Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 17. desember 2014

Min egen vri.....

Takk for alle koselige hilsener, fra mine bloggvenner og fra dere Anonyme. Det er jo fint å vite at man kan inspirere andre, og bli satt pris på. Fortsett gjerne med å kommentere her inne :) Det er så morro å se hvem som følger med i min blogg.

I helgen ble jeg ferdig med det jeg kalte " Høststrikketøyet ", siden fargene var litt HØST.
Det ferdige resultatet får du se her
Setesdalgenser med rundt bærestykke, strs S

Selvfølgelig har jeg min egen vri, som vanlig, hi hi.
Noen tenker kanskje " hvilket mønster er det? " 

For det første, er den uten " lus ", og så har den en farge for mye, og så har jeg tuklet litt med mønsteret XO, og laget X<3 istedet

Og som det skal være, er det små strikkefeil i genseren også. En av dem er ganske synlig, siden det er på forstykket. MEN, det SKAL være feil på strikkede plagg!!!!

FAKTA
Strikket i TUMI ( Alpakka og ull ) samme strikkefasthet som Finull.
Strikkepinner 2.5 til vrangborder, nr 3 til resten av genseren
Her sees den lille strikkefeilen, oppe til høyre.......kan du se den?

Jeg rakk opp først, da jeg rotet noe helt voldsomt første gangen, for å rette opp feilen. Så fant jeg ut at jeg likesågodt kunne rekke opp og få det ordentlig. Men jeg har nok gjort den samme feilen to ganger. At det går an!!!!

Her har jeg hengt den sammen med Mannens Fanagenser, som han fikk til jul for to år siden ( pakket inn med strikkepinner.......typisk meg)
Mannens til venstre, også med sin egen vri, med flerfarget stjernemønster.

Den er litt tykkere, strikket i MITU (ull og Alpakka) samme tykkelse som 3- Tråders strikkegarn i ull.

Han blir lagt merke til med denne genseren, overalt hvor han er. Og han synes det er så artig, pga genseren. Han har tilogmed fått forespørsel om å selge den..... ( men, da må jeg jo strikke en til, i den største strs......)

Det er morro å strikke, når resultatet blir bra! Selv med små feil. Det er bare sjarmerende.







22 kommentarer:

Tove R sa...

Så flink du er :). Jeg er en sånn som må følge mønsteret fra A til Å. Det med personlig vri er jo dødskult. Men sånn gjelder det når jeg baker også. Her slompes det ikke, her måles det nøye, det skal være rett på dl streken - haha, helt håpløs. Slompes det blir alt bare i krøll, og mislykka.
Ha en fortsatt strålende dag. ToveR

Anonym sa...

Knall fin genser :-)gøy med litt personlig preg på strikketøy.
Ønsker deg en super dag :-)
Klem Lene

Helen sa...

Nok en julegave ferdig hos deg, Sylvia, og denne ble flott ! Fine farger :)

Jeg gjentar meg selv, du er altså så rask med pinnene, at jeg lurer på om jeg er en "skilpadde"?

Hvilket av de maaaange prosjektene dine blir nå tatt frem, lurer jeg på?

Jeg har ett skjerf, som har ligget på Tjøme en stund, som jeg tror jeg tar frem, den lilla jakken min, hmmm...ikke "gravd" frem ... ennå.....

Håper du rekker å nyte fine kvelder, og føle litt på julestemningen.
Ikveld er det middag og kino med småjentene "mine" (tantebarn) - alltid stor stas - så det gleder jeg meg til !

Soline sa...

Så flotte genserne ble!

Ha en fin uke!

Lin sa...

Den blev kjempefin. Og en liten strikkefeil, det er bare signaturen din det.

Barwitzki sa...

Super fin genseren... så søt med lille hjerten :-)) nei det er ikke feil, den er kunstnerisk frihet... kos deg med strikketøy. Jeg strikke siste julegave, men jeg har småstrikke. Klem fra Viola

Miri Vandre blandt ege sa...

