn perfekte. Enda varmere og bedre når det er skikkelig kaldt. Kos deg resten av romjulen!!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Jättesöta ♥

Madame sa...

Hvor er de fine, Sylvia - det er sødt med de røde julehjerter!
Nu har vi rigtig fået vinter her - det sner så meget, at jeg tror, vi er sneet inde i morgen tidlig :-) Klem!

Barwitzki sa...

Så søte votter :-))) Jeg liker å strikke votter med hyggelig mønster.
Har fortsatt en veldig fin julrom.
Klem fra Viola

Rubia sa...

Så koselige votter!