Flotte ! Og dejligt at de bliver brugt og elsket :)

Monica Gullesen Hansen sa...

Nydelige gensere du har strikket.
Jeg er enig med deg, det er sjarmerende med små feil, det viser at det er håndarbeide og ikke maskiner som strikker. Ha en flott kveld videre.

Sommertid sa...

Fine farger og jeg liker at du lager egen vri på ting jeg. Det er jo et menneske og ikke en maskin som lager de her fine kreasjonene.

Mannens genser var knallfin, har en forkjærlighet for blått jeg, som du kanskje vet.

Ønsker deg en forts fin førjulsuke. Håper du har tid til litt avslapping mellom alt du holder på med om dagene.

Madame sa...

Hvor er den flot, Sylvia - du er fantastisk til at strikke!
Min mor var vævelærer (og husholdningslærer), og mønsteret minder mig om ting, hun har vævet.
Ønsker dig en dejlig aften!

Wenche D sa...

Genseren ble veldig fin :)
Bare et tips. Det går fint an å brodere over maskene som er feil, en grei måte å "jukse" på ;)
Jeg liker å følge bloggen din, men er ikke fink til å kommentere. Du strikker så mye fint.

Britt-Unni Pedersen, Hammerfest sa...

Så nyyyydelig. Skulle ønske jeg kunne strikke sånn.Jeg tør ikke hive meg rundt til slike store plagg

Finnskoghuldra sa...

Så nydelige gensere du har strikka! :)
Må si jeg falt for den Setesdalshøstgenseren din :)
*phu* si det fort tre ganger ;)

Hehe så gøy du fikk så mange kommentarer fra anonyme, har litt lyst til å stjele ideen, vet jo det er mange innom men få som kommenterer...
Moro var det uansett :)

Idag har det vært vakkert her! Liggi på mellom -7 og -10, blå himmel og akkurat nå glitrer det i snøen! Ikke så mange mm med snø, men det er hvit! :)

Håper du koser deg litt etter jobb, at du ikke er for sliten til det :)
Og blir ikke julegaven ferdig, da får de få den med pinnene i! :) Blir sikkert like glade for det :)

Klem fra Nina

Sissel sa...

Nydelig genser Sylvia :) Har lyst å prøve Tumi jeg også, men må nok minke garnlageret litt først ;)
Følger deg videre, imponert over at du holder bloggen igang, jeg datt av lasset. Har ikke bestemt meg for å slutte å blogge, men det har bare blitt sånn :)
Kos deg videre i førjulstia :D

BrittB sa...

Kjempeflotte gensere begge to. Artig at du gjør din egen vri med mønsteret! Tumi har jeg ikke hørt om før, er det et nytt garn?
Fortsatt god advent til deg! :-)

Elisabeth sa...

Flott at du ble ferdig med den, Sylvia. Den ble så fin. Nydelig liten personlig vri med de små hjertene i rødt. Mye omtanke og kjærlighet lagt i en slik genser. Håper den vil varme hestejenta på kalde dager.

Og angående strikkefeil, må jeg si at jeg har deg i bakhodet mang en gang mens jeg holder på. "Det er jo hjemmelaga"… Herlig! Det er jo nettop det det er.

Rubia sa...

Kul genser. Likte fargene du har valgt.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Wow, den ble lekker. Så gøy med egen vri - da blir det mye mer personlig og ikke noe alle andre har.

siddisisalou sa...

Nydelige gensere begge to. Synes det er så kjekt å se andre farger og nye vrier på gamle klassiske mønster, og begge dine ble nydelige.

Lisbeth sa...

Kjempefin :) Jeg liker når man setter sitt eget preg på plaggene. Det er jo det som gjør de så unike! Fine farger :)

Anonym sa...

Så fin den ble med egen vri og nye farger. Ha god jul.

Gitte sa...

Helt utrolig flot sweater. Du og manden må på tur i trøjer 😀